رسایی در تذکر آیین‌نامه‌ای: نامه‌ توهین‌آمیزعلیه یک نماینده درمجلس

نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از انتشار یک نامه در صحن علنی که بیانیه فراکسیون اصولگرایان بوده است، گفت:‌ هیئت ‌رئیسه پاسخ بدهد که این نامه با چه مجوزی منتشر شده است. به گزارش دیارمیرزا ،حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز مجلس طی تذکری با استناد به ماده ۱۰۴ […]

نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از انتشار یک نامه در صحن علنی که بیانیه فراکسیون اصولگرایان بوده است، گفت:‌ هیئت ‌رئیسه پاسخ بدهد که این نامه با چه مجوزی منتشر شده است.

به گزارش دیارمیرزا ،حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز مجلس طی تذکری با استناد به ماده ۱۰۴ آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: طبق آیین‌نامه باید گزارش دستور جلسه علنی به اطلاع نمایندگان برسد اما گزارش امروز درباره حمایت از تولید ملی که گزارش خوبی بود در دستور جلسه علنی نبود.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر رسایی افزود: بنده این موضوع را پرسیدم گفتند که این موضوع در دستور بوده است.

نماینده تهران در ادامه با استناد به تبصره ماده ۱۱۸ آیین‌نامه داخلی مجلس که به پخش بیانیه و اطلاعیه در صحن علنی با اجازه هیئت رئیسه تأکید دارد، خاطرنشان کرد: اکنون اطلاعیه‌ای در مجلس پخش شده است که در آن به یکی از همکاران ما توهین شده است.

وی با بیان اینکه رئیس مجلس چرا باید اجازه بدهد چنین نامه‌ای در صحن علنی پخش شود، ادامه داد: هفته گذشته فراکسیون اصولگرایان مجلس بدون اینکه اسمی از فرد خاصی ببرد برای تضمین شرایط فعلی بیانیه‌ای صادر کرد و اما امروز یکی از نمایندگان نامه‌ای در مجلس پخش کرده که در آن نوشته یکی از نمایندگان بیانیه فراکسیون اصولگرایان را نوشته است در حالیکه فراکسیون اصولگرایان ۱۳۰-۱۴۰ نماینده دارد.

رسایی با تشکر از لاریجانی به دلیل عذرخواهی از رهبر انقلاب و برگزاری جلسه سران قوا بیان داشت:‌ وقتی شما از واژه عذرخواهی از رهبر انقلاب استفاده کردید بنده شخصاً به شما مراجعه و تشکر کردم بنابراین درخواست من این است که اجازه ندهید اختلافات دنبال شود.

نماینده تهران گفت: در بیانیه‌ای که در مجلس منتشر شده در چند جا تأکید شده که استیضاح کار خوبی بوده است در حالی که ۲۴۰ نماینده با افتخار به رهبر انقلاب نامه نوشتند و از ایشان عذرخواهی کردند.

وی افزود: سؤال من این است که هیئت ‌رئیسه چرا اجازه می‌دهد نامه توهین‌آمیز یکی از نمایندگان علیه همکاران ما در صحن علنی منتشر شود اما اجازه نداد که پاسخ مستدل بنده به بیانیه دادستان که دفاع از حقوق نمایندگی بود در مجلس منتشر شود،‌ کاری که باید هیئت ‌رئیسه مجلس در دفاع از حقوق نمایندگی می‌کرد را بنده به صورت مستدل انجام دادم اما هیئت ‌رئیسه اجازه نداد که بیانیه بنده در مجلس در صحن علنی پخش شود.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر رسایی گفت که این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

منبع: فارس
Share