برگزاری مراسم تحویل سال در مزار شهدای گیلان

به گزارش دیار میرزا احمد اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه گیلان دارای هشت هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز است، اظهار کرد: گیلان نقش مهمی در دفاع از وطن در دوران دفاع مقدس ایفا کرده است. وی با اشاره به وضعیت ساماندهی گلزار شهدای گیلان اضافه کرد: گیلان دارای […]

به گزارش دیار میرزا احمد اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه گیلان دارای هشت هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز است، اظهار کرد: گیلان نقش مهمی در دفاع از وطن در دوران دفاع مقدس ایفا کرده است.

وی با اشاره به وضعیت ساماندهی گلزار شهدای گیلان اضافه کرد: گیلان دارای ‌هزار و ۲۸۴ گلزار شهداست که ۹۴ درصد در فاز نخست ساماندهی شدند.49127-100x100

این مسئول برطرف شدن نگرانی خانواده‌های شهدا در ساماندهی گلزارها را مهم دانست و تصریح کرد: ۱۷ دستگاه اجرایی گیلان در کارگروه ساماندهی گلزار شهدا عضو هستند.

وی با بیان اینکه بخشی از گلزارهای شهدای یک تا پنج مزاری به بسیج سازندگی سپرده شده است، خاطرنشان کرد: تا پایان خردادماه ۹۲ ساماندهی این تعداد به اتمام می‌رسد.

اسماعیلی، یادآور شد: با روند فعلی تا پایان سال ۹۲ فاز نخست ساماندهی تمام گلزار شهدای گیلان به پایان می‌رسد.

وی مزار شهدا را مکان فرهنگی دانست و تصریح کرد: مراسم تحویل سال ۹۲ در مزار شهدای گیلان برگزار می‌شود.

این مسئول، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا را از برنامه‌های نوروزی خود عنوان کرد و گفت: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا پس از نوروز نیز ادامه می‌یابد.

وی شهدا را دارای درجات عالیه در نزد پروردگار دانست و با ذکر خاطره‌ای از یک خانواده شهید تک فرزندی، گفت: یک‌روز به صورت غیرمنتظره تصمیم گرفتیم به دیدار این خانواده که تنها فرزند آنها به شهادت رسیده بود، برویم و زمانی که وارد منزل پدر و مادر پیر این شهید شدیم در کمال تعجب و حیرت آنها را آماده استقبال از خود دیدیم و مراسم پذیرایی نیز آماده بود.

اسماعیلی افزود: زمانی که از مادر شهید پرسیدم شما چگونه از این دیدار سرزده ما آگاه شدید، اظهار کرد که شب قبل فرزند شهیدم به خوابم آمد و گفت که فردا پنج نفر مهمان دارید و من نیز بساط پذیرایی را آماده کردم و منتظر آمدن شما بودم.

وی با بیان اینکه شهدا آگاه و زنده هستند، یادآور شد: تعداد ما نیز در این مهمانی پنج نفر بود.

Share