خبر های ویژه روزنامه های دوشنبه /۲۱ اسفند

به گزارش دیارمیرزا به نقل از مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید. *کیهان: با این طناب پوسیده ته هیچ چاهی نمی شود رفت «با طناب پوسیده خاتمی نمی شود در چاه رفت». این مطلب را برخی روزنامه نگاران و عناصر اصلاح طلب فراری در واکنش به نوشته […]

به گزارش دیارمیرزا به نقل از مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

*کیهان:

با این طناب پوسیده ته هیچ چاهی نمی شود رفت

«با طناب پوسیده خاتمی نمی شود در چاه رفت». این مطلب را برخی روزنامه نگاران و عناصر اصلاح طلب فراری در واکنش به نوشته پسر جلایی پور درباره لزوم نامزدی خاتمی عنوان کردند.

محمدرضا جلایی پور اخیرا ۴۰ دلیل در این باره نوشته بود اما وب سایت خودنویس از قول برخی عناصر اصلاح طلب فراری نوشت: با طناب خاتمی در هیچ چاهی نمی شود رفت. با آوردن خاتمی، اندک سیاست ورزی واقع بینانه و عمل گرایانه اگر با هزینه فراوان به دست آمده، بر باد خواهد رفت و دود آن در چشم حامیان جنبش سبز می رود.

در ادامه این مطلب آمده است: اگر واقع گرا باشیم با آمدن خاتمی فضا برای خارج کشوری ها شدیدتر خواهد شد که در همان خارج بمانند.
یکی دیگر از منتقدین می گوید: «خاتمی قبلاً شرایطش رو برای شرکت در انتخابات گفته… یکی از اون شرایط آزادی تمام زندانیان سیاسیه… و برگزاری انتخابات آزاد که البته فکر می کنم (مطمئنم) هیچ یک از شرایطش توسط حاکمیت قبول نمیشه… پس آمدن خاتمی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟»

روزبه میرابراهیمی همکار فراری روزنامه اعتماد نیز می پرسد: جلایی پور از کجا و بر مبنای چه شواهدی به این برداشت رسیده که خاتمی برخواهد خاست و «گام های عملی» برخواهد داشت؟ نه کارنامه هشت ساله ریاست او چنین نشان می دهد و نه کارنامه او پس از سال .۸۸ وی می نویسد: «کیفیت حضور خاتمی در قدرت، عملاً بگیر و ببندها را افزایش داد و قربانی های بسیاری گرفت.»

گزارش مستند شکنجه مردم عراق توسط اشغالگران

«بدترین و سخت ترین شکنجه ها در عراق بعد از سرنگونی صدام، در بازداشتگاه های آمریکا و تحت نظارت مستقیم آمریکا صورت گرفته است».

روزنامه گاردین و بی بی سی عربی با انتشار گزارش تحقیقی مشترک اعلام کردند پنتاگون در تأمین بودجه و اداره بازداشتگاه های مخوف عراق که شکنجه سازماندهی شده در آنها رواج داشته، نقش مستقیم ایفا کرده است.

براساس این گزارش پنتاگون یکی از ژنرال های بازنشسته خود را که در جنگ های آمریکای مرکزی، در نیکاراگوئه و السالوادور، حضور مؤثری داشت، بدور از سر و صدای رسانه ای به عراق فرستاده بود تا بر عملکرد این بازداشتگاه ها و مراکز شکنجه نظارت کند.

به گزارش دویچه وله «ژنرال جیمز استیل ۵۸ ساله نظامی بازنشسته ای است که از سوی دونالد رامسفلد مأمور تشکیل نهادی متمرکز برای سرکوب گروه های معارض در عراق شد. گاردین و بی بی سی عربی از کلنل جیمز کافمن، به عنوان مشاور ارشد و همراه جیمز استیل در راه اندازی و اداره این بازداشتگاه ها در راستای اهداف سرکوب شورشیان نام بردند.

این گزارش مستند همچنین از نقش ژنرال دیوید پترائوس، رئیس سابق سازمان سیا که در ماه نوامبر به دلیل افشای رابطه خارج از ازدواج خود ناچار به استعفا شد در تأسیس این بازداشتگاه ها پرده برمی دارد.ژنرال السمری، یک نظامی عراق که یک سال در بازداشتگاه های امنیتی عراق با استیل و کافمن کار کرده می گوید: «پترائوس و کافمن را همیشه با هم در بازداشتگاه می دیدیم. هربار آن ها را دیدم کنار هم راه می رفتند و به آرامی با هم صحبت می کردند.

پترائوس همه چیز را درباره واقعیت مخوف و خشن و رواج روزمره شکنجه می دانست.بنا به گزارش گاردین هر یک از بازداشتگاه ها، تیم بازجویان و شکنجه گران مخصوص خود را داشته است. «تیم های بازجویی از هر گونه ابزار و شیوه شکنجه برای اعتراف متهم استفاده می کردند. شواهد نشان می دهد که شکنجه با وسایل برقی، کشیدن ناخن، شلاق به نقاط حساس بدن و آویزان کردن متهم از سقف به شکل وارونه بسیار رایج بوده است.»

ژنرال السمری در این مستند مدعی شد که در یک مورد پسر ۱۴ ساله ای به یکی از قفسه های کتابخانه یکی از اتاق ها به شکلی که پاهایش تا بالای سر او قرار می گرفت، طناب پیچ شد. این نظامی عراقی می گوید: «تمام بدن این پسربچه بعد از چند ساعت که در این وضع طناب پیچ بود و در اثر ضربات شلاق با کابل کبود بود.»

ژیل پرس، عکاس سابق «نیویورک تایمز» که در سفر سامرا موفق به بازدید یکی از بازداشتگاه ها شده می گوید: «در کتابخانه بازداشتگاه با استیل گفت وگو می کردیم و لکه های خون را همه جای کتابخانه می شد دید.» پیتر ماس خبرنگاری که به همراه ژیل پرس با استیل مصاحبه کرده، می گوید در طول مصاحبه صدای فریادهای بلند و ناله کسی می آمد که مدام می گفت، «الله، الله».

گاردین همچنین گزارش داد برخی از متهمان وادار به حضور در جلوی دوربین تلویزیون برای اعتراف و ابراز ندامت شده اند.پخش اولین قسمت از برنامه با خشم افکار عمومی در عراق مواجه شد و بعد از این واکنش، ژنرال پترائوس در تماس تلفنی مستقیم خواهان آن شد که پخش این برنامه متوقف شود.

آقای عارف! یک چرای کوچک را جا انداختید!

معاون اول دولت اصلاحات درباره فتنه سبز و ارتباط آن با اصلاح طلبان دچار تناقض گویی شده است.محمدرضا عارف در دیدار تعدادی از دانشجویان یزدی مقیم تهران و در پاسخ به این سوال که موضعش نسبت به جنبش سبز چیست، اذعان کرد: باید پرسید مراد از جنبش سبز چیست؟ آن چیزی که به اسم جنبش سبز مطرح شده است در دو سر طیف آن، هم افراد اصیل انقلاب قرار دارند و هم افرادی که به دنبال براندازی نظام هستند.

وی در عین حال بر اینکه اصلاح طلبان هیچ ارتباطی با براندازها ندارند، گفت: افرادی را که روش های رادیکالی برگزیدن باید تلاش شود با نگاه مثبت به نظام برگردانده شوند چرا که بسیاری از آنها تحت تاثیر فضا، مواضع تندی می گیرند ولی با مدتی گفت وگو و شنیدن سخنانشان برمی گردند.

وی درباره دلیل سکوت خود در وقایع سال ۸۸ گفت: در انتخابات سال ۸۸ اعتقادم بر این بود که کشور در حال ورود به بازی باخت-باخت است و همه اشتباه کردیم و به نظرم هیچ راهی جز سکوت نبود.وی با بیان اینکه سکوتم به صورت عمومی بود نه خصوصی، گفته است: مواضع ام را همه می دانند و در این مقطع صلاح نمی دانم برخی مسایل درون گروهی و برخی مسایلی که کمک به کشور نمی کند را مطرح کنم چرا که در شرایط فعلی باید امید در جامعه را ایجاد کرد و جوانانی را که بی انگیزه شدند را جذب کرد.

عارف در واکنش به سوال یکی از دانشجویان که از او خواست بگوید حوادث سال ۸۸ فتنه بوده است یا نه گفت: مگر مشکل کشور این است که گفته شود حوادث سال ۸۸ فتنه بوده است یا نه؟ چه نیازی است که دائما حوادثی که متعلق به ۴ سال گذشته بوده است برای تسویه حساب های سیاسی بکار برده شود؟

عارف با بیان اینکه «هیچ گاه قبول نداشتم که کل نظام را برای انتخابات زیر سوال ببریم»، افزود: اگر حقمان در انتخابات نادیده گرفته شد، مطمئن باشید تا آخرین مرحله از طریق مکانیزم های قانونی پیگیری می کنیم و صدالبته اعتقادم بر این نیست برای نظامی که آن را قبول داریم و برای احقاق حق خود مردم را به خیابان بیاوریم.

نکته مهمی که در اظهارات آقای عارف مغفول و مسکوت مانده، چرایی هم جبهه شدن مدعیان اصلاح طلبی با جریان برانداز در جنبش سبز است که آقای عارف نیز اصل آن را تأیید کرده اما چرایی ماجرا را توضیح نداده است. به اعتبار طفره رفتن از تحلیل موضوع است که طبیعتاً آقای عارف مدعی می شود «علت سکوتم در حوادث سال ۸۸ این بود که همه اشتباه کردیم»!

در واقع خط خیانت به اعتبار همراهی جریان نفاق جدید با گروهک های تابلودار و حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا تشکیل شده و به میدان آمده بود و این خط با تودهنی خود ملت- پیش از حاکمیت- مواجه شد. و به این معنا- با عرض پوزش از آقای عارف- منطق «همه اشتباه کردیم» همان منطق خوارج فریب خورده در جنگ صفین است که بعد از آگاهی از فریب خوردگی در قبال حیله عمر وعاص، باز هم حاضر نشدند اشتباه خود را بپذیرند و به جای معارضه با معاویه، به معارضه با امیرمومنان برخاسته و نقشه اردوگاه شام را کامل کردند.

ماجرای آن عکس!

انتشار تصویری از مصافحه احمدی نژاد با مادر هوگو چاوز که خبرگزاری انگلیسی «رویترز» منتشر کرده بود بلافاصله پس از انتشار با انعکاس و بازتاب گسترده ای در سایت های فارسی زبان گروههای ضد انقلاب روبرو شد. و پس از آن این خبر همراه با تصویر یاد شده از سوی برخی از سایت های داخلی نیز منتشر شد.

این حرکت در صورت صحت، اقدام ناپسندی بود که از سوی رئیس جمهور کشورمان بعید و البته درخور ملامت بود. از آنجا که تنها منبع این خبر و عکس همراه آن، خبرگزاری انگلیسی رویترز بود و سایت های فارسی زبان ضدانقلاب نیز با ذوق زدگی و حرکتی که از هماهنگی آنها حکایت می کرد اقدام به انتشار آن کرده بودند، صحت خبر می توانست قابل تردید باشد.

دیروز سایت «انتخاب» که عکس مصافحه را منتشر کرده بود، اقدام خود را شتاب زده نامید و توضیح داد که عکس مصافحه رئیس جمهور با مادر چاوز، جعلی است و با استفاده از نرم افزار فتوشاپ تهیه شده است و به خاطر اشتباه خود از رئیس جمهور پوزش خواست. اما چند ساعت بعد اعلام کرد که عکس مصافحه واقعی است و تصویری که احمدی نژاد را در حال مصافحه با البرادعی نشان می دهد جعلی و فتوشاپ است.

همزمان با اوج گرفتن خبر این ماجرا در سایت های اینترنتی داخل و خارج کشور، حجت الاسلام والمسلمین میرتاج الدینی، معاون حقوقی رئیس جمهور که وی را در این سفر همراهی می کرد و در صحنه حضور داشت در مصاحبه با شبکه ایران- وابسته به حلقه انحرافی- گفت «از آنجایی که من و دکتر صالحی شاهد ماجرا بودیم، رئیس جمهور طبق معمول دست های خود را در مقابل هم فشرد و به عرض تسلیت به مادر چاوز پرداخت، اما به دلیل اینکه حال مادر چاوز دگرگون شده بود، با ابراز تأثر شدید ناگهان دستان خود را بر دست رئیس جمهور گذاشت، اما احمدی نژاد دست هایش را می کشید.»

در همین حال و هوا، دو عکس روی سایت ها قرار گرفت. یکی از آنها احمدی نژاد را در حال مصافحه با مادر چاوز نشان می داد و در عکس دیگر، احمدی نژاد با همان حالت در حال مصافحه با البرادعی بود. عده ای- البته اندک و کم شمار- اصرار داشتند که عکس مصافحه احمدی نژاد با البرادعی، عکس واقعی است و عکسی که احمدی نژاد را در حال مصافحه با مادر چاوز نشان می دهد، غیر واقعی و فتوشاپ است و عده ای دیگر عکس مصافحه با البرادعی را فتوشاپ و غیرواقعی می دانستند.

اما، صرفنظر از میزان اهمیت موضوع، شواهد موجود حکایت از آن دارد که عکس مصافحه با مادر چاوز واقعی است و عکس دوم جعلی است که با بهره گیری از نرم افزار فتوشاپ تهیه شده است. از جمله این شواهد آن که ۱- هیچیک از خبرگزاری ها در اخبار مربوط به مراسم دفن چاوز، خبری درباره حضور البرادعی در این مراسم مخابره نکرده اند ۲- تصویر سر البرادعی در عکس دوم، دقیقا و بدون کم و کاست از عکس مربوط به مصافحه وی با علی لاریجانی کپی شده است و حالت البرادعی و خطوط چهره و… با تصویری که از مصافحه او با علی لاریجانی در دست است، جزئی ترین تفاوتی ندارد.

۳- البرادعی آدم قد بلندی است ولی در عکس مورد اشاره، قد ایشان کوتاهتر از آقای احمدی نژاد است! و حال آن که در فیلم و تصاویر مربوط به مراسم، هیچ نشانه ای از مثلا یک سکو که احمدی نژاد روی آن ایستاده باشد و یا یک پلکان که البرادعی در پله های پایین تر آن ایستاده باشد، دیده نمی شود و اساسا وجود ندارد. و شواهد دیگری که موضوع این خبر ویژه نیست.

از تمامی شواهد یاد شده برمی آید که مصافحه آقای احمدی نژاد با مادر هوگو چاوز صحت داشته است و از آنجا که چاوز در سن ۵۷ سالگی در گذشته، مادر ایشان حداقل بایستی نزدیک به ۸۰ ساله باشد. بنابراین شائبه ای که برخی از سایت ها در این باره مطرح می کنند نمی تواند پایه و اساسی داشته باشد.

و از سوی دیگر، همانگونه که آقای میرتاج الدینی توضیح داده و سایت ایران با تیتر «وقتی شگرد همیشگی رئیس جمهور جواب نداد» به آن پرداخته است، احتمال غافلگیر شدن آقای احمدی نژاد به واقعیت نزدیکتر است. و این ماجرا با دست دادن آقای خاتمی با زنان و دختران جوان اروپایی کاملاً متفاوت است چرا که اقدام خاتمی نه فقط غافلگیرانه نبود، بلکه زنان و دختران در صف استقبال کنندگان ایستاده بودند و خاتمی بدون کمترین اجبار و یا غافلگیری با آنان دست داده بود! بنابراین تلاش مدعیان اصلاحات برای همسان سازی این دو ماجرا، قیاس مع الفارق است.

ولی آنچه تعجب آور و درخور ملامت است اقدام کسانی است که به جای توضیح ماجرا، در پی توجیه آن برآمده اند و مخصوصاً، اگر تهیه عکس جعلی و فتوشاپ و انتشار آن، کار همین عده باشد که ضمن اشاره به ناشی گری آنها باید بر احوالشان تاسف خورد.
و اما، آنچه در این میان از اهمیت بیشتری برخوردار است تلاش مشترک اپوزیسیون داخل و خارج برای اصلی کردن این ماجرا و دور کردن افکار عمومی از مسائل و دغدغه های واقعی مردم است.

رادیو فرانسه: اروپا قدرت تحریم مالی ایران را ندارد

رادیو فرانسه گفت آمریکا طرف زیان دیده تحریم ها علیه ایران است و ایران توانسته در بسیاری از کشورهای اروپایی، منافذی برای انتقال پول و نقدینگی ایجاد کند.

رادیو فرانسه در گزارش خود تأکید کرد: زیان های ناشی از تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران به شکل یکجانبه به آمریکا منتقل می شود و اروپا زیان چندانی در این بین نمی بیند.رادیو فرانسه درباره علت افزایش فشار آمریکا بر اتحادیه اروپا در خصوص تحریم های اقتصادی ایران گفت: فشارها به این دلیل است که عدم تقارن میان منافع و زیان وجود دارد و با وجود آنکه آمریکا در همکاری با اتحادیه اروپا تلاش می کند تا تحریم ها علیه ایران تشدید شود، اما زیان این تحریم ها به شکل یکجانبه به آمریکا منتقل می شود.

نکته دیگر این است که ایران ضمن مذاکرات توانسته در بسیاری از کشورهای اروپایی منافذی را برای انتقال پول و نقدینگی ایجاد کند و این باعث می شود که آثار تحریم های آمریکا کاهش یابد.

تحلیلگر رادیو فرانسه با بیان اینکه شیوه مذاکره برای مذاکره از سوی ایران این شانس را در اختیار این کشور قرار داده است تا بخشی از تحریم ها را با استفاده از کشورهای اروپایی دور بزند، ادامه داد: دور زدن این تحریم ها از سوی اشخاص حقیقی صورت می گیرد و نه از سوی نهادهای وابسته به جمهوری اسلامی، به این شکل که ایران افرادی را به اروپا گسیل کرده و یا از افرادی که پیش تر در اروپا حضور داشته اند برای تأسیس شرکت ها، ادارات و دفاتر استفاده می کند.

رادیو فرانسه گفت: به هیچ وجه توانایی جلوگیری از ورود و خروج ارز از ایران وجود ندارد و اساساً این کار برای اروپا مقرون به صرفه هم نیست؛ منافذ ورود و خروج ارز آن قدر زیاد و ساده هستند که این کار عملا ممکن نیست و تحریم بانک مرکزی اروپا می تواند مؤثر باشد اما روند انتقال ارز را متوقف نخواهد کرد.

رادیو فرانسه خاطرنشان کرد: خزانه داری آمریکا از بانک مرکزی اروپا خواسته است که جمهوری اسلامی ایران را به طور کامل از سیستم پرداخت هایش معروف به سیستم «تارگت ۲» حذف کند اما به نظر می رسد این یک موضع گیری سیاسی است چرا که تحریم بانک مرکزی اروپا مشکلات زیادی را برای خود آمریکا به وجود می آورد.

بهار زورکی با مدال الکی!

آیا رئیس جمهور، اسفندیار رحیم مشایی را اشتباه گرفته و عناوین نچسب را به او نسبت می دهد؟
احمدی نژاد روز گذشته ضمن اعطای نشان فرهنگ به رئیس دفتر سابق خود، تعریف و تمجیدهای اغراق آمیزی را که در حکم ریاست دبیرخانه جنبش عدم تعهد نیز برای مشایی فهرست کرده بود، دوباره ادا کرد. احمدی نژاد گفته است: در این مراسم از فرزند برومند ملت ایران تجلیل شد.

برای من سخن گفتن از جناب مهندس مشایی سخت است. باید شهادت دهم این مرد، دلی پاک و زلال دارد. مردی است مهربان و عاشق تمام انسان ها و ایمانی دارد به استواری دماوند. من افتخار آشنایی با ایشان را در ۲۷-۲۸ سال قبل داشتم و این آشنایی با عنایات خداوند بر این بنده کوچک ادامه یافته است.

احمدی نژاد افزود: من ایشان را مدیری مسلط و مدبر می دانم. ایشان مرد هنر و مرد عشق است… آقای مشایی صاحب اندیشه است، صاحب نظریه است. در زمینه های گوناگون و اساسی جهان و انسان و رابطه انسان با خدا و مدیریت جهانی صاحب نظر است، بر خودم وظیفه می دانم به نمایندگی از ملت ایران از ایشان تقدیر کنم. البته من برای نصب نشان از ایشان اجازه گرفتم که آیا اجازه می دهید آن را نصب کنم و آن را جزو افتخارات خود می دانم که علیرغم تمام ناملایمات، خداوند متعال این توفیق را به بنده داد که بنده به نمایندگی از ملت از یک فرزند برومند ملت تجلیل کنم.

وی گفت: ملت قدر فرزندان خود را می داند و می شناسد، اگر من بخواهم آقای مهندس مشایی را در یک کلمه معرفی کنم ایشان مردی «بهاری بهاری بهاری» است.

احمدی نژاد در متن طولانی حکم ریاست مشایی بر دبیرخانه جنبش عدم تعهد نیز از وی با القاب و عناوین ویژه ای یاد کرده بود که بعضا در شأن انسان کامل و امام معصوم(ع) است. این در حالی است که مسئولیت برخی انحرافات فرهنگی و اقتصادی و سیاسی حلول کرده در برخی اجزای دولت مستقیما متوجه آقای مشایی و برخی افراد نزدیک به وی است. ادعای پایان دوران اسلامگرایی با وجود بودن اسلام- همانند پایان دوره اسب سواری با وجود بودن اسب!

– از جمله گزافه گویی های اسفندیار رحیم مشایی بود و معلوم نیست گوینده چنین تعابیری، چه نسبتی می تواند با «بهار جان ها» حضرت ولی عصر(عج) داشته باشد؟ اما از این طنز بی مایه و نابجا که بگذریم، طنز بعدی در نسبت قائل شدن میان «نظریه» و آقای مشایی است. انصافا این آقا نظریه اش کجا بود؟ قطعا درباره او سوء تفاهمی نزد آقای احمدی نژاد به وجود آمده و گرنه، باید عامل وقوع برخی قانون شکنی ها و انحرافات را توبیخ و مواخذه کرد یا حداکثر نشان بی فرهنگی به او داد.

*وطن امروز:

توضیح صالحی درباره عکس دیدار احمدی‌نژاد با مادر چاوز

علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه با اشاره به حواشی به وجود آمده در رسانه‌های داخلی اظهار داشت: «من آنجا بودم، چنین چیزی صحت ندارد که کسی، کسی را در آغوش گرفته باشد. دکتر احمدی‌نژاد به عرف معمول به نشانه اینکه ما دست نمی‌دهیم دست روی دست گذاشته بود».

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وزیر امور خارجه تصریح کرد: «مادر چاوز به احترام رئیس‌جمهور از جای خود بلند شد و گفت شما پسر من هستید، چاوز دائما ذکر خیر شما، کشور و ملت‌تان را می‌گفت. الان هم که شما نزد من هستید احساس دلگرمی می‌کنم.» علی‌اکبر صالحی ادامه داد: «دکتر احمدی‌نژاد و مادر چاوز، مقابل هم و در فاصله نزدیکی ایستاده بودند و آقای دکتر هم دائما دستش را به نشانه اینکه نمی‌تواند دست بدهد نگه داشته بود. نمی‌دانم این چه حرفی و چه عکسی است که منتشر شده، مصافحه‌ای در کار نبوده است.

آنچه که من دیدم نه مصافحه‌ای بود، نه چیز دیگری. آنها ابراز احساسات کردند، مدت قابل توجهی صحبت کردند و مادر چاوز در حالی که گریه می‌کرد، تشکر می‌کرد و احساسش را بروز می‌داد. آقای دکتر هم دلداری می‌داد. دکتر احمدی‌نژاد دائما دو دست خود را به نشانه دست ندادن گرفته بود، همین و بس.» وزیر امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: «آنچه من دیدم این بود که رئیس‌جمهور دست خود را به نشانه معمول دست ندادن گرفته بود و مادر چاوز هم گریه می‌کرد.

این مادر محترم ۸۵ ساله خطاب به رئیس‌جمهور ایران می‌گوید تو پسر من هستی. از نظر شرعی، اسلام راجع به خانم‌هایی که سنشان از یک مقطع خاص عبور می‌کند حکم خاصی دارد که می‌توان به فتاوای مراجع بزرگ مراجعه کرد. من از طرح این مسائل در رسانه‌های داخلی تعجب می‌کنم. انسان در حال و هوای حزن‌انگیز خاصی در سوگواری قرار گرفته و با یک خانم محترم ۸۵ ساله و مادر یک رهبر بزرگ که اشک می‌ریزد روبه‌رو می‌شود، احمدی‌نژاد هم او را دلداری می‌دهد».

«آرگو» دیگری علیه ایران ساخته می‌شود

به نظر می‌رسد یک پروژه ایران‌ستیزانه دیگر این بار با تمرکز بر خاطرات مازیار بهاری در مرکز توجه آمریکا قرار گرفته باشد. در برنامه «دیلی‌شو» هفته پیش اعلام شد جان استوارت قصد دارد برای اولین بار با ساختن فیلمی درباره ایران پشت دوربین فیلمبرداری قرار بگیرد و به همین دلیل برای مدت چند هفته از برنامه شبانه‌اش فاصله می‌گیرد.

کتابی که مازیار بهاری پس از بازداشتش در ایران با عنوان «آنها برای گرفتن من آمدند: یک داستان خانوادگی از عشق، اسارت و بقا» نوشت، منبع استوارت برای ساخت این فیلم است. قرار است در مدت ۸ هفته غیبت استوارت، جان اولیور اجرای این نمایش شبانه را برعهده بگیرد.

بهاری یک بار پیش از دستگیر شدنش در ایران در این شوی شبانه شرکت کرده بود و آشنایی او با استوارت از همین‌جا آغاز شد. او سپس در ایران به جرم جاسوسی دستگیر و زندانی شد و پس از آزادی از زندان و بازگشت به آمریکا ۲ بار دیگر در این شوی شبانه شرکت کرد. با وجود زمینه کمدی برنامه‌های استوارت، این فیلم زمینه‌ای جدی خواهد داشت. گفته شده فیلمبرداری این فیلم با عنوان «رز واتر» یا «گلاب» از تابستان شروع می‌شود.

چرا نام علی دایی در پرونده بزرگ اختلاس بیمه ایران مطرح شد؟

حسین مرادی، قاضی دادگاه اختلاس بیمه ایران در گفت‌وگویی با سایت مدال‌نیوز درباره اینکه چرا نام علی دایی در این پرونده مطرح شد، توضیح داد. مرادی گفت: در زمان جریان دادگاه متاسفانه مطالبی درباره علی دایی گفته شد که به هیچ‌وجه واقعیت نداشت.

یکی از متهمان در جریان دادگاه از علی دایی نام برد که همین موضوع باعث شد شائبه دخالت دایی در جریان این پرونده به وجود بیاید ولی آنچه امروز می‌توانم بگویم این است که علی دایی پاک پاک است و هیچ دخالتی در این موضوع نداشت.

قاضی دادگاه اختلاس بیمه ایران در توضیح اینکه چه‌چیزی باعث شد نام علی دایی در دادگاه پرونده اختلاس بیمه بر سر زبان‌ها بیفتد، عنوان کرد: واقعیت این است که متهمان برای خرید و فروش زمینی در منطقه شهریار در روزنامه آگهی داده بودند و چون علی دایی نیز در کار‌های اقتصادی فعالیت دارد از سوی وی تماس‌هایی برقرار شد که این رابطه تنها در همین حد است و به هیچ‌وجه پولی رد و بدل نشد که امروز دایی بخواهد در این باره توضیحی دهد. مرادی در پایان تصریح کرد: موضوع دایی در این پرونده کاملا بسته شده است.

چهره‌های بزرگ فوتبالی در سطح دایی به اندازه خودشان گرفتاری دارند و درست نیست به دلیل مسائل واهی برای آنها حاشیه درست کنیم. علی دایی افتخار ورزش ایران است و باید قدر و منزلتش حفظ شود.

*خراسان:

پرونده خرید ماکسیما برای وزیر اسبق دوباره باز شد

پس از آنکه یکی از وزرای دولت هشتم در زمان مسئولیت خود دستور خرید یک خودروی ماکسیما را صادر و مسئولان مالی این وزارتخانه نیز با پرداخت مبلغ ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، این دستور را اجرا کردند، مدیران اجرا کننده این دستور به علت تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، مورد بازخواست دستگاههای نظارتی قرار گرفته و محکوم شدند اما با شکایت و پیگیری این افراد، پرونده مذکور به عنوان تخلف وزیر اسبق، مجددا در دستور کار قرار گرفته است.

هشدار امنیتی به کارمندان درباره استفاده از Babylon

بر اساس بخشنامه ای که از طرف مسئولان بخش فناوری اطلاعات و حراست برخی وزارتخانه ها به واحدهای مختلف این دستگاهها ارسال شده، تاکید شده است از این پس به دلیل ابهاماتی که درباره نحوه فعالیت نرم افزار دیکشنری رایگان یا آنلاین Babylon وجود دارد، تمامی کارشناسان و افراد مرتبط با سامانه ها و دستگاههای رایانه، حق استفاده یا نصب آن را روی دستگاههای خود ندارند.

*آرمان:

تکذیب واردات گاز اشک آور از ایران

شنیده شد که وزارت کشور مصر برای خبری درباره ایران واکنش نشان داد. آفتاب نوشت؛ وزارت کشور مصر اعلام کرد خبری که درمورد درخواست از ایران برای ارسال گازهای اشک‌آور سمی از نوع «سی آر» برای سرکوب معترضین منتشر شده است، صحت ندارد. در بیانیه وزارت کشور مصر آمده است: خبر منتشرشده در روزنامه الفجر نادرست است و صحت ندارد.

وزارت کشور مصر نیز علیه این روزنامه اقدامات قانونی اتخاذ می‌کند.  روزنامه مصری الفجر روز پنجشنبه گذشته بیانیه‌ای متعلق به وزارت کشور مصر و به نقل از وزیر کشور منتشر کرد که در آن آمده بود که مصر از ایران خواسته است گازهای اشک‌آور سمی از نوع «سی آر» ارسال کند تا از آنها در سرکوب معترضین مصری استفاده شود.

ضارب حجاریان این روزها چه می‌کند؟

شنیده شد که این روزها سالروز ترور سعید حجاریان توسط سعید عسگر است . سعید عسگر در مقابل ورودی شورای اسلامی شهر تهران حجاریان را با ضرب گلوله مجروح کرد. سروش نیوز نوشت؛ طبق شنیده سعید عسگر که از اهالی شهرری تهران است بعد از طی نمودن مدتی در زندان‌های مختلف، هم اینک آزاد است و در مرخصی به سر می‌برد. عسگر که به نظر می‌آید نظراتش بروز شده است هم اینک مشغول فعالیت فرهنگی است . وی با بررسی جریان فراماسونی و همچنین مسائل استراتژیک روزگار می‌گذراند.

نهاد ریاست‌جمهوری هم آجیل نخرید

شنیده شد که نهاد ریاست‌جمهوری مانند همه ارگانهای دولتی و خصوصی دیگر برای کمک به معیشت کارکنان خود بن ارزاق اساسی بین آنان توزیع می‌کند که در چند سال گذشته احتمالا مثل همه دستگاه‌های دیگر، آجیل نیز در فهرست سبد کالایی نوروز قرار داشت، اما امسال گرانی بی سابقه آجیل، به‌ویژه پسته باعث پیش آمدن مباحثی درباره تحریم خرید آجیل عید بین مردم شده بود.نهاد ریاست‌جمهوری تقریبا هر سه ماه یکبار بن ارزاق اساسی مثل برنج و گوشت و روغن بین کارکنان خود توزیع می‌کند که در چند سال گذشته در سبد کالاهای بن ارزاق نوروز، آجیل نیز در نظر گرفته می‌شد، اما امسال و با گرانی‌های کاذب پیش آمده، آجیل از این سبد کالایی حذف شده است.

خطر از بیخ گوش زمین گذشت

شنیده شد که شهاب‌سنگی به بزرگی یک آپارتمان از کنار زمین عبور کرد. آخرین نیوز نوشت؛ شهاب سنگی به بزرگی ۱۴۰ متر که در ابعاد یک آپارتمان شهری می‌باشد، شنبه‌شب از نزدیکی زمین عبور کرد. این جسم فضایی با سرعت ۴۲ هزار کیلومتر در ثانیه از فاصله ۹۵۰ هزار کیلومتری زمین عبور کرده است. به گفته کارشناس مسائل فضایی، وحشتناک‌ترین بخش این ماجرا معلوم نبودن مکان و علت پدیداری ناگهانی این اجسام فضایی است.

مسئولان وزارت بهداشت آب معدنی نمی‌خورند؟!

شنیده شد که باخبر شدیم برخی از مسولان وزرات بهداشت از خوردن آب معدنی خودداری می‌کنند وقتی بررسی کردیم متوجه شدیم مواد نگهدارنده آب معدنی آن قدر زیاد است که برای بدن مضر بوده و احتمال سرطان‌زا بودن دارد . قدس نوشت؛ برابر بررسی‌ها آب سالم آبی است که چنانچه بیش از ۴۸ ساعت در فضای باز نگهداری شود بوی نامطبوع پیدا می‌کند اما آب معدنی اگر روزها بماند به دلیل مواد نگهدارنده ای که دارد چنین اتفاقی برای آن رخ نمی‌دهد.

جیمزباند در مشهد!

شنیده شد که این روزها در برخی نقاط شهر مشهد بیلبورد تبلیغاتی نصب شده که در آن عکس پیرس برازنان بازیگر فیلم‌های جیمزباند دیده می‌شود اینکه تصاویر بازیگران هالیوودی چگونه سر از بیلبوردهای سطح شهر مشهد در می‌آورد سوالی است که مسئولان امر باید پاسخگو باشند.

تلاش مربی معروف برای خرید ۱۱ میلیاردی!

شنیده شد که مربی معروف فوتبالی برای خریداری یک ملک مبلغ هنگفتی را پیشنهاد داد. قدس نوشت؛ سرمربی مطرح یکی از تیم‌های لیگ برتری فوتبال ایران برای خرید ملکی میلیاردی در لواسان اقدام کرد. این مربی که در زمره موفق ترین مربیان کشور بوده و در تیم خود همواره از مشکلات مالی گلایه کرده است اخیرا وکیل خود را برای خریداری یک ساختمان در لواسان به این منطقه فرستاده و پیشنهاد ۱۱ میلیاردی ارائه کرده است که با موافقت مالک روبه‌رو نشده و… این مربی که شایعاتی درباره ثروت۵۰میلیاردی‌اش به گوش می‌رسد، طی سال‌های اخیر با ورود به عرصه ساخت‌وساز نشان داده که جدا از فوتبال در این عرصه نیز توانایی و آینده نگری بالایی دارد.

فوق‌دیپلم دامپزشکی مشاور حقوقی یک وزارتخانه

شنیده شد که رئیس اتحادیه کانون وکلا دادگستری ایران وجود وکیل برای واحدهای صنعتی را مانند یک طبیب می‌بیند و دلیل اصلی بسیاری از دعاوی حقوقی را نبود یک وکیل در جریان حقوقی می‌داند. به گفته دکتر علی مندنی‌پور ‌بسیاری از واحد‌های صنعتی حتی وزارتخانه‌ها از وکلا استفاده نمی‌کنند و وقتی در جریان‌های قضایی دچار مشکل می‌شوند به متخصص رجوع می‌کنند.

رئیس اتحادیه کانون وکلا دادگستری ایران به نامه گفت: یک فوق‌دیپلم دامپزشکی در یکی از وزارتخانه‌های ما مشغول مشاوره دادن حقوقی است، که ‌اگر این رویه و روند از اول با یک وکیل متخصص جلو برود بسیاری از مشکلات اصلا به وجود نمی‌آید وکار به دستگاه قضا کشیده نمی‌شود.

شکایت وزارت ورزش از همراه اول

شنیده شد که وزارت ورزش و جوانان از شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) شکایت کرد. قدس نوشت؛ شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) مدت‌ها است که پیش از آغاز مسابقات ورزشی در تبلیغات تلویزیونی اعلام می‌کند که حامی اول ورزش ایران است. در واکنش به این تبلیغ، بخش حقوقی وزارت ورزش و جوانان از شرکت ارتباطات سیار همراه اول به مراجع قضایی شکایت کرده است.

شوخی انتخاباتی «الهام» با «دعایی»

شنیده شد که سخنگوی دولت در مزاح با مدیرمسئول روزنامه اطلاعات گفت: می‌خواهم برای آقای دعایی تبلیغ کنم تا شاید کاندیدای ریاست جمهوری شود اما شرطش این است که اسم «بهار» را نیاورد. غلامحسین الهام در مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی با تاکید بر اینکه از مطبوعات انتظار داریم به عوام‌گرایی و سطحی‌انگاری نپردازند، اظهار کرد: رسانه‌های عمومی باید فرهنگ متعالی و متناسب با جامعه اسلامی را تعمیق بخشند و صحنه چالش‌های حزبی نباشند.

وی ادامه داد: این نشریات نباید فقط در معنای عادی و عام باقی بمانند و فقط به خاطر اینکه نشریات عمومی هستند به نشریات عامی تبدیل شوند. وی با اشاره به اینکه از ترس نشریات غیرتخصصی توفیق دیدن غرفه‌های نمایشگاه نشریات تخصصی را پیدا نکردم، تصریح کرد: گزارشات که از این نمایشگاه بیرون آمده است نشان می‌دهد که با روند رو به رشد و کمال در عرصه نشریات تخصصی روبرو هستیم. به همین دلیل به تمام کسانی که برای راه‌اندازی این نمایشگاه زحمت کشیده‌اند احسنت می‌گویم.

*جمهوری:

آمار عجیب از میزان طلاق در کشور!

آمارهای جدید نشان می‌دهند ساعتی ۱۶ زوج در کشور طلاق می‌گیرند. برخلاف دستورات دینی و سنت‌های بومی که طلاق را مبغوض و آخرین راه‌حل می‌دانند، متأسفانه اکنون طلاق در بین زوج‌های ایرانی عادی شده است و با کوچکترین مشکلی جدایی را بهترین راهکار می‌دانند.

براساس آمارها زوج‌هائی که طلاق می‌گیرند، اغلب زیر ۳۰ سال سن دارند، آمارهای رسمی نیز حکایت از طلاق روزانه ۳۸۱ زوج در کشور دارد، یعنی هر ساعت ۱۶ زوج در ایران از یکدیگر جدا می‌شوند. گزارش خبرنگار مهر از بررسی آمار طلاق در کشور نشان می‌دهد طی دهه گذشته، طلاق روند صعودی به خود گرفته است.

به طوری که به اعتقاد کارشناسان آمار طلاق در ایران به زلزله‌ای خاموش تبدیل شده است که هر روز درحال تکان دادن جامعه می‌باشد. براساس آمار اعلام شده از سوی سازمان ثبت احوال همچنان تهران رکورددار طلاق در کشور است به طوری که روزانه ۹۰ زوج در تهران از یکدیگر جدا می‌شوند.

تفاوت مصافحه احمدی نژاد با کاری که خاتمی کرد

حجت الاسلام شجونی معتقد است مصافحه احمدی نژاد با کاری که خاتمی کرده متفاوت است.زیرا خاتمی با جوان‌ها مصافحه می‌کرد. این عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفتگو با فرارو با تاکید بر اینکه ضرورتی ندارد بیش از حد به مصافحه محمود احمدی نژاد در ونزوئلا پرداخته شود، گفت: رئیس جمهوری در ونزوئلا مادر هوگو چاوز را در آغوش گرفته که اولاً درباره تصاویر آن هنوز شک و تردید است و اطرافیان رئیس جمهوری هم آن را تایید نکرده‌اند.

ثانیاً ایشان زن یا دختر جوانی را در آغوش نگرفته است، سنی از مادر چاوز گذشته است و در رابطه با مصافحه با افراد مسن احکام متفاوتی وجود دارد. وی در پاسخ به این سوال که اگر در این تصاویر به جای احمدی نژاد خاتمی بود باز هم چنین برخوردی با او می‌کردید گفت: آقای خاتمی با زنان و دختران جوان مصافحه می‌کرد و اگر هم اعتراضی به رفتار او بود به این دلیل بود.

امام جمعه موقت اصفهان، برخلاف این عضو جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به مصافحه احمدی نژاد با مادر رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا گفت: براساس تصاویری که رسانه‌ها منتشر کرده‌اند، اقدام رئیس‌جمهور به لحاظ فقهی حرام، از لحاظ منطقی احساسی و نیز دور از شأن کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران است. حجت الاسلام محمد تقی رهبر با اظهار اینکه نگاه کردن بدون نظر ریبه و شبهه در مورد اهل کتاب و بادیه نشین‌ها که در سنتشان حجاب نیست اشکال ندارد، گفت: دست دادن به زن نامحرم به هیچ وجه درهیچ موردی چه اهل کتاب و چه مسن و چه غیرمسن جایز نیست. وی با تاکید بر اینکه تماس بدنی چه به دست و چه به صورت از نظر فقهی به هیچ وجه جایز نیست، اظهار داشت: از جنبه حیثیتی نیز این اقدام برای جمهوری اسلامی و برای رئیس‌جمهور ملت ایران، کاری احساسی، عجولانه و بدون تصمیم صحیح می‌باشد.

Share