بازتاب خاص آقای حاشیه در روزنامه های اصلاح طلب!

برخی روزنامه های اصلاح طلب، صبح امروز در اتفاقی به ظاهر پیش بینی نشده و غیرهمسو! تیتر اول خود را به دیدارهای دیپلماتیک رحیم مشایی در کسوت دبیرخانه جنبش عدم تعهد در روز گذشته اختصاص دادند. به گزارش دیارمیرزا ، روزنامه آرمان روابط عمومی در تیتری جالب آورده است: «تکیه مشایی بر صندلی احمدی نژاد» . […]

برخی روزنامه های اصلاح طلب، صبح امروز در اتفاقی به ظاهر پیش بینی نشده و غیرهمسو! تیتر اول خود را به دیدارهای دیپلماتیک رحیم مشایی در کسوت دبیرخانه جنبش عدم تعهد در روز گذشته اختصاص دادند.

به گزارش دیارمیرزا ، روزنامه آرمان روابط عمومی در تیتری جالب آورده است: «تکیه مشایی بر صندلی احمدی نژاد» .

آرمان در این مقاله یادآور شده است: «نکته قابل توجه در دیدار مشایی با مسئول سوئدی اظهارات اوست چنانکه طبق آنچه همگان می‌دانند جنبش عدم تعهد ۵ اصل دارد که عبارتند از: احترام متقابل به تمامیت ارضی و حاکمیت یکدیگر، برابری و منافع متقابل، عدم تجاوز به یکدیگر، همزیستی مسالمت‌آمیز و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر. آنچه مشایی در این دیدار بیان کرد در هیچ یک از این اصول نمی‌گنجد لذا باید اظهارات او را در قالب مسئولیت قبلی‌اش یعنی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور مورد بررسی قرار داد و اینگونه تصور کرد که مشایی در این دیدار مواضع ریاست‌جمهوری را به قائم مقام وزارت خارجه سوئد منتقل کرده است و ارتباطی با جنبش عدم تعهد ندارد.»

از سوی دیگر روزنامه مغرب تیتر تامل برانگیز «آیا این دولت ادامه می یابد؟» را در کنار عکسی متفکر از رحیم مشایی قرار داده است و تیتر «راز بقا» را برای صفحه اول خود برگزیده است.

مغرب نیز در این مقاله به فعالیت های انتخاباتی رحیم مشایی اشاره می کند و می گوید: « اسفندیار رحیم مشایی را به معنای واقعی می توان چشم احمدی نژاد و دولتش دانست. او که به زعم چهره های اصولگرای اصلی ترین حلقه جریان انحرافی است به عنوان کاندیدای قطعی دولت برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری شناخته می شود و به همین دلیل نگرانی منتقدان از دخالت دولت در انتخابات را شدیدتر هم کرده است»

مغرب در ادامه این مقاله آورده است: «مشایی در شرایطی به عنوان کاندیدای محتمل انتخاباتی مطرح است که بر اساس اتفاقات چند سال اخیر و همچنین نامه مقام معظم رهبری درخصوص برکناری او از معاونت اولی تایید صلاحیتش غیر محتمل به نظر می رسد، با این حال حتی تصور ورود این چهره به انتخابات به قدری برای اصولگرایان غیرقابل هضم است که آشکارا بر علیه اش موضع می گیرند و حتی از رد صلاحیت قطعیش خبر می دهند.»

آفتاب یزد روزنامه دیگری بود که دیدارهای دیپلماتیک روز گذشته آقای حاشیه دولت را تیتر یک خود قرار داده بود و با اشاره به آنها آورده: «آغاز دیدارهای دیپلماتیک آقای حاشیه!»

آفتاب یزد با کنار هم قرار دادن نظرات سیاسیون در رابطه با جابجایی اسفندیار رحیم مشایی و جلوس وی بر ریاست دبیرخانه جنبش عدم تعهد را ظاهری دانست و گفت: «در این خصوص از کنار اظهار نظر حدادعادل نمی توان به سادگی عبور کرد. رییس فراکسیون اصولگرایان در خصوص برکناری رحیم مشایی از ریاست دفتر رییس جمهور و انتصاب وی به عنوان رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد گفته بود: “شاید ایشان پست مهمتری گرفته باشند. ایران رییس دوره ای جنبش عدم تعهد است و از این به بعد آقای رحیم مشایی کارهای بین الملل را انجام می دهند. البته این ظاهر کار است”»

آفتاب یزد در ادامه این مقاله به انعکاس نظر احمد توکلی در مورد حضور اسفندیار رحیم مشایی مبنی بر “این موضوع برایم خنده دار است” می پردازد.

اما این مقاله تنها رویکرد آفتاب یزد به آقای خاص نبوده است. این روزنامه با انتشار مصاحبه ای از صادق زیبا کلام و قرار دادن تیتر “عدم شرکت اصلاح طبلان کار مشایی را آسان می کند” بر روی صفحه اول خود؛ فرضیه “اصلاح طلبان هم خواهان مشایی هستند” را بیش از پیش تقویت می کند.

روزنامه خورشید دیگر روزنامه اصلاح طلب نیز در یادداشتی به انتشار سخنان اسفندیار رحیم مشایی در دیدار روز گذشته مشایی با قائم مقام وزیر خارجه سوئد پرداخته است.

به نظر می رسد انتشار این سخنان و پرداختن روزنامه های اصلاح طلب در یک روز به آقای حاشیه دولت؛ گمانه زنی ها را برای حمایت همه جانبه اصلاح طلبان از تنها گزینه احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری آینده قوی تر از قبل کند.

باید منتظر ماند و دید در روزهای آتی که جناح های و طیف های مختلف بی پرده برای حضور در انتخابات موضع گیری می کنند، رحیم مشایی مرد پرحاشیه و یار غار احمدی نژاد در کدام قسمت از پازل انتخابات ریاست جمهوری یازدهم قرار می یگرد.

منبع: بولتن
Share