اقدامی: عملکرد دانشجویان مانند دانشجویان سال ۱۳۵۷ است

دبیر منطقه ۱۷ دانشگاه آزاد اسلامی در افتتاح چهارمین جشنواره دانشجویی گفت:عملکرد این دانشجویان مانند دانشجویان سال ۱۳۵۷ است که در لحظات حساس پشتیبان انقلاب و جمهوری اسلامی هستند. به گزارش  دیار میرزا به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجو از رشت علیرضا اقدامی روز گذشته در افتتاح جشنواره نشریات دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد […]

دبیر منطقه ۱۷ دانشگاه آزاد اسلامی در افتتاح چهارمین جشنواره دانشجویی گفت:عملکرد این دانشجویان مانند دانشجویان سال ۱۳۵۷ است که در لحظات حساس پشتیبان انقلاب و جمهوری اسلامی هستند.
به گزارش  دیار میرزا به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجو از رشت علیرضا اقدامی روز گذشته در افتتاح جشنواره نشریات دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ضمن قرائت متن پیام دکتر مومن بالله معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی به چهارمین جشنواره نشریات دانشجویی منطقه ۱۷ و تشکر از همکاری دانشجویان بسیجی در برگزاری جشنواره و برپایی غرفه های نشریات ،اظهار داشت : عملکرد این دانشجویان مانند دانشجویان سال ۱۳۵۷ است که در لحظات حساس پشتیبان انقلاب و جمهوری اسلامی هستند.
وی نشریات را فضای مناسبی برای بیان افکار و اندیشه های دانشجویان و فرصت مناسبی برای پرورش نخبگان دانست و افزود : نشریات دانشجویی باید فضا را برای قلم زدن تمام دانشجویان فراهم کنند.
علیرضا اقدامی معافی با تأکید بر عدم استفاده از مطالب اینترنتی ، ادامه داد : اتکای صرف به مطالب اینترنتی در نشریات دانشجویی آفت اینگونه نشریات است .
رئیس منطقه ۱۷ دانشگاه آزاد اسلامی نیز با اشاره به اینکه ابهام زدایی و توجه به افکار عمومی از جمله وظایف نشریات دانشجویی است ، اظهار داشت : مطالب مندرج در نشریات دانشجویی باید نو و بدیع و مطابق با مسائل و دانش روز جهان باشد که توسط خود دانشجویان نوشته شود.
وی نشریات دانشجویی را یک کارگاه آموزشی برای همکاری و حضور دیگر دانشجویان در این عرصه خواند و گفت : هنر نشریات در این است که از کمترین امکانات ، بیشترین بهره برداری را جهت فرهنگ سازی داشته باشد.
محمد سرورالدین خواستار گرایش به رویکرد دینی و اسلامی در نشریات دانشجویی شد و ادامه داد : نشریات دانشجویی از افتادن در مسیر نشریات معمولی بپرهیزند و در جهت تأثیر گذاری و تغییر نگرش بر افکار عمومی فعالیت کنند.
رئیس منطقه ۱۷ همکاری در نشریات را برای رسیدن به اهداف مورد نظر یکی از مهمترین ویژگیهای نشریات دانشجویی خواند و گفت : تازه و جدید بودن مطالب ، توجه به افکار و آرای مختلف به ویژه افکار مخالف در یک نشریه را نیز از دیگر ویژگیهای نشریات دانشجویی معرفی کرد.
وی با بیان اینکه استفاده های علمی و کاربردی از نشریات دانشجویی باید مد نظر قرار گیرد اذعان داشت : نشریات دانشجویی در حد امکان به مسائل کشور توجه کنند و مسائل مختلف را مورد بحث و تحلیل قرارداده و نظرات فرد را در این راستا ارائه کنند.
مظاهر زمانی دبیر جشنواره مذکور ضمن قدردانی از همکاری واحد ها جهت مشارکت در برگزاری این جشنواره از واحد های فعال در این عرصه تشکرو قدردانی کرد و گفت : واحد ها در این عرصه در سالهای گذشته نیز حضور خوبی داشته اند.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰ نشریه فعال در منطقه ۱۷ منتشر می شود افزود : صاحب امتیاز این نشریات اغلب کانون های دانشجویی و دفاتر فرهنگی هستند.
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد رشت بر تولید محتوی کیفی و کمی از طرف دانشجویان تأکید کرد و اذعان داشت : واحد های دانشگاهی منطقه ۱۷ ظرفیت انتشار نشریات دانشجویی بیشتری را دارند و این امر باید در منطقه ارتقاء یابد.
لازم به ذکر است: پخش کلیپ و افتتاح غرفه های نشریات از دیگر بخش های این جشنواره بوده است.

Share