بابایی: گیلان میزبان رقابت‌های کاراته غرب آسیا در آستارا می‌شود

به گزارش دیارمیرزا به نقل ازفارس از رشت، محمد بابایی در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزش گیلان در تالار گلستان این شهر اظهار کرد: گیلان سرزمین پهناوری است که در این چهار دهه اخیر ورزشکاران آن توانسته‌اند ورزش استان را به تمام دنیا معرفی کنند. وی پیشکسوتان را خاک خورده‌های ورزش نامید و افزود: پیشکسوتان […]

به گزارش دیارمیرزا به نقل ازفارس از رشت، محمد بابایی در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزش گیلان در تالار گلستان این شهر اظهار کرد: گیلان سرزمین پهناوری است که در این چهار دهه اخیر ورزشکاران آن توانسته‌اند ورزش استان را به تمام دنیا معرفی کنند.

وی پیشکسوتان را خاک خورده‌های ورزش نامید و افزود: پیشکسوتان پهلوانان ورزش استان هستند که با تلاش پرچم ایران را بارها در میادین مختلف برافراشته‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان پیشکسوتان را اسطوره‌های ورزش معرفی کرد و گفت: روسای هیئت‌ها و اداره‌ها ورزش و جوانان استان و مجموعه ورزش باید از فکر پیشکسوتان که بازنشستگان ورزش هستند استفاده کنند.13901227000157_PhotoA

وی، مرحوم حسین اغماض، سیروس قایقران و محمد نامجو را از بزرگان ورزش‌ استان عنوان کرد.

بابایی اضافه کرد: باید با اندیشه و نوآوری گیلان را بسازیم و زیرساخت‌های ورزش همگانی را محقق کنیم.

وی به سازماندهی ۱۲۰ هزار ورزشکار گیلان در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: این رقم اکنون به بیش از ۱۳۴ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان بیان کرد: هفت هزار مربی و شش هزار داور در گیلان حضور دارند.

وی از برگزاری مسابقات کاراته قهرمانی غرب آسیا در ۱۸ اسفند جاری آستارا خبر داد.

بابایی درباره پروژه‌های ورزش گیلان خاطرنشان کرد: افتتاح ۱۴ پروژه در دهه فجر سال گذشته،‌ ۱۷ پروژه عمرانی در هفته دولت، ۱۰ پروژه در دهه فجر امسال و دو پروژه مهر ماندگار از جمله اقدام‌های اداره کل ورزش و جوانان گیلان بوده است.

وی افزایش سرانه ورزشی استان از ۵۸ به ۶۹ سانتی‌متر مربع را از جمله اقدام‌ها ذکر کرد و یادآور شد: استان ۶۶۰ هیئت ورزشی دارد.

*پیشکسوتان نماد هویت ورزش گیلان هستند

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: جوانان باید از تجربه پیشکسوتان بهره‌مند شوند زیرا ما وارث فداکاری‌های پیشکسوتان هستیم.

حمید رضا خصوصی‌ثانی ادامه داد: گیلان علم را به تمام نقاط و اروپا رساند و در سیاست پیشتاز و در دنیای دیپلماسی بلند آوازه است.

وی اضافه کرد: پیشکسوتان و پهلوانان قدرتمندی که امروز شهرت و آوازه آنها پیچیده است نماد هویت ورزش استان هستند‌ که باید از تجربه آنها استفاده کرد.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور از ۷۰۰ پیشکسوت ورزش گیلان در مسابقات کشوری، بین‌المللی، آسیایی و جهانی مقام تجلیل شد.

در این مراسم موسیقی سنتی اجرا شد و از ساز قدیمی با نمای جدید امروزی به نام «گله شیب‌زنی» رسول داداشی توسط سرپرست گروه موسیقی عرفان رونمایی شد.

طومار سومین همایش تجلیل از پیشکسوتان ورزش گیلان نیز توسط حاضران امضا شد تا به یادگار باقی‌ بماند.

Share