رئیس دانشگاه گیلان: اقتصاد مقاومتی مشکلات کشور را برطرف می‌کند

به گزارش «دیار میرزا» عبدالله حاتم‌زاده در همایش ملی «بررسی و تبیین اقتصاد مقاومتی» در تالار حکمت دانشگاه گیلان، اظهار کرد: این همایش در جهت تبیین بیانات مقام معظم رهبری درباره موضوع اقتصاد مقاومتی برگزار شده است. وی با بیان اینکه دانشگاه گیلان دارای بالغ بر ۱۸ هزار دانشجو است، تصریح کرد: بیش از ۷ […]

به گزارش «دیار میرزا» عبدالله حاتم‌زاده در همایش ملی «بررسی و تبیین اقتصاد مقاومتی» در تالار حکمت دانشگاه گیلان، اظهار کرد: این همایش در جهت تبیین بیانات مقام معظم رهبری درباره موضوع اقتصاد مقاومتی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه گیلان دارای بالغ بر ۱۸ هزار دانشجو است، تصریح کرد: بیش از ۷ هزار نفر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

به گفته این مسئول از فعالیت ۴۵۷ استاد در دانشگاه گیلان خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۴ نفر استاد تمام و ۹۲ نفر دانشیار هستند.حاتم‌زاده-220x150

حاتم‌زاده با اشاره به فشارها و تحریم‌های دشمنان، گفت: توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی اجرایی شدن موضوع اقتصاد مقاومتی را سبب برطرف شدن مشکلات کشور دانست و متذکر شد: در گیلان زمینه‌های زیادی برای فعالیت وجود دارد.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ابراز کرد: یکی از ارکان اصلی اجرایی شدن اهداف این شعار دانشگاه‌ها هستند که برای تحقق آن باید تلاش کنند.

حاتم‌زاده خواستار استفاده از ظرفیت‌های این دانشگاه شد و خاطرنشان کرد: تمام دانشجویان، اساتید و کارمندان در ارتقای سطح علمی این دانشگاه موثر هستند.

وی با بیان اینکه باید نهایت استفاده را از فرصت‌های اقتصادی کرد، افزود: می‌توان تهدیدهای دشمنان را به فرصت تبدیل کرد.

علیرضا صدر ممتاز نیز در این همایش با بیان اینکه ایجاد شرایط گفتمان علمی از وظایف حوزه‌ها و دانشگاه‌ها است، اظهار کرد: هدف اصلی ایفای رسالت دانشگاه‌ها  اجرایی شدن بیانات مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها متعلق به تمام ملت ایران است، گفت: در شرایط اعمال فشار و تحریم‌ها از سوی دشمنان، دانشگاه‌ها باید برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود تلاش کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان، با اشاره به برگزاری همایش ملی بررسی و تبیین اقتصاد مقاومتی در رشت، تصریح کرد: حدود ۲۵۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

وی افزود: از این تعداد ۵۲ مقاله به صورت پوستر چاپ و در معرض دید قرار گرفته است./دیارباران

Share