دکتر رضایی در گیلان:

دوستان برای ائتلاف دعوتم کردند شرط گذاشتم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بعضی از دوستان در تهران ائتلاف‌هایی درست کردند و به بنده گفتند شما بیایید در این ائتلاف شرکت کنید. به گزارش دیار میرزا به نقل از فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در همایش «توسعه گیلان در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴» در مسجد انقلاب این شهر انتخابات را فرصت […]

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بعضی از دوستان در تهران ائتلاف‌هایی درست کردند و به بنده گفتند شما بیایید در این ائتلاف شرکت کنید.

به گزارش دیار میرزا به نقل از فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در همایش «توسعه گیلان در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴» در مسجد انقلاب این شهر انتخابات را فرصت تاریخی برای ملت ایران دانست و اظهار کرد: مردم ایران با اتخاذ تصمیم منطقی می‌توانند از مشکلات عبور کنند زیرا بخش مهمی از مشکلات مربوط به نحوه اداره کشور است.IMAGE634984254660344720

وی ادامه داد: اگر بخواهیم تحریم‌های اقتصادی را برداریم باید دیپلماسی قوی داشته باشیم و این امر به عهده دولت است و دولت باید برنامه اقتصادی درست داشته باشد.

رضایی با بیان اینکه دولت باید در مباحث کشاورزی، صنعت، فرهنگیان و کارکنان تدبیر و فکر داشته باشد، افزود: کارآمدی دولت آینده نخستین مسئله است و اصولگرایان و اصلاح‌طلب‌ها افراد خوبی هستند و این طور نیست که بگوییم تمام یک جریان بد بوده و جریان دیگر بسیار طلایی و بدون عیب و نقص است.

* اصلاح‌طلب و اصولگرا مسئله مردم نیست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مسئله مردم اکنون اصلاح‌طلب و اصولگرا نیست، تصریح کرد: مشکل مردم این است که دولتی کارآمد بر سر کار آید تا بتواند مشکلات کشور را حل و فصل کند و نخستین مسئله این دولت اقتصاد است.

وی به ائتلاف نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: بعضی از دوستان در تهران ائتلاف‌هایی درست کردند و به بنده گفتند شما بیایید در این ائتلاف شرکت کنید.

رضایی با بیان اینکه برای شرکت در ائتلاف یک شرط را بیان کردم، اضافه کرد: تعداد ۴۰۰ نفر افراد نخبه، اقتصاددان، جامعه‌شناس، سیاستمدار و اهل صنعت و کشاورزی جمع شوند و کاندیداها برنامه‌های خود را برای آنها ارائه کنند و آنها به هر فردی که نمره بیشتری از نظر کارآمدی دادند، آن فرد کاندیدا شود و بقیه کاندیداها در گروه آن نامزد باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: آقایان گفتند ما فکر می‌کنیم و به شما می‌گوییم و هنوز فکر می‌کنند که پاسخ بنده را بدهند.

وی با بیان اینکه مگر ما می‌توانیم خود را پشت صحنه‌های سیاست، زدوبند کنیم و در بیرون با تبلیغات، پول و قدرت دوباره هشت سال دیگر وقت این ملت را بگیریم، اظهار کرد: فرصت‌های تاریخی ملت ایران را نمی‌توان زیر پا گذاشت و خداوند، مردم و نظام جمهوری اسلامی به ما اجازه نمی‌دهد که فرصت‌های تاریخی را از بین ببریم.

رضایی اضافه کرد: اگر قرار است ائتلاف شود، این ائتلاف باید از بین نیروهای متخصص، کارشناس و افرادی که اهل فن هستند باشد و در غیر این صورت مردم تصمیم می‌گیرند.

* انتخابات سال ۹۲ پیروزی صداقت بر ثروت و قدرت در سیاست است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اقتصاد را نقطه مشترک تمام گروه‌ها خواند و تصریح کرد: برطرف شدن گرانی، بیکاری و برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی امری شدنی است.

وی در ادامه به وضعیت کشاورزی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: کشاورزی در هیچ جای دنیا بدون صنعت معنا ندارد و می‌شود کاری کرد که چای، برنج و ابریشم گیلان موفق باشد.

رضایی با بیان اینکه صنعت ابریشم در گیلان از بین رفته است، اذعان کرد: کاهش شدید تولید ابریشم در گیلان ناشی از بی‌تدبیری و جهل بوده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دولت‌های پس از انقلاب را دلسوز نامید و اظهار کرد: مسئله کشور دلسوزی نبوده بلکه تدبیر و درست کار کردن است.

وی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را کار درستی دانست و بیان کرد: امر مذکور به درستی انجام نمی‌شود.

* اقتدار اداری کشور در حال فروریختن است

رضایی با اشاره به اینکه گروه عمل کننده برنامه‌ریزی و کار اجرایی می‌خواهد، تصریح کرد: اقتدار اداری کشور در حال فروریختن است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیکاری و گرانی در کشور را قابل برطرف شدن عنوان کرد و گفت: ایران باید طوری اداره شود تا کارآفرینی در آن رونق یابد.

وی با تاکید براینکه تحریم‌ها را در سال‌های آینده می‌توان خنثی کرد، اذعان کرد: اقتصاد ایران می‌تواند به اقتصادی شکوفا در دنیا تبدیل شود و جوانان کشور این امر را در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران سخت دفاع مقدس با موفقیت به اثبات رساندند.

*۳۰ درصد گرانی‌ها مربوط به اعمال تحریم‌ها است

رضایی ۳۰ درصد گرانی‌ها را مربوط به اعمال تحریم‌ها اعلام کرد و یادآور شد: ۷۰ درصد گرانی، بیکاری و فشار اقتصادی مربوط به داخل کشور بوده و ناشی از سوء مدیریت است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نمی‌خواهم بگوییم تمام مشکلات از طرف دولت است، بیان کرد: نباید بگذاریم شیرینی انقلاب اسلامی به تلخی تبدیل شود و هر فردی کم‌کاری کند در مقابل خون شهدا مسئول است.

به گزارش فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بدو ورود خود به گیلان با خانواده مرحوم آیت‌الله احسانبخش دیدار کرد.

رضایی امروز در مسجد جامع سیاهکل در همایش توسعه گیلان، در مسجد چهار پادشاهان لاهیجان در همایش ما و اقتصاد مقاومتی و همچنین در مسجد جامع آستانه اشرفیه در همایش بزرگ توسعه گیلان در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ سخنرانی می‌کند.

دیدار با امام جمعه آستانه اشرفیه از دیگر برنامه‌های دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گیلان است.

Share