روابط قطر با اعضای شورای همکاری بحرانی شد

دیارمیرزا: یک کشور عرب حوزه خلیج فارس اطلاعات خطرناکی را درجریان تحقیقات دستگاه‌های امنیتی آن از اعضای یک شبکه خرابکار در دو هفته اخیر بدست آورده است. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اعضای این شبکه خرابکار چند ساعت بعد از ورود به خاک این کشور با گذرنامه‌های جعلی دستگیر شدند. برخی منابع عربی آگاه […]

دیارمیرزا: یک کشور عرب حوزه خلیج فارس اطلاعات خطرناکی را درجریان تحقیقات دستگاه‌های امنیتی آن از اعضای یک شبکه خرابکار در دو هفته اخیر بدست آورده است.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اعضای این شبکه خرابکار چند ساعت بعد از ورود به خاک این کشور با گذرنامه‌های جعلی دستگیر شدند.

برخی منابع عربی آگاه در حوزه خلیج فارس به المنار فلسطین گفتند: یک اطلاعات هم‌سو با اطلاعات گذشته‌ است که یک دستگاه اطلاعاتی منطقه‌ای آن را در اختیار کشور یاد شده قرار داده است. این اطلاعات خشم و ناراحتی مسئولان این کشور را در خصوص میزان اطلاعات و حساسیت آنها برانگیخت و مسئولان ارشد این کشور عربی، امیرنشین قطر را به توطئه چینی علیه کشورشان متهم کردند.

این منابع افزودند: مسئولان ارشد کشور یاد شده، این اطلاعات را به طور رسمی به دوحه ارایه کرده‌اند و نسخه‌ای از آن را به سفیر قطر داده‌اند که با خودش به کشورش ببرد.

این منابع عربی آگاه در حوزه خلیج فارس تصریح کردند: درپی کشف این ماموریت خرابکارانه، این کشور عرب حوزه خلیج فارس که توطئه علیه آن صورت گرفته است، از پذیرش حمد بن جاسم نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر خودداری کرده است و این درحالی است که وی تمایل داشته است تا با ارای توجیه و ادعا این اطلاعات خطرناک را تکذیب کند.

به گفته این منابع، این کشور عرب حوزه خلیج فارس از پذیرش نخست وزیر قطر با توجیه اینکه هنوز تحقیقات دستگاه‌های اطلاعاتی از این هسته خرابکار تمام نشده، خودداری کرده است.

پیش از این هم کشور امارات متحده عربی از دخالت‌های قطر در امور داخلی خود به شدت شاکی بود و از دستگیری یک گروه شبه‌نظامی مسلح وابسته به جریان اخوان المسلمین در خاک خود خبر داده بود.

قطر بر آن است تا با بحران‌سازی در منطقه، میزان دخالت‌های خود در امور داخلی دیگران را افزایش دهد، مساله‌ای که تاکنون تبعات فراوانی برای دوحه داشته است و این کشور را به حاشیه برده است.

قطر علاوه بر دخالت مستقیم در تونس، لیبی و مصر، سوریه را به تلی از خاک تبدیل کرده و رد پای این کشور در بحران مالی، گروگان‌گیری در عین امیناس الجزایر، عراق و برخی دیگر از کشورهای عربی دیده می‌شود.

Share