دیدار رئیس جهاددانشگاهی واحد گیلان با نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس

دیار میرزا: مهندس عالم رئیس جهاددانشگاهی واحد گیلان با مهندس ندیمی نماینده مردم شهرستان لاهیجان و سیاهکل و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در دفتر ریاست جهاددانشگاهی دیدار و گفت‌وگو کردند. به گزارش دیارمیرزا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد گیلان، در این جلسه که در دفتر مهندس عالم برگزار شد وی با […]

دیار میرزا: مهندس عالم رئیس جهاددانشگاهی واحد گیلان با مهندس ندیمی نماینده مردم شهرستان لاهیجان و سیاهکل و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در دفتر ریاست جهاددانشگاهی دیدار و گفت‌وگو کردند.20011t.jpg

به گزارش دیارمیرزا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد گیلان، در این جلسه که در دفتر مهندس عالم برگزار شد وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی در راستای فعالیت‌های پژوهشی، تحقیقاتی، آموزشی، فرهنگی و همچنین با دارا بودن مرکز بانک خون بندناف رویان و پژوهشکده محیط زیست برنامه‌های قابل توجهی را در دست اقدام دارد، افزود: امید است با انجام این دیدارها و تبادل نظرات مثبت و سازنده، جهاددانشگاهی علی‌الخصوص در قسمت پژوهشی بتواند فعالیت‌های چشمگیر و سازنده‌ای را در شان جایگاه این نهاد و همچنین ملت بزرگ ایران و گیلان از خود نشان دهد.

مهندس عالم در ادامه افزود: در راستای هرچه پر بارتر کردن فعالیت‌های پژوهشی و دیگر فعالیت‌های جهاددانشگاهی باید تعامل هرچه بیشتری با صاحبان علم برقرار کرد و این نشست نیز در همین راستا برگزار شد تا با استفاده از تجربیات و پشتیبانی نمایندگان بتوانیم گام‌های موثری در جهاددانشگاهی گیلان برداریم.

عالم تصریح کرد: جهاددانشگاهی با توجه به توانایی‌های بالقوه پژوهشی می‌تواند بازوی محکم و قوی در حوزه تحقیقات و پژوهش برای بخش‌های دولتی و خصوصی باشد.

در ادامه این نشست مهندس ندیمی اظهار کرد: من به عنوان یکی از اعضای سابق جهاددانشگاهی این نهاد را خوب می‌شناسم و می‌دانم که جهاددانشگاهی در عرصه علم و پژوهش حرف‌های گفتنی بسیاری دارد و آمادگی این را دارم که این توانایی را با کمک شما به دستگاه‌های اجرایی بشناسانم، تا کمک کار دستگاه‌های دولتی و خصوصی در امر پژوهش و سایر امور باشید.

ندیمی تاکید کرد: استفاده از پژوهشگران معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی گیلان و پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی، در راستای فرآوری چای در جهت سازگاری با ذائقه مردم ایران باید همیشه مدنظر قرار گیرد.

ندیمی با تاکید بر اینکه کلیه پژوهش‌های تحقیقاتی دستگاه‌های اجرایی استان از طریق جهاددانشگاهی باید صورت پذیرد، گفت: جهاددانشگاهی واحد گیلان باید واسطه بین دانشگاه و صنعت باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی کارهای بزرگی همچون سلول‌های بنیادی انجام داده و دارای ظرفیت زیادی است که باید در حوزه دریای خزر، آلودگی‌های نفتی، آلودگی‌های محیط زیست، تالاب‌ها و … با وجود داشتن پتانسیل‌های بالا وارد عرصه شود و بنده هرگونه حمایت را در این راستا اعلام می‌کنم.

Share