اطلاعیه سوم وزارت اطلاعات درباره بازداشت برخی فعالان رسانه‌ای

اطلاعیه سوم وزارت اطلاعات پیرامون بازداشت و احضارهای اخیر برخی مرتبطبین رسانه‌ای سازمان جاسوسی دولت انگلیس منتشر شد. به گزارش دیارمیرزا، در این اطلاعیه آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم در پی اطلاعیه‌های یازدهم و هفدهم ماه گذشته پیرامون بازداشت و احضار تعدادی از مرتبطین واحد عملیات روانی سازمان جاسوسی دولت انگلیس (موسوم به بی‌.‌بی‌.سی)، […]

اطلاعیه سوم وزارت اطلاعات پیرامون بازداشت و احضارهای اخیر برخی مرتبطبین رسانه‌ای سازمان جاسوسی دولت انگلیس منتشر شد.

به گزارش دیارمیرزا، در این اطلاعیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی اطلاعیه‌های یازدهم و هفدهم ماه گذشته پیرامون بازداشت و احضار تعدادی از مرتبطین واحد عملیات روانی سازمان جاسوسی دولت انگلیس (موسوم به بی‌.‌بی‌.سی)، بخشی دیگر از اطلاعات به دست آمده را به استحضار ملت سرافراز ایران اسلامی می‌رساند:
270220_328
۱ در ادامه روند تحقیقات، تعدادی دیگر از افراد متصل به شبکه، احضار شده و از آنها بازپرسی به عمل آمده و تعدادی دیگر از مرتبطین ناآگاه نسبت به ماهیت شبکه، مورد دعوت قرار گرفته و ضمن دریافت اطلاعات و توضیحات از آنها، پیرامون اهداف پنهان و مقاصد سوء شبکه توجیه شدند. ضمنا از دیگر عناصری که در لیست احضار یا بازداشت قرار داشتند، چهار نفر متواری شده‌اند که یک نفر از آنها با خروج غیرقانونی از مرزهای کشور، به خارج فرار کرده است.

این وزارتخانه ضمن ابراز خرسندی از درک عمیق، صداقت و همکاری راهگشای غالب افراد احضار و دعوت شده به آگاهی می‌رساند که سه تن از بازداشت‌شدگان پیشین نیز با تکمیل تحقیقات و دریافت اطلاعات و توضیحات آنها، اخیرا با تودیع وثیقه مرخص شدند.

۲ اطلاعات به دست آمده حکایت از اداره‌ی تعدادی از شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی، سایت‌های خبری ضد انقلاب و وابسته به عناصر فراری فتنه‌ی ۸۸ توسط هسته‌ی مرکزی مستقر در ارگان عملیات روانی سازمان جاسوسی دولت انگلیس (موسوم به بی‌.‌بی‌.سی) دارد. برخی از رسانه‌هایی که تاکنون ارتباط یا وابستگی آنها به هسته‌ی موصوف، محرز شده است عبارتند از:

سایت‌های جرس، کلمه، ملی مذهبی، نوروز، ندای سبز آزادی، روز آنلاین، گذار، خودنویس و سحام نیوز.

شبکه‌های رادیویی R.F.I (فرانسه)، دویچه وله (آلمان)، رادیو فردا (آمریکا).

شبکه‌های تلویزیونی B.B.C (انگلیس)، V.O.A (آمریکا)، من و تو (انگلیس).

ضمنا همچنانکه در اطلاعیه‌های پیشین اشاره شد، هسته‌ی مورد نظر از طریق برخی عوامل آگاه یا ناآگاه نسبت به منشا خارجی و ماموریت سیاسی آن و نیز از طریق برخی مجاری پوششی و به اصطلاح سفید توانسته بود در تعدادی از رسانه‌های داخلی نیز رسوخ کرده و نقش خط دهنده و در عین حال دریافت کننده‌ی اطلاعات از آنها را ایفا کند که اقدام قانونی لازم در مورد آنها انجام شده یا خواهد شد.

۳ مستندات جدید و موثق حکایت از کار ویژه‌های غیرسانه‌ای دیگر این شبکه دارند. یکی از این کار ویژه‌ها، بهره‌گیری از پوشش‌ها و پایگاه‌های به ظاهر رسانه‌ای در خارج از کشور، به منظور ایجاد راه‌های ارتباطی با افراد رسانه‌ای نشان شده در کشور می‌باشد. به عنوان مثال تشکلی موسوم به “انجمن بین‌المللی روزنامه‌نگاران ایرانی” که در پاریس مستقر است، نقش یکی از کارفرمایان شبکه را ایفا می‌کرده است. همچنین یک شبکه اجتماعی با منشاء آمریکایی از پروژه‌های “مرکز مطالعات ارتباطات جهانی” موسوم به “برنامه پژوهش رسانه در ایران” و تشکل دیگر تحت عنوان “مدرسه روزنامه‌نگاری میانه” و چندین انجمن، گروه و موسسه دیگر که جملگی با سوء استفاده از پوشش‌های رسانه‌ای و گروه‌های مردم‌نهاد ماموریت‌های محوله از طرف سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی و آمریکایی را دنبال می‌کنند شناسایی شده‌اند.

۴ یکی دیگر از کار ویژه‌های این شبکه، ایفای نقش جدی در پروژه‌های سوخته و رسوای موسوم به حقوق بشر است که همواره علیه اسلام عزیز فرهنگ و اعتقادات مردم مسلمان ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار برده شده است. این ماموریت از طریق یک چرخه ضدملی و مرتبط با محافل بیگانه دنبال می‌شد. شبکه مورد بحث در مرحله اول باید برای ماشین آوازه‌گری گوبلزی غرب به تولید سوژه و خبر اقدام می‌کرد. در مرحله دوم حاصل جمع‌آوری‌ها را به سرپل‌های مشخص شده در خارج از کشور منتقل می‌نمود. در مرحله سوم محصول مونتاژ شده در کارگاه‌های تخصصی جنگ روانی غربی اعم از آنچه در قالب ادعاهای رسانه‌ها، دیپلمات‌ها، سازمان‌ها و محافل به اصطلاح حقوق بشری غربی یا گزارش‌های بی‌مبنای گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران نمود پیدا می‌کرد، به داخل کشور منتقل شده و از زبان برخی به اصطلاح عناصر روشنفکر، سازمان‌ها،‌گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی یا رسانه‌های خاص مطرح و منتشر می‌شد.

به این ترتیب در جای جای این چرخه متقلبانه، از سازمان‌های ظاهرا مردم‌نهاد همچون “سازمان گزارشگران بدون مرز” و “انجمن بین‌المللی روزنامه‌نگاران ایرانی” گرفته تا مربیان دروغین حقوق بشر و مامورین تنظیم گزارش‌های ماهیانه حقوق بشر (علیه ایران) و تعداد قابل توجهی از فراریان فتنه و مشاوران سران فتنه مستقر در لندن، پاریس و چند ایالت آمریکا و … جملگی از همین چرخه تغذیه می‌شدند.

طبق اطلاعات موجود، ساختار “سازمان گزارشگران بدون مرز” با الگوگیری از ساختار سازمانی بنگاه عملیات روانی بی‌.‌بی‌.سی، حوزه‌ی جغرافیایی ایران، افغانستان و تاجیکستان را در قالب یک واحد سازماندهی کرد و مسئولیت آن را به یکی از ضدانقلابیون فراری مرتبط با سازمان منافقین و برخی از سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی محول نموده است.

این فرد در عین حال ماموریت اخذ مجوز اقامت و پناهندگی برای عناصر متواری شبکه را به ویژه همزمان با فتنه ۸۸ و برای فراریان فتنه به عهده داشته و دارد.

۵ وابستگی سران شبکه به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و خیانت‌های آنها به مردم و به عناصر بازداشت شده چنان است که تعدادی از اعضای شناسایی شده شبکه تقاضا نمودند اطلاعات و تجربیات خود را از این شبکه را بازگو و منتشر نمایند تا هشداری برای سایرین باشد. از سوی دیگر شرکت آوازه‌گری‌های کارگاه‌های حرفه‌ای مولد جنجال‌های رسانه‌های غربی و به کار افتادن انبوه رسانه‌ها و مراکز پخش محصولات عملیات روانی آن کارگاه‌ها، شاهد دیگری است بر اهمیت بالای این پرونده.

سربازان گمنام امام زمان (عج) اطمینان می‌دهند که جار و جنجال کارفرمایان غربی شبکه نه تنها کمترین تاثیری بر ماموریت آنها نداشته است، بلکه تشدید تبلیغات غربی‌ها را نشانه هر چه نزدیک‌تر شدن خود به هدف اضمحلال یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های ماشین جنگ روانی دشمنان تلقی کرده و با توکل بر خدا و عزم راسخ‌تر و با جدیت و سرعت هر چه بیشتر به ماموریت مقدس خود ادامه خواهند داد.

روابط عمومی وزارت اطلاعات

Share