بائوج‌لاهوتی : تشکیل اتحادیه شهرداری‌ها؛ بسترساز کاهش تصدی‌گری دولت

به گزارش دیارمیرزا، مهرداد بائوج‌لاهوتی با یادآوری وضعیت کنونی لایحه تشکیل اتحادیه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، گفت:‌ به‌طور حتم نظارت بر شهرداری و اعمال قوانین حاکمیتی از سوی دولت باید وجود داشته باشد. نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید سه اصل حمایت، هدایت و نظارت خود را بر شهرداری داشته […]

به گزارش دیارمیرزا، مهرداد بائوج‌لاهوتی با یادآوری وضعیت کنونی لایحه تشکیل اتحادیه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، گفت:‌ به‌طور حتم نظارت بر شهرداری و اعمال قوانین حاکمیتی از سوی دولت باید وجود داشته باشد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید سه اصل حمایت، هدایت و نظارت خود را بر شهرداری داشته باشد، افزود: اما از طرف دیگر در کنار نقش نظارتی دولت، تشکیل اتحادیه شهرداران برای تقویت این نهاد امری ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری به‌عنوان نهاد عمومی غیردولتی به تشکلی برای انتقال تجربیات، بررسی مشکلات و کارها نیاز دارد، تصریح کرد: دولت باید بپذیرد که وظیفه تصدی‌گری‌اش بر شهرداری کاهش پیدا کند.

tj6g5enkt-85x85

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: هم‌اکنون بعضی از عوارض‌ متمرکز به حساب دولت واریز ‌شده و بعد از آن به سازمان شهرداری برای خرید تجهیزات و لوازم اختصاص داده می‌شود که به طور حتم گذراندن این مراحل تنها زمان‌بر و هزینه بر است.

بائوج‌لاهوتی ادامه داد: تشکیل اتحادیه شهرداری‌ها می‌تواند مراحل اختصاص اعتبارات عوارض را کاهش دهد، از طرف دیگر با تشکیل این اتحادیه، سازمان شهرداری‌ها قادر به رسیدگی به وظایف اصلی خود است.

وی با اعلام اینکه سازمان شهرداری باید تمام تمرکز خود را بر سه اصل حمایت، هدایت و نظارت بگذارد، گفت:  نقش این سازمان کارهای خرد و غیرضرور نیست، بلکه می‌تواند در مسیر کارهای بزرگ‌تر و کلان‌تر برنامه ریزی کند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به طور حتم شهرداری‌ها برای خودشان بهتر از دولت می‌توانند سیاست‌گذاری داشته باشند.

Share