آیا کاندیدا ریاست جمهوری می شود؟

اعلام نظر صریح دکتر سعید جلیلی برای حضور یا عدم حضور در انتخابات

به گزارش دیار میرزا این روزها بسیاری از تشکل های دانشجویی، علما، طلاب، جوانان، اصناف و بسیاری از علاقه مندان به نظام در نامه‌هایی جداگانه خطاب به دکتر سعید جلیلی از وی برای حضور در عرصه انتخابات و اعلام کاندیداتوری دعوت بعمل می آورند . اولین نامه دعوت از دبیر شورایعالی امنیت ملی توسط دانشجویان […]

به گزارش دیار میرزا این روزها بسیاری از تشکل های دانشجویی، علما، طلاب، جوانان، اصناف و بسیاری از علاقه مندان به نظام در نامه‌هایی جداگانه خطاب به دکتر سعید جلیلی از وی برای حضور در عرصه انتخابات و اعلام کاندیداتوری دعوت بعمل می آورند .
اولین نامه دعوت از دبیر شورایعالی امنیت ملی توسط دانشجویان دانشگاه های تهران،‌ علم و صنعت، شهید چمران اهواز، شیراز و صنعتی شریف منتشر شد و با انتشار نامه های اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دانشجویان و نخبگان غرب استان مازندران و دیگر نقاط کشور ادامه پیدا کرد .
به گزارش سرویس سیاسی صراط در آخرین دعوت مطرح شده از دکتر جلیلی برای اعلام کاندیداتوری، روز گذشته طلاب مدرسه معصومیه‌ قم از دبیر شورایعالی امنیت ملی تقاضا کردند تا نسبت به اعلام نامزدی خود اقدام کند.
از طرف دیگر به موازات فراگیر شدن دعوت از دبیر شورایعالی امنیت ملی، نام دکتر پرویز فتاح به عنوان یکی دیگر از گزینه های کاندیداتوری در برخی محافل اصولگرا مطرح است.
وی که پس از جدایی از دولت، تصدی بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برعهده گرفت، از گزینه هایی است که احتمال دارد از سوی گروههای نزدیک به جبهه پایداری انقلاب به عنوان کاندیدا معرفی شود.
در این میان کامران باقری لنکرانی، سخنگوی جبهه پایداری و وزیر سابق بهداشت، دیگر گزینه مطرح شده از سوی چهره های نزدیک به جبهه پایداری است که از وی در اکثر مواقع در کنار سعید جلیلی نام برده می شود.
اما نکته ای که این روزها نقل محافل سیاسی است، برخی گمانه زنیها و شنیده ها در خصوص نظر صریح دکتر جلیلی برای عدم حضور در عرصه رقابتهای انتخاباتی است.
با این تفاسیر و با توجه به میزان بالای محبوبیت و مقبولیت دکتر جلیلی نسبت به رجل بهداشتی این روزهای عرصه سیاست، به نظر می رسد طرح نام لنکرانی در کنار نام دبیر شورایعالی امنیت ملی و عدم حضور دکتر جلیلی سبب خواهد شد که در نهایت آرا دوستداران سعید جلیلی به سبد رای کامران باقری لنکرانی ریخته شود.
در صورت رخ دادن چنین اتفاقی که خیلی هم بعید به نظر نمی رسد عدم معرفی کاندیدا از سوی جبهه پایداری و اکتفا کردن به تعیین مصداق برای تثبیت گفتمان اصلی انقلاب و تبیین این گفتمان در ایام انتخابات ریاست جمهوری، بیش از هر چیز بر حفظ روحیات حامیان سوم تیر خواهد افزود .
به نظر می رسد با توجه به قطعی بودن تصمیم تشکیلات جبهه پایداری برای معرفی کامران باقری لنکرانی به عنوان کاندیدای جریان اصولگرا و استفاده از محبوبیت سعید جلیلی -که عدم تمایل خود را برای کاندیداتوری اعلام کرده است- به منظور جمع آوری رای برای این وزیر سابق، در صورت شکست وی ، سرخوردگی گفتمان ۳۴ سال پایداری دور از ذهن نباشد .

Share