تاسیس بزرگ‌ترین آزمایشگاه علمی کشور در گیلان

به گزارش  دیار میرزا به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، مسعود بنی‌اسد امروز در مراسم معارفه رئیس جدید واحد رشت در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی این شهر با اشاره به اینکه هر نوع انتصاب به منزله ادامه خدمتگزاری به کشور توسط فرد دیگری است، اظهار کرد: امروز روز گله‌مندی نیست بلکه باید تمام وقت […]

به گزارش  دیار میرزا به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، مسعود بنی‌اسد امروز در مراسم معارفه رئیس جدید واحد رشت در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی این شهر با اشاره به اینکه هر نوع انتصاب به منزله ادامه خدمتگزاری به کشور توسط فرد دیگری است، اظهار کرد: امروز روز گله‌مندی نیست بلکه باید تمام وقت را برای تشریح برنامه‌های دانشگاه و توسعه کشور صرف کرد.

وی با بیان اینکه جامعه دانشگاهی باید مجری برنامه‌های پیشرفت و توسعه کشور باشد، افزود: یک‌ سال و هشت روز از مدیریت فرهاد دانشجو پس از تغییر مدیریت سی ساله دانشگاه آزاد می‌گذرد و مدیر جدید برای تحقق بیشتر اهداف کشور و نظام اسلامی گام برداشته است.

این مسئول، تغییر مدیریت را امری اجتناب‌ناپذیر خواند و آن را نشانه توسعه دانست و گفت: نیاکان ما نیز بر این عقیده بودند و بهترین زمان سال یعنی تغییر طبیعت به طرف رویش و سبز شدن را به نشانه عید انتخاب کردند.

*اقدام‌های دانشجو مورد تایید مقام معظم رهبری است

وی با تصریح بر اینکه مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی کشور هر ماه یک ساعت برای ارائه گزارش عملکرد خود با مقام معظم رهبری ملاقات می‌کند، اذعان کرد: مقام معظم رهبری تاکنون اقدام‌های دانشجو را مورد تایید قرار داده‌اند.

بنی‌اسد، توسعه فرهنگی و دینی را از جمله دغدغه‌های فرهاد دانشجو در دانشگاه‌های آزاد کشور نامید و ادامه داد: ایجاد بسیج اساتید و بسیج کارمندان و تقویت و توسعه آن نیز از دیگر برنامه‌های «دانشجو» است.

وی به ایثارگری‌های ملت ایران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دفاع از میهن یک تفکر ملی بود و همگان تنها با اشاره امام (ره) به مبارزه علیه دشمن بپا خاستند و در این زمان نیز توسعه فکر فرهنگی باید تبدیل به فکر ملی شود و همگان به ویژه مسئولان باید ملی فکر کنند.

مدیرکل انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی کشور، با بیان اینکه در گذشته دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ کمی بسیار توسعه یافته است، یادآور شد: امروز توسعه کیفی نیاز دانشگاه‌های ماست.

*فعالیت ۴۵۰ واحد و مرکز آموزشی دانشگاه آزاد در کشور

وی با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت در دانشگاه‌های آزاد اسلامی از دیگر دغدغه‌های فرهاد دانشجو است، خاطرنشان کرد: داشتن طرح آمایش سرزمین در این راستا اهمیت دارد زیرا تاکنون توسعه دانشگاه‌ها بر این اساس نبوده است.

بنی‌اسد، بررسی هر منطقه برای تاسیس واحد و رشته‌های مورد نظر را نیازمند طرح آمایش سرزمینی دانست و تصریح کرد: توسعه واحدهای هر منطقه باید طبق نیازمندی‌های آن منطقه صورت گیرد و به امر آموزش و پژوهش نیز توجه کافی شود.

وی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی ۴۵۰ واحد و مرکز آموزشی در سراسر کشور دارد.

*جذب دو هزار عضو هیئت علمی جدید تا نیمه نخست ۹۲

مدیرکل انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی کشور با بیان اینکه جذب ۱۰ هزار عضو هیئت علمی جدید از دیگر برنامه‌های دانشجو است، ادامه داد: طبق دستور وی، تا نیمه نخست سال ۹۲ دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور باید دو هزار نفر عضو هیئت علمی جدید و ۲۰۰ استاد در دروس معارف اسلامی خارج از هرگونه مقررات دست و پاگیر و ضابطه را جذب کنند.

وی بررسی و نحوه توسعه و ایجاد رشته مطابق با نیازمندی‌های هر منطقه را موجب از بین رفتن بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها عنوان کرد و متذکر شد: توسعه طرح‌های پژوهشی و کاربردی در دانشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های دانشجو است زیرا کشور در دوران تحریم به‌سر می‌برد و جامعه دانشگاهی باید این تهدید را به فرصت تبدیل کند.

*بزرگ‌ترین آزمایشگاه علمی کشور در گیلان احداث می‌شود

بنی‌اسد به طولانی شدن انتصاب رئیس واحد رشت اشاره کرد و گفت: با وجود این وضعیت، کارها بر زمین نماند.

وی با تصریح بر اینکه برای هر استان به منظور پیشرفت علمی آن تاسیس یک آزمایشگاه بزرگ علمی در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: گیلان پایلوت این امر قرار گرفته و در این راستا بنده مامور مشورت و مساعدت با نماینده ولی فقیه در گیلان از طرف فرهاد دانشجو هستم.

این مسئول، تحقق این امر را نیازمند کمک و مساعدت تمام مسئولان استانی به ویژه نمایندگان مردم در مجلس دانست.

وی، از تمام مدیران و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خواست تا با همکاری خود با رئیس جدید در راستای تحقق اهداف بلند دانشگاه آزاد اسلامی گام بردارند.

Share