جلسه‌ حلقه‌ انحراف‌ برای‌ انتخابات‌ میان دوره ای مجلس

دیارمیرزا: در گیر و دار بحث های ریاست جمهوری، حلقه انحرافی نفوذی در دولت، تلاش دارد تا در صورتی که نامزدهایش نتوانند صلاحیت های مورد نظر قانونی را کسب نمایند از دریچه انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و انتخابات چهارم شوراها، راهی برای ماندن در قدرت بیابند. یکی از این اقدامات جلسات متعدد […]

دیارمیرزا: در گیر و دار بحث های ریاست جمهوری، حلقه انحرافی نفوذی در دولت، تلاش دارد تا در صورتی که نامزدهایش نتوانند صلاحیت های مورد نظر قانونی را کسب نمایند از دریچه انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و انتخابات چهارم شوراها، راهی برای ماندن در قدرت بیابند.

یکی از این اقدامات جلسات متعدد در دفتر عضو موثر حلقه انحرافی برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی است. در جریان برگزاری انتخابات مجلس نهم، به دلیل تخلفات عدیده برخی نامزدهای وابسته به حلقه انحراف، اعم از خرید رای، ایجاد اختلال در روند نظارت، ایجاد تنش و آشوب در برگزاری انتخابات و…، شورای نگهبان انتخابات درحوزه های انتخابیه “تنکابن، رامسر، عباس‌آباد” و “دماوند و فیروزکوه” را ابطال اعلام کرد.
333در همان مقطع اعلام ابطال(۳۰ فروردین ۱۳۹۱)، علی اکبر جوانفکر در سرمقاله روزنامه ایران نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و بدون اشاره به تخلفات مورد نظر شورای نگهبان نوشت: “شورای نگهبان ظاهراً به دلایل دیگری که گویا به صلاحیت افراد منتخب مربوط می‌شود، تصمیم به ابطال انتخابات یا جایگزین کردن نفر بعد گرفته است.اگر عملیات اجرایی انتخابات در حوزه‌های انتخابیه مورد اشاره به درستی انجام شده و هیأت‌های اجرایی و نظارت شهرستان‌های مزبور نیز به آن اشکالی وارد نکرده باشند که ظاهراً چنین نیز بوده است، منطقاً و قانوناً شورای نگهبان نباید با طرح شبهات در خصوص صلاحیت نامزد منتخب، به ابطال آرای مأخوذه بپردازد بلکه اعتبارنامه فرد منتخب، در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر ایرادی به صلاحیت فرد مزبور وارد شده باشد، اعتبارنامه وی در مجلس رد می‌شود.”

اما این فشارها باعث نشد تا شورای نگهبان از حقوق قانونی مردم کوتاه و بر تخلفات، چشم بپوشد و در نهایت به طور رسمی نتیجه دور نهم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه “تنکابن، رامسر، عباس‌آباد” و “دماوند و فیروزکوه” را باطل اعلام کرد. اکنون جریان انحرافی تلاش دارد بر تخلفات برخی نامزدها در جریان انتخابات مجلس نهم سرپوش گذاشته و با ورود نامزدهای مورد نظرش جای پای محکمتری در مجلس نهم داشته باشد.

در همین راستا چندی قبل “د.ش” از حوزه انتخابیه رامسر، “شاهرخ. ر” از حوزه انتخابیه دماوند با حضور در دفتر نامزد مورد حمایت حلقه انحرافی در انتخابات ریاست جمهوری برای انتخابات میان دوره ای برنامه ریزی مجددی داشته اند. بر این اساس مقرر شده با فشار بر شورای نگهبان مجددا این نامزدها، تایید صلاحیت شده و با برنامه ریزی گسترده و تخلفاتی از جمله …، به جمع آوری آرا بپردازند و در صورتی که با رد صلاحیت مواجه شوند به ایجاد تنش و التهاب در این حوزه های انتخابیه بپردازند.

احتمال می رود با اطلاعات رسیده به شورای نگهبان، احتمالا نامزدهای حلقه انحراف و جریان فتنه به دلیل تخلفات عدیده قانونی و برخی ارتباطات مشکوک اقتصادی نتوانند در انتخابات میان دوره ای مجلس، مورد تایید قرار نگیرند.

منبع:الف

Share