جعفرزاده:در ده ماه اول سال ارزش صادرات کالاهای ایرانی ۲٫۸۶ درصد کاهش یافت

به گزارش دیار میرزا نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس آخرین وضعیت میزان صادرات و واردات را در ده ماهه اول سال ۱۳۹۱ را تشریح کرد. به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از غلام علی جعفر زاده ایمن آبادی،آخرین گزارش مقایسه ای آمار مقدماتی بازرگانی خارجی کشور در ده […]

به گزارش دیار میرزا نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس آخرین وضعیت میزان صادرات و واردات را در ده ماهه اول سال ۱۳۹۱ را تشریح کرد.

000

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از غلام علی جعفر زاده ایمن آبادی،آخرین گزارش مقایسه ای آمار مقدماتی بازرگانی خارجی کشور در ده ماهه سالهای ۱۳۹۱-۱۳۹۰ بیان گر آن ست که میزان صادرات کشور در ده ماهه سال ۱۳۹۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی دو ممیز نوزده صدم(۲٫۱۹)درصد افزایش و از نظر ارزش دلاری دو ممیز هشتادو شش صدم(۲٫۸۶) درصد کاهش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین میزان واردات طی ده ماهه سال ۱۳۹۱ از نظر وزنی پنج ممیز نود و هفت صدم (۵٫۹۷) درصد افزایش و از لحاظ ارزش دلاری سیزده ممیز چهارده صدم(۱۳٫۱۴) درصد کاهش یافته است.

به گفته این مسئول،در مجموع بررسی روند صادرات و واردات بیان گر چگونگی اوضاع و نیاز احتمالی اقتصادی کشور و باتوجه به مقایسه با ماه های گذشته موید آن است که اثرات تحریم روز به روز در حال کمرنگ شدن است.

Share