دانلود فیلم‌ مستهجن‌ سکوی نفتی آمریکایی را از کار انداخت

دانلود و تماشای فیلم مستهجن، یک سکوی نفتی آمریکایی در خلیج مکزیک را از کار انداخت. به گزارش دیارمیزرا به نقل از سایت خبری العربیه کارکنان یک سکوی نفتی آمریکایی در خلیج مکزیک به دلیل دانلود فیلم های مستهجن از طریق ماهواره و انتقال آن از طریق کابل های یو اس پی به سیستم های […]

دانلود و تماشای فیلم مستهجن، یک سکوی نفتی آمریکایی در خلیج مکزیک را از کار انداخت.
به گزارش دیارمیزرا به نقل از سایت خبری العربیه کارکنان یک سکوی نفتی آمریکایی در خلیج مکزیک به دلیل دانلود فیلم های مستهجن از طریق ماهواره و انتقال آن از طریق کابل های یو اس پی به سیستم های رایانه مسبب ورود ویروس به این دکل نفتی شدند.

این گزارش حاکی است کارشناسان انرژی آمریکا پس از اطلاع از این خبر اظهار کردند شرکتهای بزرگ نفتی هزینه های زیادی را صرف سیستم های امنیتی خود می کنند، اما افراد ناآگاه موجب می شوند تا چنین اتفاق هایی رخ دهد.

گوفشین یکی از کارشناسان امنیتی وجود افراد ناآگاه در سکوهای نفتی را بسیار خطرناک تر از ویروس های رایانه‌ای دانست.

وی ادامه می دهد ویروس کشف شده باعث از کار افتادن چند سکوی نفتی آمریکا در خلیج مکزیک شده است به طوری که حتی این ویروس می تواند منجر به انفجار سکوهای نفتی نیز شود.
این خبر می تواند یک هشدار جدی به کاربران سایت های داخلی کشورمان بوده و این، حساسیت بیش از پیش مسئولین مرتبط با جنگ سایبری و حفاظت IT کشور را در محدود کردن دسترسیهای کاربران ایرانی به اینترنت در تأسیسات حیاتی کشور می طلبد.

Share