بررسی ویژه مشکلات بخش کشاورزی استان گیلان درنشست نماینده رشت با وزیر کشاوزی

به گزارش دیار میرزا به نقل از شاهد شمال مهندس غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص مواردی همچون عدم اتمام پروژه ها و طرح های جهاد کشاورزی و احاله آن به سالهای آتی که منجر به افزایش قیمت تمام شده پروژه می گردد و بتبع امکان دارد پروژه ها زمانی […]

به گزارش دیار میرزا به نقل از شاهد شمال مهندس غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص مواردی همچون عدم اتمام پروژه ها و طرح های جهاد کشاورزی و احاله آن به سالهای آتی که منجر به افزایش قیمت تمام شده پروژه می گردد و بتبع امکان دارد پروژه ها زمانی مورد بهره برداری قرار گیردکه هدف ترسیمی اولیه کاملا منتفی شده باشد نشستی هایی را با مهندس خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی و معاونین ایشان پیرامون حل مشکلات بخش کشاورزی استان گیلان برگزار نمود.

۱۱  سئوال عمده مطرح شده از سوی نماینده مردم رشت از وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه شامل موارد ذیل بوده است:

  1. علت عدم اتمام عملیات آبخیزداری که از سال ۱۳۷۷ شروع شده بود و طبق قانون بودجه سال اتمام آن سال ۱۳۹۰ بود،چیست؟
  2. علت عدم اتمام عملیات طرح صیانت از جنگلهای شمال کشور که سال اتمام آن سال ۱۳۹۰ بود.چیست؟
  3. چرا طرح خروج دام از جنگلهای شمال کشور به اتمام نرسیده؟ و چرا با عقب افتادن طرح به سالهای آتی مبالغ کارشناسی اموال غیرمنقول مردم جنگل نشین و ییلاقی دامدار تغییر نمیکند و افزایش نمی یابد؟jafarzadeh-khalilian
  4. وزارت جهاد کشاورزی موظف بود توسعه و اصلاح و احیای باغات چای را در سال ۱۳۹۰ به اتمام برساند،چرا اینگونه نشده است؟
  5. ساختمان شبکه آبیاری سفیدرود و فومنات که ۵۰ سال پیش و از سال ۱۳۴۱ آغاز شده است، فاقد هرگونه اقدام موثر و جدی است، مشکلات چیست؟
  6. ساختمان شبکه فرعی آبیاری و زهکشی سفیدرود از سال ۱۳۶۲ آغاز شده بود که میبایست در سال ۱۳۹۰ به پایان می رسید و کماکان کشاورزان درگیر این عملیات هستند و فلذا سال اتمام آن ۱۳۹۴ احاله شده است،دلیل چیست؟
  7. توسعه و اصلاح باغات زیتون باید در سال ۱۳۸۹ به اتمام میرسید اما اینگونه نشد و پایان این طرح عقب افتاد، دلیل چیست؟
  8. سازمان شیلات ایران میبایست بازسازی ذخایر ماهی های خاویاری و آبزیان در آبهای سطحی را بعد از ۲۱ سال به اتمام میرساند اما این طرح هم به عقب افتاد و تمام نشد،دلایل این قصور و کوتاهی چیست؟
  9. شیلات موظف به اصلاح پرورش آبزیان،ماهیگیری بود هیچگونه اطلاعی از نحوه اقدام و نتیجه در دست نیست،چرا؟
  10. طرح تعدیل و ساماندهی ناوگان صیادی که از سال ۱۳۸۲ آغاز شده بود میبایست در سال ۱۳۹۰ به پایان میرسید اما به سالهای بعد، اتمام آن موکول شد،دلیل چیست؟
  11. تجهیز و نوسازی شالیزارهای کشور ویژه جاده بین مزارع میبایست تا سال ۱۳۸۹ تکمیل می شد اما این طرح هم به سالهای بعد موکول شد.باتوجه به اهمیت موضوع چرا اینگونه شده است؟

جعفرزاده در این خصوص اضافه نمود: عدم تکمیل پروژه ها و عدم به اتمام رسیدن طرح ها در زمان خود و علی الخصوص این که در سنوات ماضی کشور دارای درآمد سرشار نفت بود و احاله آن به سالهای بعد علی الخصوص انتقال مشکلات به دولت بعدی از نکات پر ابهام موارد اشاره شده بود.

شایان ذکر است وزیر جهاد کشاورزی در این نشست دستور بررسی دقیق مشکلات بخش کشاورزی استان گیلان را به صورت ویژه صادر نمود.

نظرات مغایر

Share