استقبال معنادار دو عضو کابینه خاتمی از اقدام اخیر احمدی ن‍ژاد

معین: رییس دولت می‌تواند با توجه به اختیارات قانونی خود این حکم را نپذیرد/ پزشکیان: جامعه پزشکی به جایگاه رییس جمهور احترام بگذارد! دیارمیرزا : برای درک تغییر در رفتار و گفتار این روزهای رییس جمهور نیاز به اقدام خاصی نیست، تنها رصد افرادی که به حمایت از محمود احمدی ن‍ژاد روی آورده اند به […]

معین: رییس دولت می‌تواند با توجه به اختیارات قانونی خود این حکم را نپذیرد/ پزشکیان: جامعه پزشکی به جایگاه رییس جمهور احترام بگذارد!

دیارمیرزا : برای درک تغییر در رفتار و گفتار این روزهای رییس جمهور نیاز به اقدام خاصی نیست، تنها رصد افرادی که به حمایت از محمود احمدی ن‍ژاد روی آورده اند به خوبی نشان می دهد که رییس دولت دهم تا چه اندازه از مواضع اصولی خود عدول کرده است.

1

به گزارش دیارمیرزا، یکی از مواردی که طی روزهای گذشته در رسانه ها بازتاب فراوانی داشته است،‌ نامه رییس جمهور خطاب به وزیر کشور و سرپرست وزارت بهداشت بود که طی آن نسبت به رد صلاحیت برخی از پزشکان اعتراض شده بود.

احمدی نژاد در این نامه اعلام کرده بود که ” باید طبق قانون عمل شود و نظرات شخصی و گروهی و خارج از چارچوب قانون دخالتی نداشته باشد. چنانچه روند اصلاح نشود و افرادی که بدون دلیل قانونی رد صلاحیت شده اند با تجدیدنظر احقاق حق نشوند، برگزاری انتخابات خلاف قانون و از نظر اینجانب باطل است.”

این در حالی است که منتقدان این رفتار احمدی نژاد می گویند افرادی که رد صلاحیت شده اند از سابقه خوبی برخوردار نبوده و حتی برخی از آنها سابقه دستگیری در فتنه ۸۸ را داشته اند و طبیعی است که این طیف از افراد نتوانند صلاحیت حضور در انتخابات را کسب کنند.

با این حال، این اقدام جنجالی رییس جمهور با حمایت معنادار مصطفی معین وزیر علوم دولت محمد خاتمی روبرو شده است. وی که با یکی از خبرگزاری های نزدیک به فتنه گران گفتگو کرده است با بیان اینکه عدم تنفیذ حکم رییس کل پیشنهادی نظام پزشکی یکی از اختیارات قانونی رییس دولت است، تصریح کرد: رییس دولت می‌تواند با توجه به اختیارات قانونی خود این حکم را نپذیرد که اگر این اتفاق رخ دهد مجلس هم می‌تواند اقدام کند و البته نظام پزشکی می‌تواند ساز و کارهایی را در خود پیش بینی کند و کارهای خود را به دولت بعدی موکول کند.

در همین راستا،‌ یکی دیگر از اعضای دولت خاتمی نیز به حمایت از احمدی ن‍ژاد برخاسته است. مسعود پزشکیان وزیر بهداشت دولت خاتمی در گفتگویی که با استقبال سایت روزنامه ایران مواجه شده است، با اشاره به اظهار نظر چندی پیش رییس جمهور درباره عدم ابلاغ حکم رئیس جدید سازمان نظام پزشکی گفت: در صورت اعلام ابطال نتیجه انتخابات از سوی رییس جمهور، قطعأ این انتخابات باطل است.

به گزارش طبنا، وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور در این خصوص مختار است، گفت: ریاست جمهوری می‌تواند حکم تنفیذ ریاست بعدی سازمان نظام پزشکی را ابلاغ نکند که این مسئله حق طبیعی وی است.23

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت اعلام ابطال انتخابات از جانب رییس جمهور، مقوله احترام به نظر جامعه پزشکی چه می شود تصریح کرد: همانقدر که رای جامعه پزشکی دارای اهمیت است جایگاه ریاست جمهوری نیز قابل احترام است و جامعه پزشکی باید به این جایگاه احترام گذارد.

پزشکیان با بیان اینکه نقدهایی که به دولت می شود نباید باعث تضعیف جایگاه رئیس جمهور در کشور شود، گفت: اظهارات رئیس جمهور در خصوص ریاست سازمان نظام پزشکی دارای اهمیت است.

پزشکیان در ادامه تاکید کرد: انتظار می‌رود که رئیس جمهور با توجه به جایگاهی که دارد براساس قانون عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور وظایف قانونی خود را دارد و اشخاص نباید با اظهارات غیر منطقی خود اقدامات رییس جمهور را زیر سوال برند.

مجموع این حمایت ها به اضافه بازتاب اقدام رییس جمهور در رسانه های ضد انقلاب به خوبی نشان می دهد تغییر در مشی احمدی ن‍ژاد طی سالهای گذشته، بیش از همه به مذاق چه کسانی خوش آمده است.

هم چنین در حالی که رهبر معظم انقلاب در آبان ماه سال جاری فرمودند هر کسی فضای جامعه را تا روز انتخابات به سمت تنش ببرد خیانت کرده است، مشخص نیست برخی اقدامات عجیب از سوی رییس جمهور با چه انگیزه ای صورت می گیرد.

Share