وقتی پست و مقام شیرین می شود:

اندر حکایت جابجایی یک مدیر!!!

دیارمیرزا: کار بجایی رسید که پس ازآنکه هیات میهمان در صدد برگزاری مراسم تودیع و معارفه برآمدند ، مدیر برکنار شده پس از نا امیدی از همه راههای رفته ، با قفل کردن محل برپایی جلسه و همچنین اتاق مدیریت خود بشکل فیزیکی وارد عمل شد تا مانع از گرفتن پست و مقامش شوند

به گزارش دیار میرزا: مدیریت از دیدگاه اسلامی امانتی است که به مدیر سپرده می‌شود و او باید از این مقام که به عنوان امانت در دست دارد ، شدیداً مراقبت نماید و امانت داری ، صالح و شایسته باشد و آن را به شایستگی به دیگری بسپارد .

این امر اقتضا می کند  هیچ مدیری ، مسئولیت را به معنای واقعی پست و مقام و ریاست تلقی نکندو قبول مسئولیت را از میان برداشتن باری بداند که به زمین مانده و در جهت خدمت صادقانه و خالصانه قدم بردارد و این موضوع با این تفکر که مسئولیتی بگیریم تا به واسطه آن به جایی و مالی برسیم بسیار متفاوت است.١١

رعایت نکردن اصول اخلاقی در تودیع مدیران نه تنها بی اخلاقی که اساسا رفتاری ضد اخلاق است و چنین افرادی تاوان برخوردهای غیر اخلاقی خود در پیش مردم را پس خواهند داد.

نمونه عینی اش اتفاقاتی است که در پی جابجایی یکی از مدیران استان طی هفته گذشته به وقع پیوست.

این مدیر محترم پس از آنکه از برکناری خود مطلع  ومطمئن گردید ، بسان اینکه این عنوان و مقام تا ابد برای اشخاص ماندگار خواهد بود ، با رایزنی های گسترده بدنبال بقاء پست و مقام خود بود ودر این راه  انواع اتهام ها را نثار کسانی که از زم خود آنان را عامل ، پایان صدارت خود میدانست عنوان نمود ولی خودش هم نیک می دانست برکناری اش دلایلی با مستندات قانونی داشت که پرداختن به آن  در این مقال نمی گنجد.

کار بجایی رسید که پس ازآنکه هیات میهمان در صدد برگزاری مراسم تودیع و معارفه برآمدند ، مدیر برکنار شده پس از نا امیدی از همه راههای رفته ، با قفل کردن محل برپایی جلسه و همچنین اتاق مدیریت خود بشکل فیزیکی وارد عمل شد تا مانع از گرفتن پست و مقامش شوند.

متاسفانه بروز این چنین رفتارهای ناشایستی از سوی مدیرانی که در خواب و خیال مسئولیت مادام العمری بسر می برند سبب شد، هیات اعزامی ضمن انصراف از معرفی فرد جایگزین این مدیر محترم ، شخصی از آن مجموعه ای که صرفا برای تودیع و معارفه آمده بودند را بعنوان جایگزین معرفی کنند. وحکم مدیر معزول برای انتصاب مشاور … را در جا وبدون فوت وقت ابطال ودر جلسه هم به آن اشاره وپایان ماموریتش را نیز صادر نمودند ! و مدیر برکنار شده هم تمامی رفتارهای نادرستش را با عدم حضور  در جلسه تودیع تکمیل نمود.

٣٣

اما نقل شده است که   این مدیر توانمند! تعداد قابل توجهی از همکارانش را یا به دادگاه کشانده یا بدون توجه به محل سکونتشان به شهرستانهای دیگر تبعید نموده است ، بصورتی که برکناری ایشان با استقبال گسترده در بین کارکنان آن مجموعه مواجه شده است.

 در پایان بازخوانی بخشی از سخنان مقام معظم رهبری به  برخی مدیران که از پست و مقام فقط بدنبال ارتقای شخصی خود هستند توصیه می کنیم، ایشان می فرمایند: “برای خدا کار کنید و لحظه ای را در خدمت به مردم و نظام از دست ندهید اگر هم کسی نبیند خداوند می بیند و همه این فعالیتها را پاداش مضاعف می دهد.” منبع:شاهد شمال

Share