اسماعیلی: برگزاری ویژه برنامه‌های تحویل سال جدید در گلزارهای شهدای گیلان

به گزارش دیارمیرزا به نقل از  «دیار باران»، احمد اسماعیلی در جمع خبرنگاران در حاشیه برگزاری مراسم یادی با شهدا در گلزار شهدای رشت، با اشاره اهمیت ارتباط و تعامل مستقیم با جامعه ایثارگری، اظهار کرد: تقویت روحیه ایثارگری و شهادت در جامعه می‌تواند ناهنجاری‌ها و مشکلات فرهنگی و اقتصادی موجود را رفع کند. وی […]

به گزارش دیارمیرزا به نقل از  «دیار باران»، احمد اسماعیلی در جمع خبرنگاران در حاشیه برگزاری مراسم یادی با شهدا در گلزار شهدای رشت، با اشاره اهمیت ارتباط و تعامل مستقیم با جامعه ایثارگری، اظهار کرد: تقویت روحیه ایثارگری و شهادت در جامعه می‌تواند ناهنجاری‌ها و مشکلات فرهنگی و اقتصادی موجود را رفع کند.49127-100x100

وی با اشاره به وضعیت استخدام فرزندان شهدا در دستگاه‌ها و ادارات اجرایی، گفت: طبق قانون همه دستگاه‌ها باید ۲۵ درصد نیازهای استخدامی خود را از بین خانواده‌های ایثارگران و جانبازان بالای ۲۵ درصد تامین کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار نفر از فرزندان ایثارگران برای کار ثبت‌نام کرده‌اند، متذکر شد: حدود ۵۰ درصد از این افراد جذب و تعدادی از طریق کسب و کار خرد دارای شغل خواهند شد.

اسماعیلی با بیان اینکه حوزه معاونت پژوهشی بنیاد شهید استان در حال جمع‌آوری آثار و خاطرات شهدا در قالب کتاب و فیلم برای ارائه به جامعه است، افزود: همه خانواده‌ها و افرادی که آثاری از شهدا دارند می‌توانند آن را به بنیاد شهید ارسال کنند تا از آن‌ها به نحو احسنت حفاظت شود.

وی شهدا و ایثارگران را طلایه‌دار دفاع از نظام اسلامی، ولایت فقیه و آرمان‌های امام (ره) دانست و یادآور شد: بر اساس سنت حسنه هر ساله در زمان تحویل سال جدید مراسم با شکوهی در جوار تربت پاک شهیدان در گلزارهای شهدای سراسر گیلان برگزار می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: تلاش داریم با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم امسال نیز این مراسم با بهترین شکل ممکن برگزار شود.

همچنین عمویی  معاون پژوهش و ارتباطات فرهنکی بنیاد شهید استان  از برگزاری مراسم دعای ندبه در روز ۹ فروردین ماه با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در زیباکنار خبر داد و افزود: این مراسم از شبکه اول سیما، شبکه استانی و رادیو به صورت زنده پخش می‌شود.

به گفته وی، در روز نهم فروردین ماه مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام حسین املاکی نیز در شهرستان لنگرود برگزار خواهد شد.

Share