حقوق رئیس دانشگاه آزاد چقدر است؟

به گزارش دیارمیرزا   به نقل از مهر، «فرهاد دانشجو» را شاید بتوان مدیری کم حاشیه دانست که بر یکی از پرحاشیه ترین صندلی ها تکیه زده است. او با برادرش «کامران» که بر صندلی وزارت علوم نشسته است الان مهم ترین پست های آموزش عالی کشور را در اختیار دارند. فرهاد مدرک کارشناسی مهندسی عمران […]

به گزارش دیارمیرزا   به نقل از مهر، «فرهاد دانشجو» را شاید بتوان مدیری کم حاشیه دانست که بر یکی از پرحاشیه ترین صندلی ها تکیه زده است. او با برادرش «کامران» که بر صندلی وزارت علوم نشسته است الان مهم ترین پست های آموزش عالی کشور را در اختیار دارند. فرهاد مدرک کارشناسی مهندسی عمران و کارشناسی ارشد مهندسی سیستم‌های اطلاعات را انگلستان گرفته و البته دکتری مهندسی عمران (گرایش مهندسی سازه و مهندسی زلزله) هم دارد. او تا قبل از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، با درجه علمی «استاد تمام» در دانشگاه تربیت مدرس فعالیت می کرد.

رئیس ۵۵ ساله دانشگاه آزاد اسلامی به پرسش هایی درباره حاشیه های ریاستش بر دانشگاه آزاد اسلامی پاسخ داد. از حقوقی که دریافت می کند تا ماجرای شکایت از واحد دانشگاهی علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد و البته شعبه لندن. این گفت و گوی کوتاه اما خواندنی را بخوانید:

ماجرای شکایت فردی که مدعی مالکیت زمین های واحد علوم و تحقیقات دانشگاه تهران بود به کجا رسید؟
این مطالب در حقیقت مطالبی هست که سیستم قضایی حل و فصل می کند. سیستم قضایی هم رای خودش را داده. در تجدید نظر تایید شده. در مراحل بعدی هم تایید شده . و رای این بوده که این زمین ها متعلق به دانشگاه آزاد است و هیچ مشکلی هم ندارد.

فعالیت شعبه لندن دانشگاه آزاد در چه مرحله ای است؟
تعطیل نیست. اما دولت انگلستان مسائل علمی را با مسائل سیاسی قاطی کرده و مثلا پول اندکی که توی حساب این دانشگاه بوده بلوکه کرده، بنابراین فعلا به دلیل تحریم ها و مشکلاتی که دولت انگلیس می تراشد فعالیت های شعبه لندن دانشگاه آزاد معلق شده و به حداقل رسیده است. اما ماهم راه اندازی یک مرکز تحقیقات را در لندن برنامه ریزی کرده ایم که انشااله بتوانیم یواش یواش آن را فعال کنیم.یک دوره زبان داریم راه اندازی می کنیم تا پشتوانه ای باشد برای دانشجویانی که می خواهند بروند آنجا تحصیل می کنندیا کسانی که از قبل بورسی در دانشگاههای دیگر انگلستان داشته اند. پشتوانه ای باشد برای تحصیل آن ها که البته دارد تمام می شود دیگر. مثلا ازحدود ۵۳ نفر دانشجویان ما، الان تحصیلات ۴-۳ نفر تمام شده و برگشته اند. کار تحصیل حدود ۲۰ نفر دیگر هم دارد تمام می شود تا یکی دوماه دیگر. تعداد اندکی خواهند ماند. البته شعبه لندن را دوباره فعال خواهیم کرد.به شرطی که دولت انگلیس از این تحریم های ناجوانمردانه غیر انسانی اش دست بردارد.

وضع اقتصادی و خانوادگی شما بعد از ریاست دانشگاه ازاد چه فرقی کرده است؟ دانشگاه آزاد خانه به شما داده است؟
من خانه ای از دانشگاه آزاد طلب نکردم. نمی خواهم هم طلب کنم. حقوق من همان حقوقی بوده که از دانشگاه های دولتی می گرفتم به عنوان یک استاد کامل و کسی که درجه پروفسوری دارد. حقوقم چیزی نزدیک به سه و نیم میلیون تومان است که وقتی مسئولیتی  در دانشگاه آزاد نداشتم هم همین مبلغ را می گرفتم. تا به امروز یک ریال هم حق مدیریت نگرفته ام.

معمولا نزدیک انتخابات که می شود همیشه شایع می شود که بودجه و امکانات دانشگاه ازاد در اختیار یک گروه یا کاندیدای خاص قرار می گیرد.شما چه برنامه ای در این باره دارید؟
این اتفاق این دفعه نخواهد افتاد. تحت هیچ شرایطی اجازه  نخواهیم داد که امکانات و پول و فضای دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار یا حمایت از یک کاندیدای خاص قرار بگیرد. ما سه سیاست داریم.یک سیاست دعوت مردم به حضور در انتخابات. دوم تبیین شاخص ها و شرایط یک کاندیدای ریاست جمهوری.مثلا این که علمی باشد، ظرفیت باخت و برد داشته باشد.دارای برنامه باشد. این ها مدون شود. کار دانشگاه این است که شاخص ها را به صورت علمی تبیین کند.و سوم فضای مساوی، برابر و عادلانه ای فراهم کنیم که کاندیداها در موقعی که مشخص ی شوند بتوانند خودشان را در این فضا معرفی کنند که مردم شناخت شان از آن ها بیشتر شود.

Share