دكتر محمود احمدی‌نژاد در بندرانزلی:

«جماران ۲ » حاصل خودباوری است/ مبارزه با تروریسم از وظایف ناوشکن ایرانی

دیارمیرزا : محمود احمدی‌نژاد در جریان مراسم به آب‌اندازی ناوشکن جماران ۲ با تبریک میلاد حضرت زینب (س) اظهار کرد: خدا را شاکرم از اینکه در یکی از بهترین روزهای سال توفیق سفر به یکی از بهترین مناطق کشور و حضور در این مراسم پرافتخار را عنایت فرمود.

به گزارش دیار میرزا به نقل از  خبرگزاری فارس ، محمود احمدی‌نژاد در جریان مراسم به آب‌اندازی ناوشکن جماران ۲ با تبریک میلاد حضرت زینب (س) اظهار کرد: خدا را شاکرم از اینکه در یکی از بهترین روزهای سال توفیق سفر به یکی از بهترین مناطق کشور و حضور در این مراسم پرافتخار را عنایت فرمود.

وی حرکت امام حسین (ع) را راه پیروزی خواند و افزود: ایمان و صلابت و ایستادگی و هوشمندی حضرت زینب (س) نشانه عشق او به امام بود.

رئیس جمهوری گفت: اگر حادثه کربلا نبود عشق و امیدی به آینده اسلام در جهان نبود.

وی گیلان را سرزمین عالمان و دیار رحمت و صمیمت و مقاومت مردان و زنان بزرگ و میرزا کوچک خان جنگلی خواند و افزود: گیلان دیار زرخیز است که انسان‌های متعالی در آن پرورش می‌یابند.

احمدی‌نژاد، با تصریح بر اینکه شاهد به نتیجه رسیدن کاری بزرگ هستیم، اذعان کرد: پشت جمله به آب انداختن یک ناو، خطرپذیری‌های بزرگ و تصمیم‌گیری‌ها و دلاوری‌های مهم نهفته است.

وی فعالیت این ناوشکن را رزم در دریا نامید و گفت: در بدنه و سازه این ناو که باید تلاطم‌های دریای خزر را تحمل کند، کار مهندسی پیشرفته صورت گرفته که با سرعت حداکثری وارد آب می‌شود و تجهیزات آن هر یک کاربردی دارد و بسیار تخصصی و ارزشمند است.

رئیس جمهوری، با اشاره به اینکه ناوشکن جماران «یک» در آب‌های جنوب مشغول فعالیت است، خاطرنشان کرد: جماران ۲ پیشرفته‌تر است.

احمدی‌نژاد اذعان کرد: قرار شده موتورهای کشتی نیز ساخت ایران شود.

وی درباره فعالیت رزمی ناوشکن جماران ۲ بیان کرد: در این ناو تجهیزات زیرسطحی نصب شده است.

قابلیت تدافع، تهاجم و رهگیری از ویژگی‌های جماران ۲

احمدی‌نژاد، قابلیت تدافعی، تهاجمی و رهگیری، مجهز بودن به انواع توپ، اژدر و موشک و رادارهای تاکتیکی سطحی و هوایی را از ویژگی‌های ناوشکن جماران ۲ نامید.

وی تجهیزات پدافندی و آفندی را از ویژگی‌های دیگر ناوشکن جماران ۲ عنوان کرد و یادآور شد: تجهیز به سامانه‌های جامع مدیریت نبرد و جنگ الکترونیک از دیگر خصوصیات این شناور به شمار می‌رود.

رئیس جمهوری، با بیان اینکه در ساخت ناوشکن جماران ۲ کاری بزرگ و ارزشمند انجام شده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از اینها در مرز دانش روز دنیاست.

تصویری از ناوشکن جماران ۱

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران و سازندگان ناوشکن به ویژه وزیر دفاع، صنایع دریایی و… متذکر شد: همه کمک کرده و ارزیابی و طراحی کردند تا این دستاورد بزرگ تقدیم ملت ایران شد.

احمدی‌نژاد اذعان کرد: مهم‌تر از ساختن این سامانه‌ها، روحیه ایمان و خودباوری است که در این صورت حد و مرزی برای پیشرفت وجود ندارد و ملت باید روی پای خود بایستد و زمانی که تمام جبهه ایمان با هم باشد شکست معنا ندارد.

وی با اشاره به اینکه می‌خواستند روزی هسته‌ای ایران را از بین ببرند، گفت: دانش هسته‌ای ایران همواره وجود دارد و همت و اراده و خودباوری در اندیشه متخصصان این سرزمین موج می‌زند و این رمز ماندگاری است.

ناوشکن پیشرفته جماران ۲

حضور ناوشکن ایرانی در دریای خزر برای تقویت دوستی‌هاست

رئیس جمهوری، حضور ناوشکن در دریای خزر را برای تقویت دوستی‌ها برپایه امنیت برای همه و مقابله با افراط‌گرایی‌ها و کسانی که می‌خواهند امنیت دریای خزر را به خطر بیندازند، ذکر کرد.

وی حضور ناوشکن جماران ۲ در دریای خزر را برای مقابله با جریان قاچاق مواد مخدر، تروریسم و ایجاد همدلی و صلح و دوستی بین ملت‌های حوزه دریای خزر نامید.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: تمام کشورهای حوزه دریای خزر از پیشرفت‌های دفاعی ملت ایران خوشحال هستند و این امر را گامی برای امنیت خود می‌دانند.

Share