خبرهای زاکانی از صحنه انتخابات ریاست جمهوری

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب درباره استراتژی اصلاح‌طلبان برای انتخابات گفت: اصلاح‌طلبان به دنبال این هستند تا اعلام کنند کشور به بن بست رسیده و برنامه بعدی آنها این است که همه اصولگرایان را معادل دولت بگیرند. به گزارش دیارمیرزا، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در اجتماع اصولگریان استان سیستان و بلوچستان در پاسخ […]

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب درباره استراتژی اصلاح‌طلبان برای انتخابات گفت: اصلاح‌طلبان به دنبال این هستند تا اعلام کنند کشور به بن بست رسیده و برنامه بعدی آنها این است که همه اصولگرایان را معادل دولت بگیرند.

11
به گزارش دیارمیرزا، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در اجتماع اصولگریان استان سیستان و بلوچستان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه استراتژی جمعیت رهپویان برای انتخابات آینده چیست، گفت: جمعیت رهپویان بر خلاف دیگران که ابتدا با معرفی افراد وارد عرصه انتخابات شده‌اند، به معرفی گفتمان خود یعنی «گفتمان پیشرفت اسلامی» می‌پردازد.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهارداشت: در صورتی که این گفتمان در جامعه جا بیفتد مصداق آن نیز مشخص خواهد شد و ما حتماً در انتخابات به یک نامزد خواهیم رسید و آن را معرفی می‌کنیم.

زاکانی در ادامه افزود: اما اگر جهت‌گیری انقلاب و گفتمان اصولگرایی بخواهد در این انتخابات به خطر بیفتد ما تنزل می‌کنیم تا جهت‌گیری‌های انقلاب مورد خدشه قرار نگیرد و پیشنهاد می‌کنیم در این صورت اصولگرایان یک نامزد واحد را معرفی کنند.

وی همچنین در خصوص ائتلاف سه‌گانه یادآور شد: اینگونه رفتارها که افراد جمع می‌شوند تا ظرفیت‌های خود را در راستای انقلاب به کار گیرند و نقص‌های یکدیگر را جبران کنند ممدوح است اما جمعیت رهپویان در انتخابات پیش رو از زاویه اقتضا و نیاز جامعه و انقلاب، کار خود را پیش می‌برد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که به نظر شما جامعتین در انتخابات به چه شکل حاضر می‌شوند و حمایت آنها از چه افراد و یا گروه‌هایی است، گفت: جامعه روحانیت مبارز تهران سه نفر را معرفی کرده بود که ظاهراً یک نفر منتفی شده و تنها حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد و حجت‌الاسلام پورمحمدی به عنوان گزینه‌های جامعه روحانیت برای انتخابات مطرح هستند.

وی گفت: البته شنیده‌ام که آقای پورمحمدی اعلام داشته «اگر آقای ابوترابی بخواهد وارد انتخابات شود بنده انصراف می‌دهم».

نماینده مردم تهران اظهار داشت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم تا کنون به معنای معرفی مصداق برای انتخابات ریاست جمهوری وارد عمل نشده است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که جبهه پایداری که در راس آن آیت الله مصباح حضور دارد نسبتش با اصولگرایی چگونه است و آیا این جبهه همراه با اصولگرایان است یا در تقابل با اصولگرایان، گفت: آیت‌الله مصباح فرمودند من این جبهه را راه اندازی نکردم. جبهه پایداری گروهی هستند که مورد حمایت ایشان می باشد و از دوستان اصولگرا هستند.

زاکانی همچنین ادامه داد: کاندیدای این جبهه برای انتخابات ریاست جمهوری تا الان آقای لنکرانی است البته این جبهه از جلیلی و فتاح نیز به عنوان گزینه‌های خود نام می‌برد اما آقای جلیلی بارها اعلام کردند که در انتخابات حضور نمی‌یابند و فتاح نیز اعلام کرده است که در انتخابات شرکت نمی‌کند.

وی همچنین با اشاره کاندیداهای جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار داشت: این جبهه نیز در داخل خانواده اصولگرایان است و کاندیدای آنها آقایان متکی و آل اسحاق هستند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به کاندیداهایی که به صورت مستقل در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنند، گفت: رضایی و سبحانی افرادی هستند که اعلام کردند به صورت مستقل در انتخابات حضور می‌یابند.

منبع:فارس

Share