جدول/ مقایسه ارقام بودجه ۹۲ با ۹۱

مقایسه ارقام لایحه بودجه ۹۲ با قانون بودجه ۹۱ حاکی است، سقف بودجه سال آینده ۲۸.۹ درصد بیشتر شده است، درعین‌حال استفاده از درآمد نفت کاهش نشان می‌دهد. جدول را از سایت جهان نیوز دریافت کنید. به گزارش دیارمیرزا به نقل از تسنیم، مقایسه ارقام لایحه بودجه ۹۲ با قانون بودجه ۹۱ نشان می‌دهد، سقف […]

مقایسه ارقام لایحه بودجه ۹۲ با قانون بودجه ۹۱ حاکی است، سقف بودجه سال آینده ۲۸.۹ درصد بیشتر شده است، درعین‌حال استفاده از درآمد نفت کاهش نشان می‌دهد.

جدول را از سایت جهان نیوز دریافت کنید.

به گزارش دیارمیرزا به نقل از تسنیم، مقایسه ارقام لایحه بودجه ۹۲ با قانون بودجه ۹۱ نشان می‌دهد، سقف بودجه از ۵۶۶ هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان در قانون بودجه ۹۱ به بیش از ۷۳۰ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه ۹۲ رسیده که رشد ۲۸.۹ درصد را نشان می‌دهد.

همچنین بودجه عمومی دولت از ۱۴۴ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه ۹۱ با رشد ۱۵.۶ درصد به بیش از ۱۶۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.

بر اساس این گزارش، در حالی هزینه‌های جاری در لایحه بودجه ۹۲ با رشد ۲۰.۳ درصد مواجه شده است که بودجه عمرانی کاهش ۴درصدی را نشان می‌دهد، هرچند دولت معتقد است، رقم بودجه عمرانی در لایحه بودجه ۹۲ در مقایسه با عملکرد عمرانی سال ۹۱ رشد قابل توجهی دارد.

بودجه شرکت‌های دولتی طی سال آینده رشد ۳۸.۹ درصد و منابع هدفمندی یارانه‌ها نیز افزایش ۸۱.۸ درصد دارد.

این در حالی است که منابع حاصل از ارزش صادرات نفت خام و میعانات گازی در لایحه بودجه سال ۹۲ در مقایسه با قانون بودجه ۹۱ کاهش ۱.۵ درصد را نشان می‌دهد.

جدول تغییرات ۱۷ رقم کلان در لایحه بودجه ۹۲ در مقایسه با قانون بودجه ۹۱ به‌شرح زیر است:

ارقام به میلیارد تومان است

جدول را از سایت جهان نیوز دریافت کنید.

Share