بخشی از ناگفتنی های محسن رضایی در جمع دانشجویان بوشهری:

ایران با دست پر در نشست ۱+۵ شرکت می‌کند + گزارش تصویری

وی که خواست نامش فاش نشود اظهار داشت : در نشست امروز – یکشنبه – دکتر محسن رضایی با جمع کوچکی از هواداران نزدیک به وی ، ایشان صراحتا از بخشی از برنامه های آتی خود در زمان قبل و همچنین بعد از انتخابات درصورت پیروزی خبر داده است . گوشه ای از سخنان دکتر […]

وی که خواست نامش فاش نشود اظهار داشت : در نشست امروز – یکشنبه – دکتر محسن رضایی با جمع کوچکی از هواداران نزدیک به وی ، ایشان صراحتا از بخشی از برنامه های آتی خود در زمان قبل و همچنین بعد از انتخابات درصورت پیروزی خبر داده است .

گوشه ای از سخنان دکتر رضایی به شرح ذیل می باشد .

* ایجاد و راه اندازی سیستم امین ۳۱۳ برای ارتباطات اداری و اتوماسیون ،تشکیل گروه های هماهنگی بین ستاد انتخاباتی ایشان درمرکز با استان ها و برگزاری دوره آموزشی جهت سخنرانان از جمله این برنامه ها است .

* اساس و شرایط اقتصادی کشور باید به گونه ای ترسیم شود که الزام حضور دکتر رضایی در انتخابات ملموس باشد تا بتواند با ارائه برنامه هایش اعتماد عمومی را کسب کند.

*هم اینک گروه السابقون ، جبهه ایستادگی و مجمع عالی نخبگان استان وی را در برنامه های انتخاباتی یاری می دهند .

*در نشست روز یکشنبه دکتر رضایی با هواداران نزدیک به ایشان ، وی جنگ امریکا بر علیه ایران را در هیچ زمان تمام شده ندانست .

*در سال ۸۴ می خواستم وارد عرصه انتخابات شوم احساس تکلیف نکردم اما در سال ۸۸ دیر تصمیم گرفتم در حالی که امسال با احساس وظیفه حضور پیدا کرده ام .

*اگر در این شرایط سخت وارد عرصه انتخابات نشوم به نظام ، ملت و رهبری خیانت کرده ام .

*در تمامی عملیات های انجام گرفته با مطالعه تصمیم گرفته ام و اگر اطلاعاتم ناقص بود وارد عرصه نبرد نشده ایم و الان نیز با مطالعه کافی وارد صحنه انتخابات شده ام .

*نمی توان در مرکز برای استان ها تصمیم گرفت و با مدیریت متمرکز جلو تحریم ها ایستاد ،داخلی کردن تحریم ها آثار آن را خنثی می کند .

*استان بوشهر کارآفرین ، اقتصاد دان و نخبه در حد استاندار و وزیر و مسئولان عالی رتبه نظام دارد و با حضور این افراد در استان می توانند چرخه مدیریتی استان و حتی کشور را به خوبی اداره کنند .

مشروح سخنان محسن رضایی در جمع دانشجویان بوشهری

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد بوشهر ‌مذاکره با گروه ۱+۵ ‌را جدی دانست و گفت: ایران برای این نشست طرح‌های‌ خوبی دارد که از این میز مذاکره به نفع ملت ایران استفاده کند.

 به گزارش دیارمیرزا به نقل از فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد بوشهر در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد راه حل مقابله با تحریم‌ها گفت: برای حل این مشکل از دو راه دیپلماسی و فعالیت‌های اقتصادی باید استفاده کنیم اگر دیپلماسی صورت گیرد، اما فعالیت اقتصادی که تحریم را خنثی می‌کند نداشته باشیم نتیجه نمی‌گیریم و اگر تولید را افزایش دهیم و از دیپلماسی استفاده نکنیم بازهم در مقابله با تحریم‌ها فرصت را از دست می‌دهیم.

وی با اشاره به موضوع مذاکره هسته‌ای ایران تاکید کرد: مذاکره زمانی به نتیجه می‌رسد که ثابت کنیم روی پای خود ایستاده‌ایم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یکی از علل گرانی‌ها یارانه‌هاست، گفت: به دلیل اینکه نوع یارانه‌ها تورمی است موجب بروز گرانی شده است.

رضایی گفت: اشتباهی که در این بخش شده این است که یارانه‌های تورمی به مردم پرداخت شده ضمن اینکه کسری بودجه هم مزید بر علت شده تا مشکلات مالی در کشور افزایش یابد و عامل سوم هم وام‌های بین بانکی است که پرداخت شده است.

دولتمردانی که از مردم نمی‌ترسند از خدا هم نخواهند ترسید

وی در پاسخ به سئوالی در ارتباط گسترش اندیشکده‌ها در کشور گفت: موافق این هستیم که تولید فکر در کشور را بالا ببریم و برای هر وزارتخانه به موازات وزیر یک وزیر اتاق فکر هم داشته باشیم و در سطح استانداری‌ها هم در کنار استاندار، استاندار اتاق فکر هم به کار خواهیم گرفت و قانون را طوری می‌نویسیم که اگر مسئول اتاق فکر بعد از دو سه بار تذکر نتوانست تاثیرگذار باشد، آنان را تغییر دهیم.

رضایی با اشاره به نقشش در حوادث انتخابات ۸۸ گفت: همیشه همراه با رهبری حرکت می‌کنم و سعی دارم میلیمتری هم از ایشان فاصله نگیرم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به مطلبی از سوی یکی از دانشجویان که از نصب پلاکارد و بنرهای تبلیغاتی رضایی برای حضور در بوشهر انتقاد کرده بود، گفت: از نصب بنرهای تبلیغاتی عذرخواهی می‌کنم و در سرزمینی که این همه شهید داده خود را لایق نمی‌دانم که تصویرم نصب شود و به جای تصویر بنده باید تصاویر‌ شهدای گرانقدر این استان نصب شود.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: دولتمردانی که از مردم نمی‌ترسند از خدا هم نخواهند ترسید اما ما کاری می‌کنیم که با دست مردم کشور را اداره کنیم.

رضایی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های ما این است که گفت‌وگو و تحمل‌پذیری درجامعه را گسترش دهیم و در غیر اینصورت به پیشرفت نمی‌رسیم.

باید از فرصت مذاکره با ۵+۱ استفاده بهتری کنیم

رضایی در پاسخ به سوالی در مورد برنامه مذاکره با غرب گفت: مذاکره با گروه ۵+۱ را جدی می‌دانم و برای اولین بار است که کشورهای بزرگ دنیا یک طرف و یک کشور جهان سومی هم طرف دیگر میز مذاکره نشسته‌اند اما ما از این میز استفاده درستی نکردیم.

وی با بیان اینکه تشکیل این نشست دستاورد خوبی است، اظهار داشت: ما طرح‌هایی داریم که از این میز مذاکره به نفع ملت ایران استفاده کنیم.

مهم‌ترین مسئله آزادی بیان تعامل است

رضایی در پاسخ به سئوالی در مورد آزادی بیان هم گفت: آزادی بیان مقدمه گفت‌وگوست آزادی بیان یک طرفه نتیجه ندارد و مهم‌ترین مسئله آزادی بیان تعامل است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین نقش آزادی بیان برای گفت‌وگو نیز تعامل و همکاری است.

رضایی در پاسخ به سئوالی در مورد پروژه‌های نیمه‌تمام اظهار داشت: اقتصاد دولت تولید و اشتغال پایدار را درست نمی‌کند چرا که از ۴۸ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی، ۲۰ هزار میلیارد تا پایان سال تامین می‌شود با این وجود تلاش می کنیم فعالیت‌های عمرانی با گرایش تولید و اشتغال ادامه یابد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: تجارت، توریسم، کشاورزی و صنعت را در کنار نفت در برنامه‌های آینده برای توسعه اقتصادی فعال خواهیم کرد.

راهکار حل مشکلات معیشتی این است که در کشور هر کس جای خودش قرار گیرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با مزایای اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی، الگو، گفتمان و سبک اداره اقتصادی کشور است که بر اساس آن تحریم تبدیل به فرصت خواهد شد.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی الگویی است که تحریم و تهدید را به فرصتی برای جهش اقتصادی تبدیل می‌کند و اگر راه جدید را در اقتصاد طراحی و پیش ببریم این تحریم یک نعمت خواهد شد.

رضایی گفت: عنوان نزدیک به اقتصاد مقاومتی در دنیا به اقتصاد ضربه‌گیر و انعطاف‌پذیر معروف است که بسیاری از کشور از آن استفاده می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نخستین راهکار بنده برای حل مشکلات معیشتی این است که هر کس سرجای خودش قرار گیرد و برای حل مشکلات دو شرط لازم و کافی نیاز داریم که شرط لازم مدیریت و شرط کافی هم اقتصاد و برنامه اقتصادی است.

وی تاکید کرد: اگر مدیریت قوی باشد اما به مسائل اقتصادی تسلط نداشته باشیم نمی‌توانیم به اهداف خود در عرصه‌های مختلف برسیم، ایران در برخی زمینه‌ها پیشرفت‌های خوبی داشته به ویژه در علم اما اشکال کار این است که این پیشرفت‌ها به اقتصاد تبدیل نشده است.

رضایی گفت: باید عنوان کنم اکنون در برخی زمینه‌ها پیشرفت داریم اما در برخی بخش‌های اقتصاد از چشم‌انداز ۲۰ ساله عقب هستیم.

اقتصاد در کل کشور با عقب ماندگی مواجه است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی در مورد دلایل عقب ماندگی استان بوشهر با وجود ظرفیت‌های صنعتی و تجاری گفت: اقتصاد در کل کشور با عقب ماندگی مواجه است اما در برخی از استان‌ها از جمله بوشهر به خاطر تبعیض این عقب ماندگی‌ها بیشتر بوده است.

وی بیان کرد: بوشهر می‌تواند میلیارد‌ها دلار صادرات و سودآوری برای کشور داشته باشد، بوشهری‌ها نیازمند گداپروری نیستند و در این استان امکانات فراوانی وجود دارد که می‌تواند سهم بوشهر در اقتصاد کشور را بالا ببرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قبول دارم توجه لازم به استان بوشهر نشده است، خاطرنشان کرد: در آینده روی مزیت‌های استان بوشهر در عرصه‌های تجارت، صیادی، ترانزیت و صنعت بیشتر کار خواهیم کرد.

 

Share