بابایی: پیشکسوتان ورزش گیلان تجلیل می‌شوند

به گزارش  دیارمیرزا، محمد بابایی ظهر امروز در جلسه بررسی زمین‌های ورزشی در استان در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان گیلان ۱۸۸ زمین را در سطح استان به منظور کاربری ورزشی شناسایی و به استانداری معرفی کرده است. وی افزود: برگه‌های نسخه واگذاری این زمین‌ها که […]

به گزارش  دیارمیرزا، محمد بابایی ظهر امروز در جلسه بررسی زمین‌های ورزشی در استان در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان گیلان ۱۸۸ زمین را در سطح استان به منظور کاربری ورزشی شناسایی و به استانداری معرفی کرده است.

وی افزود: برگه‌های نسخه واگذاری این زمین‌ها که توسط بخشداری‌ها به اداره کل ورزش و جوانان داده شد برای گرفتن سند قطعی به اداره کل منابع طبیعی استان ارائه می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به طرح احیای یک ‌هزار زمین روستایی و یک ‌هزار زمین شهری که توسط استاندار و وزیر ورزش مطرح شد، اضافه کرد: اگر این مهم اتفاق بیفتد سرانه ورزش از سرانه ورزشی که در برنامه پنجم توسعه که یک متر و دو سانتی‌متر بود افزایش بیشتری می‌یابد.

به گفته وی شهرداری‌ها، اداره کل منابع طبیعی، مدیر‌کل شهری و مدیرکل روستایی استانداری و دفتر فنی استانداری گیلان به کمک ورزش استان آمده‌اند تا سرانه ورزشی استان در روستاها و شهرها افزایش یابد.

بابایی اضافه کرد: تمام این اقدام‌ها برای توسعه ورزش و ایجاد فضای ورزشی در شهرها و روستاهای استان است.

13901227000157_PhotoA

*فعالیت ۶۶۰ هیئت ورزشی گیلان

وی با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان طبق آمار گذشته به گیلان بودجه می‌دهد، تصریح کرد: باید با جمع‌آوری اطلاعات و ارائه آمارهای جدیدی به وزارت ‌ورزش و جوانان از حق استان دفاع کنیم.

این مسئول با بیان اینکه استان ۶۶۰ هیئت ورزشی دارد، خاطرنشان کرد: وزارت‌ ورزش برای گیلان ۵۶۰ هیئت ورزشی لحاظ کرده که برای هر هیئت ۲۵۰ هزار تومان در نظر می‌گیرد و این رقم پاسخگوی نیازهای هیئت‌های ورزشی نیست.

وی از درخواست بررسی مسئله هیئت‌ها خبر داد و یادآور شد: پیگیر این مسئله هستیم تا حق هیئت‌ها ضایع نشود و از طرفی در سال جدید از هیئت‌های ورزشی که سالن منبع درآمدزایی ندارند حمایت می‌کنیم.

* ۱۵ اسفند‌ ماه پیشکسوتان ورزش تجلیل می‌شوند

بابایی درباره تجلیل از پیشکسوتان ورزش استان، تصریح کرد: سومین تجلیل از پیشکسوتان ورزش گیلان که بالای ۵۰ سال سن دارند و در مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک افتخار کسب کرده‌اند توسط کانون پیشکسوتان شناسایی شده‌اند و در تالار گلستان رشت تجلیل می‌شوند.

*اداره کل ورزش و جوانان جزو سه دستگاه برتر در حوزه عمران شد

وی درباره انتخاب اداره کل ورزش و جوانان به عنوان سه دستگاه برتر استان در امر پروژه‌های ورزشی، تصریح کرد: انتخاب این اداره کل در حوزه عمرانی بسیار خوشحال کننده است اما اگر در ساختار اداری نیز نظارت شود این اداره کل برتر می‌شود.

وی گفت: در یک سال اخیر در حوزه ساختار اداری و مالی نظم و انضباط خوبی انجام شد و هیئت‌ها و شهرستان‌ها نیز در این زمینه ساماندهی شدند.

Share