اعزام ۳۶۰ دانشجوی دانشگاه آزاد رشت به اردوی راهیان ‌نور

به گزارش دیارمیرزا : غلامرضا ملک‌علیپور امروز در مراسم توجیهی دانشجویان اعزامی به مناطق عملیاتی جنوب در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به میزان تاثیرگذاری اردوهای راهیان نور بر دانشجویان، اظهار کرد: اردوهای راهیان نور با هدف ایجاد یک عملیات فرهنگی بزرگ در دانشگاه‌ها شکل گرفته است که بر میزان تعقل و […]

به گزارش دیارمیرزا : غلامرضا ملک‌علیپور امروز در مراسم توجیهی دانشجویان اعزامی به مناطق عملیاتی جنوب در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به میزان تاثیرگذاری اردوهای راهیان نور بر دانشجویان، اظهار کرد: اردوهای راهیان نور با هدف ایجاد یک عملیات فرهنگی بزرگ در دانشگاه‌ها شکل گرفته است که بر میزان تعقل و احساس مسئولیت‌پذیری دانشجویان تاثیر دارد.

وی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور برای درک بیشتر نسل جدید از چگونگی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تدوین و طراحی شده است، افزود: انقلاب اسلامی از همان ابتدا با چالش‌هایی از طرف دشمنان مواجه بوده که شناخت بیشتر آن به نسل جدید در میزان درک بهتر آن تاثیر دارد.خبرگزاری فارس: اعزام 360 دانشجوی دانشگاه آزاد رشت به اردوی راهیان ‌نور

این مسئول، برخی از اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور را برشمرد و عنوان کرد: آشنایی با سبک زندگی و دفاع مقدس، یادآوری فداکاری رزمندگان برای دفاع از کشور، آشنایی با چگونگی حمله دشمنان به مرزهای کشور،  آشنایی دانشجویان با وظایف و رسالت‌های خود در این برهه از زمان، از جمله اهداف اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور است.

وی شرکت در اردوهای راهیان نور را با توجه به پشت سر گذاشتن جنگ سخت داخلی و پیروزی در آن را موجب زنده نگه داشتن راه شهدا و عامل به پیروزی رسیدن امروز کشور در جنگ اقتصادی دانست و گفت: خودسازی و توجه به انجام فرایض از دیگر اهداف این سفر است.

ملک‌علیپور، از اعزام کاروان دانشجویی شامل ۳۶۰ نفر در قالب ۹ اتوبوس از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: این سفر تا ۲۵ اسفند جاری ادامه دارد.

همسر شهید محمدمهدی مقدم نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: تمام تلاش انسان پس از تولد، رسیدن به کمال ابعاد مختلف انسانی است و کسانی که می‌خواهند در این راه بعد روحانی خود را تقویت کنند به این سرزمین‌ها سفر کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن سال نو، ادامه داد: افرادی که در این موقع از سال به اردوهای راهیان نور می‌روند نشان می‌دهند که دیدار از منزلگاه شهدا را بر خوشی‌های قبل از عید ترجیح داده‌اند.

همسر شهید مقدم، دانشجویان شرکت کننده در این اردوها را مهمان‌های شهدا خواند و تصریح کرد: دانشجویان از طرف شهدا دعوت شده‌اند و هرگز این یک شعار نیست و حقیقت دارد.

به گزارش فارس، شهید محمدمهدی مقدم و شهید نریمان مددی مژدهی سال گذشته از جمله دانشجویانی بودند که با کاروان راهیان نور دانشگاه آزاد راهی جنوب کشور شدند و به هنگام خدمت در اثر حادثه رانندگی جان خود را از دست دادند.

کاروان راهیان نور دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت امروز برای تجدید میثاق با شهدای هشت سال جنگ تحمیلی راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند./فارس

Share