ایرج ندیمی:آلودگی صوتی موجب کاهش طول عمر می‌شود

به گزارش دیار میرزا ایرج ندیمی، وضعیت آلودگی صوتی در کلانشهرها به‌ویژه پایتخت را بحرانی خواند و گفت:‌ متأسفانه در شرایطی که مسئولان دولتی به آلودگی هوا در کشور توجه نمی‌کنند، چه توقعی برای بررسی وضعیت آلودگی صوتی در کشور می‌رود. نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حجم چشمگیر آلودگی صوتی […]

به گزارش دیار میرزا ایرج ندیمی، وضعیت آلودگی صوتی در کلانشهرها به‌ویژه پایتخت را بحرانی خواند و گفت:‌ متأسفانه در شرایطی که مسئولان دولتی به آلودگی هوا در کشور توجه نمی‌کنند، چه توقعی برای بررسی وضعیت آلودگی صوتی در کشور می‌رود.

nadimi2

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حجم چشمگیر آلودگی صوتی ریشه در ناهنجاری‌های اجتماعی دارد، افزود:‌ متأسفانه فرهنگ نادرست رانندگی در کشور موجب شده که رانندگان برای حل مشکلات خود از بوق استفاده کنند.

وی با اعلام اینکه بخش اعظمی از آلودگی صوتی در کشور به تولید محصولات بی‌کیفیت برمی‌گردد، تصریح کرد: به‌طور حتم بروز این معضل در کشور در کنار تولید محصولات و مصنوعات صنعتی بی کیفیت، به عملکرد شهروندان نیز بستگی دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری نقش موتورسیکلت‌ها در تشدید آلودگی صوتی در کشور، گفت: به طور حتم کارخانجات باید با برنامه‌ریزی راهبردی در جهت بهبود کیفیت محصولات خود گام بردارند.

وی با تأکید بر اینکه فقدان نظارت در افزایش آلودگی صوتی بسیار تأثیرگذار است، گفت: دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی در چند سال اخیر تنها اولویت خود را بر کاهش آلودگی هوا گذاشته‌اند، از این‌رو موضوع میزان آلودگی صوتی در کلانشهرها روز به روز افزایش پیدا کرده است.

ندیمی با اعلام اینکه رفع آلودگی صوتی در پایتخت باید به یکی از اولویت‌های مدیریت شهری تبدیل شود، افزود:‌ اجرای طرح‌های پیرامون این موضوع نیازمند اختصاص اعتبارات لازم است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری تبعات آلودگی صوتی برای سلامت، یادآور شد: به طور حتم یکی از تبعات بروز این معضل در کشور کاهش طول عمر است

Share