ستاد تنظیم بازار استان به ریاست استاندار گیلان برگزار شد

به گزارش دیار میرزا:استاندار گیلان در این نشست با اشاره به اینکه مدیریت ذخایر کالاهای اساسی در تنظیم قیمت بازار مؤثر است گفت : بخشی از افزایش قیمت ها ناشی از جو روانی بازار است که ضرورت دارد در این زمینه بازرسی ها بصورت مستمر انجام شود . مهندس کیهان هاشم نیا افزود : بازرسی […]

به گزارش دیار میرزا:استاندار گیلان در این نشست با اشاره به اینکه مدیریت ذخایر کالاهای اساسی در تنظیم قیمت بازار مؤثر است گفت : بخشی از افزایش قیمت ها ناشی از جو روانی بازار است که ضرورت دارد در این زمینه بازرسی ها بصورت مستمر انجام شود .
مهندس کیهان هاشم نیا افزود : بازرسی های مداوم و مستمر اثربخش تر و مهم تر از جریمه های سنگین است که بصورت مقطعی اجرا شود .

مهندس کیهان هاشم نیا گفت : درحالکیه گیلان ۳ درصد جمعیت کشور را دارد و ۸ درصد مرغ کشور را تولید می کند نباید با افزایش غیر عادی قیمت مرغ روبرو شود .
وی همچنین افزایش تعداد نمایشگاه های عرضه ی مستقیم کالا را در کنترل قیمت ها موثر عنوان کرد و گفت : ضرورت دارد در شهر رشت دو نمایشگاه برگزار شود .
نماینده ی عالی دولت در گیلان همچنین با اشاره به ذخیره سازی مناسب کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم برای بازار عید تأکید کرد : بازرسی ها فقط مربوط به بازار نیست بلکه نمایشگاههای عرضه ی مستقیم کالا نیز نیازمند بازرسی های مستمر است .

وی همچنین هماهنگی بین دستگاههای نظارتی و تولیدی را در قیمت گذاری کالاها بسیار مهم عنوان کرد و افزود : ناهماهنگی بین دستگاهها در این مورد غیر قابل پذیرش است .
در این نشست که معاون برنامه ریزی استاندار و جمعی از مدیران کل استان حضور داشتند .
منتظری دبیر ستاد تنظیم بازار به ارائه گزارشی از وضعیت بازار پرداخت و گفت : میزان تورم در گیلان براساس آمار بانک مرکزی حدود ۲ درصد کمتر از میانگین کشور است . منتظری ادامه داد  ۳۸۵ هزار مورد بازرسی از ابتدای امسال تاکنون از بازار استان انجام پذیرفته است .
وی گفت : در چند روز گذشته ۱۳۵ تن مرغ منجمد در بازار به قیمت هرکیلو ۴۸۰۰ تومان توزیع شده است و ۱۷۰۰ تن نیز ذخیره داریم .
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت افزود : برای شب عید ۳۰۰ تن گوشت منجمد ، ۷۰۰ تن پرتقال ، ۵۰۰ تن سیب  و ۱۵۵۰ تن برنج آماده ی توزیع است .

Share