حکیمی:لزوم الگوگیری رفتاری و کلامی از کلام و رفتار مقام معظم رهبری

به گزارش دیارمیرزا عطاءالله حکیمی در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس گفت: چنانچه به سیر تطور جریانات سیاسی نظام شکوهمند جمهوری اسلامی از ابتدای شکل‌گیری آن بنگریم به خوبی می‌توان دریافت که دو جریان و نگرش موثر استمراری بر انتخاب‌های سیاسی در طول این سال‌ها دامن خود را برای همه احزاب و […]

به گزارش دیارمیرزا عطاءالله حکیمی در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس گفت: چنانچه به سیر تطور جریانات سیاسی نظام شکوهمند جمهوری اسلامی از ابتدای شکل‌گیری آن بنگریم به خوبی می‌توان دریافت که دو جریان و نگرش موثر استمراری بر انتخاب‌های سیاسی در طول این سال‌ها دامن خود را برای همه احزاب و سیاسیون باز کرده و جامعه خواص سیاسی و احزاب را در درون آنها یا منصوب به آنها جای داده‌اند.

وی ادامه داد: این انتخاب و یا وابستگی به این دو جریان به صورت ارادی و یا غیرآرادی بوده و تذکر سیاسی پایه احزاب و همچنین تلقی خواص سیاسی موجب این دسته‌بندی و قرار گرفتن احزاب و یا تشکل‌های سیاسی و یا سیاستمداران در این جریان می‌شود.

13901207000140_PhotoA

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نگاه ما در این مرقومه مختصر آسیب‌شناسی و بررسی عملکرد و یا مقبولیت خاص و یا عام هر یک از احزاب نیست. بلکه به دلیل عدم شکل‌گیری واقعی احزاب در ایران به نظر می‌رسد می‌بایست استراتژی جدیدی را بنیان نهاد. اگر چه لازم است اشاره کنم که متاسفانه به دلایل مختلف در طول سال‌های گذشته بعضی از احزاب و جریان‌ها مورد بی‌اعتمادی نظام و مردم و انشقاق فراوان و یا انحراف نسبی به وصول به مقاصد خود شده‌اند. و از مسیر اهداف واقعی خود خارج شده و بدین وسیله کارکرد اصلی خود را نزد مردم از دست دادند. و جایگاه خود را به عنوان  امنای سیاسی مردم و تکیه گاه آنان از بین بردند.

وی اظهار داشت: سوال این است که منشا آسیب بی‌اعتمادی و انشقاق و یا انحراف آنان و بلند شدن پرچم‌های مختلف احزاب با دیدگاه‌‌های متناقض و عدم اجماع و اتفاق نظر و هماهنگی‌ لازم آن احزاب با جریان خودشان کجاست؟ هر چه باشد فی‌الحال مهم نیست و ما را هم یارای مرهم نهادن بر زخم گذشته و اجماع واقعی آن جریان‌ها نخواهد بود چرا که دیوار بی‌اعتمادی مردم و جریان‌ها به قدری شده است که جبران آن در زمان کوتاه بعید به نظر می‌رسد و تندروی‌ها و یا ارائه مصلحت‌اندیشی‌های بی‌اندازه و یا خیانت‌های عمدی یا سهوی با جهالت‌ها و یا فرصت‌طلبی‌ها از اعتماد مردم برای قدرت طلبی انحصاری خون به دل دلسوزان نظام اسلامی بالاخص رهبر معظم انقلاب اسلامی کرده و اکنون دیگر کارکرد سیاسی آنان نزد مردم به حداقل رسیده است.

حکیمی ادامه داد: البته این موضوع نیز نباید فراموش شود که اولا نظر حقیر نفی مطلق همه احزاب و جریان‌ها نیست و بعضا احزابی وجود دارند که از مسیر حقیقی خارج نشده‌اند ولیکن عدم همسویی لازم فیمابین حزب و جریان به دلایل مختلف و یا لطماتی که بعضی از احزاب دیگر با پرچم یا برند آن جریان وارد کرده‌اند موجب تضعیف نسبی همه آنها شده است و ثانیا ساختار احزاب در ایران هنوز به بلوغ کافی نرسیده و به دلیل حاکمیت نظام اسلامی در کشور بسیاری از رفتارهای مذهبی و اجتماعی و سیاسی مردم تحت تاثیر مستقیم و یا غیر مستقیم منویات اسلام و حاکمیت اسلامی است و فراتر از نگر‌‌ش‌های جریانات سیاسی است.

وی افزود: حال امروز چاره چیست و مردم باید تفکر سیاسی خود را به کدام سو و کدامین جریان سوق دهند؟ و کدام جریان با آنها صادق است و صلاحیت امین بودن مردم را در آینده دارد؟ و اگر به دقت توصیه‌‌های دین را بجوییم خواهیم دید که اسلام عزیز از ابتدا راه صحیح را به ما گوشزد کرده و راه صحیحی که می‌تواند کارکرد مناسب در فعالیت و مدیریت سیاسی و جلب اعتماد مردم داشته باشد این است که بر اساس منویات دین و در راستای حفظ مستمر و ارتقاء منافع کشور و مسلمین راه میانه را انتخاب کنیم. چرا که اساسا اسلام دین میانه‌روی و اعتدال است. و چرا ما در شکل‌گیری جریانات سیاسی خود از این مهم الگو نگیریم.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر به دقت در قرآن کریم و روایات بنگریم مصادیق فراوانی برای میانه‌روی و اعتدال در همه امور را می‌بینیم و تاکید شده است که انسان برای حفظ خود از آفات و بدیات مادی و معنوی راه میانه و اعتدال را در مواضع و حفظ منافع خود در کلیه امور شخصی و اجتماعی لحاظ کند. از سوی دیگر عقل در اسلام به عنوان منبع مستقل و معتبر جهت استنباط احکام شرعی است و عقل ایجاب می‌کند که آدمی در جهت حفظ منافع خود از کندروی و تندروی بپرهیزد و خود را در ورطه مشکلات و حوادث غوطه‌ور نکند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: عامل سوم در اسلام استفاده از تجربه و استدلال دیگران است و ما چقدر عمر داریم که بارها خود را در معرض تجربه کارها قرار دهیم و آزمون و خطا داشته باشیم. علاوه بر این برای دستیابی به اهداف یادشده نیازمند شاخص هستیم که بهترین شاخص امروزی علاوه بر منویات دینی رفتار و کلام امام(ره) و مقام معظم رهبری است. و اگر ما الگوی رفتاری و کلامی خود را از کلام و رفتار ولایت مطلقه فقیه اخذ کنیم و آن را ملاک عمل خود قرار دهیم در دنیا و آخرت صاحب منزلت و عزت پایدار خواهیم بود و اگر به خوبی بنگریم سیره رهبر معظم انقلاب در کلیه امور میانه‌روی و پرهیز از هر گونه حاشیه‌سازی در کلیه حوزه‌ها با لحاظ عزت نظام اسلامی و حفظ منافع آن است.

حکیمی همچنین خاطرنشان کرد: در این برهه حساس از نظام جمهوری اسلامی که مورد هجمه همه‌جانبه استکبار قرار گرفته با تمام وجود از بزرگان اصولگرایان می‌خواهم پیش‌قدم شده و راه را برای پیشرفت همه‌جانبه نظام جمهوری اسلامی به رهبری عالی‌قدر جهان اسلام فراهم کرده و انشاالله شاهد باشیم پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی به دست مبارک رهبر معظم انقلاب به دست صاحب اصلی آن امام عصر سپرده شود.

Share