آنچه در آخرین برنامه 90 در سال 91 گذشت؛

استعفای یحیی گل‌محمدی پس از اشکهای مهدوی‌کیا در برنامه زنده

دیارمیرزا:یحیی گل محمدی در واکنش به گریه‌های مهدی مهدوی‌کیا در برنامه ۹۰ از سرمربیگری پرسپولیس استعفا کرد. مهدوی کیا که به مناسب خداحافظی غیرمنتظره اش از فوتبال به برنامه ۹۰ دعوت شده بود، در چند نوبت به شدت احساساتی شد و اشک ریخت.

دیارمیرزا : آخرین برنامه ۹۰ در سال ۹۱ تحت تاثیر خبر خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا از فوتبال قرار گرفت. مهدی مهدوی کیا پس از آنکه نیم فصل دوم نتوانست در ترکیب پرسپولیس جایی داشته باشد روز ۲۴ اسفندماه جاری بعد از جلسه با گل محمدی خداحافظی اش از فوتبال را اعلام کرد.
پس از این خداحافظی حرف و حدیث فراوانی پیرامون اختلاف او با یحیی گل محمدی مطرح شد.  مهدوی کیا دوشنبه شب میهمان آخرین برنامه ۹۰ در سال ۹۱ بود. او در این برنامه هر چند گفت که از گل‌محمدی دلخور نیست اما گریه‌های او در بخشی از این برنامه، گویای ناراحتی او از تصمیم سرمربی پرسپولیس بود. پس از گریه‌های مهدوی کیا و البته خداحافظی‌اش از مردم در این برنامه تلویزیونی و آرزوی موفقیت برای سرمربی پرسپولیس در سال ۹۲، یحیی گل محمدی روی خط برنامه آمد و گفت که تصمیم گرفته از سرمربیگری پرسپولیس استعفا دهد.


گل محمدی که مهدوی‌کیا را حتی از برادرش هم به خود نزدیک‌تر خواند گفت: من صحبت‌های مهدی را در کنار خانواده‌ام تماشا کردم و تحت تاثیر قرار گرفتم. من دوست ندارم آدم بد قصه باشم، به همین خاطر در همین برنامه از حضور در پرسپولیس استعفا می‌دهم.

البته پس از صحبت های گل محمدی، عادل فردوسی‌پور حرفهای سرمربی پرسپولیس را “احساسی” خواند و گفت که این حرفهای شما را به حساب احساسی بودن‌تان می‌گذاریم اما گل‌محمدی کماکان تاکید کرد که برای او رفاقت مهم‌تر از فوتبال است و به همین خاطر استعفایش را اعلام کرده است. با این حال فردوسی پور هم این استعفا را فیلمی “هندی” توصیف کرد.

گزارش کامل آخرین برنامه ۹۰ در سال ۹۱ را در زیر بخوانید:

به گزارش مشرق، برنامه ۹۰ از ساعت ۲۲:۴۶ دوشنبه شب ۲۸ اسفند روی آنتن شبکه سوم سیما رفت. درحالی که  آخرین برنامه نود سال گذشته،  با حضور سه بازیگر سینما ریتمی شاد و جذاب داشت،  واپسین برنامه سال ۹۱ با اشکهای مهدی مهدوی کیا، و اعلام رسمی خبر خداحافظی او احساسی و  غمناک شد .

* سوال مسابقه پیامکی:

آیا از عملکرد برنامه ۹۰ در سال ۹۱ راضی هستید؟ ۱. بله ۲. خیر

در ابتدای برنامه صحنه هایی از سه بازی نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا و سپس آیتم های جالبی از برنامه های ۹۰ در سال ۹۱ پخش شد.
در آیتم نخست صحنه هایی از پشت صحنه برنامه ۹۰ در هفته های مختلف و در آیتم های دیگر گزیده هایی از برنامه ۹۰ به نمایش گذاشته شد.

نادر جعفری کارشناس برنامه در مورد دیدار های فجر – فولاد و ملوان – راه آهن توضیحات داوری را بیان کرد.

در این بخش از برنامه اسامی برترین های سال ۹۱ در نظرسنجی برنامه اعلام شد که رحمتی، برهانی، رافخایی و مهدوی کیا از جمله این افراد بودند.

* مهدوی کیا: هیچگاه به نیمکت نشینی اعتراض نکرده بودم

مهدوی کیا میهمان برنامه دیشب نود بود. وی در مورد دلایل خداحافظی خود از فوتبال گفت: هیچگاه از نیمکت نشینی و عدم حضور درترکیب اصلی تیم پرسپولیس معترض نبودم، دوست داشتم تا پایان فصل در کنار تیم محبوبم باشم. تمام خانواده من پرسپولیسی هستند و من نیز از زمانی که یاد دارم پرسپولیس بودم و در کودکی آرزو داشتم به همراه برادرم برای دیدن یکی از بازی های پرسپولیس به استادیوم بروم.
در سن ۳۵ سالگی همگام با سایر بازیکنان تمرین می کردم ولی بخاطر یک سرماخوردگی از ترکیب تبم دور شدم، چیزی که در هیچ کجای دنیا دیده نمی شود.

مثل همه روزهایی که در تمرین حضور می یافتم، چند روز پیش برای تمرین داشتم می رفتم سر تمرین که بزیک زنگ زد. می خواست چیزی بگوید رویش نمی شد. بعد گفت در لیست ۱۸ نفره نیستی شب با هم در هتل حرف می زنیم . من دم درفشی فر بودم. رفتم انجا و با یحیی نشستیم و او گفت نمی توانم در این فصل کمکش کنم و بهتر است خداحافظی کنم و به عنوان یک دوست در کنار تیم باشم. من تعجب کردم چون از نظر فنی و بدنی شرایطم مناسب بود. به یحیی گفتم اجازه بده فکر کنم.

* بهترین تصمیم را گرفتم!

من سه تصمیم می توانستم بگیرم. اول شوت کردن ساک وکیف و جنجال کردن، دوم اینکه کنار تیم بمانم. یعنی به یحیی بگویم من قرارداد دارم و کنار تیم هستم. بعد هم باز با همین حرکت تیم را به حاشیه ببرم اما من یادگرفته ام که اینطور نباشم بنابراین تصمیم به خداحافظی گرفتم و همان جا اعلام کردم از فوتبال خداحافظی می کنم و به همان سادگی که به فوتبال آمدم به همان سادگی نیز از فوتبال می روم، البته تا آخر در کنار تیم پرسپولیس هستم چرا که به کادر فنی قول داده ام.

وی افزود: من از لحاظ فنی صحبتی نداشتم چرا که به خودم ایمان دارم، از نظر بدنی نیز مشکلی نداشتم بنابراین تصمیم گرفتم بهترین راه را انتخاب کنم و آن خداحافظی از فوتبال بود.

در این بخش از برنامه مصاحبه ای از یحیی گل محمدی پخش شد. گل محمدی در این مصاحبه گفت: قبل از اینکه تمرین ما شروع شود من با مهدوی کیا صحبت کردم و فکر میکنم در شان وی نبود که مدت ها خود را پشت دروازه گرم کند از همین رو تصمیم گرفتیم از وی در ترکیب اصلی تیم استفاده نشود ولی اگر مهدی تصمیم بگیرد در ترکیب حضور داشته باشد از تصمیم وی استقبال می کنم.

مهدوی کیا گفت: با رویانیان صحبت کردم و گفتم از تصمیمم مبنی بر خداحافظی از فوتبال منصرف نمی شوم و مصمم هستم و آرزو می کنم تیم فوتبال پرسپولیس در مسابقات پیش رو عملکرد موفقی داشته باشد.

در ادامه برنامه مهدوی کیا افزود: با یحیی مشکلی ندارم، زمانی که یحیی پس از من کاپیتان تیم شد یکی از افرادی که از یحیی حمایت می کرد خود من بودم.

وی گفت: یاد گرفته ام برای چیزهایی که میخواهم بدست بیاورم بجنگم! ولی با کسی مشکلی ندارم. با جدیت تمرین می کنم و امیدوارم پرسپولیس قهرمان جام حذفی شود و بتوانم جام را بالای سرم برم.
وی افزود: یاد گرفته ام به مربی خود احترام بگذارم، در تیم های مختلف نتایج خوبی بدست آورده ام.

* مربیگری ام را در آلمان ادامه می دهم

وی افزود: مربیگری خود را در آلمان ادامه می دهم و به سرزمینی می روم که مردم آنجا به واقع دوستت دارند. خاطرات خیلی خوبی از تیم ملی ایران دارم، مردم کشورم را دوست دارم و به کشورم عشق می ورزم.مهدوی کیا در حالی این صحبت ها را می کرد که اشک از چشمانش جاری شده بود.

مهدوی کیا در نود تاکید کرد که دیگر فوتبال بازی نخواهد کرد و آرزویش این است که در فینال جام حذفی دقایقی بازی کند و جام را بالای سرش ببرد و بعد برای همیشه خداحافظی کند . او گفت در تمرینات تیم شرکت می کند و اتفاقا جدی و محکم خواهد بود.

* حاج رضایی: مهدوی کیا اسوه اخلاق است

در این بخش از برنامه امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال روی خط تلفنی برنامه نود آمد و در مورد مهدوی کیا گفت: مهدوی کیا شخصیت خیلی خوبی دارد و با توجه به بیان زیبایی که دارد می تواند در برنامه های ورزشی حضور داشته باشد.

وی تصریح کرد: از مهدوی کیا می خواهم در عرصه فوتبال حضور داشته باشد و پیشاپیش سال جدید  را به مردم ایران تبریک عرض می کنم.

مهدوی کیا در پایان صحبت های خود ضمن تشکر از خانواده و دوستان برای یحیی گل محمدی آرزوی موفقیت کرد و عنوان داشت امیدوارم یحیی در سال ۹۲ موفقیت های زیادی به دست آورد.

در ادامه حاشیه هایی از دیدار تیم های صبای قم و آلومینیوم و مصاحبه های مربیان و بازیکنان دو تیم پخش شد.

گل محمدی: فقط به خاطر مهدی این تصمیم را گرفتیم!

در این بخش از برنامه یحیی گل محمدی روی خط تلفنی برنامه آمد و گفت: ابتدای صحبت هایم خاطره ای از مهدی مهدوی کیا تعریف می کنم؛ یک روز داشتیم در ورزشگاه اکباتان تمرین می کردیم که گفتند یک بازیکن از جوانان به پرسپولیس می آید، آن زمان برای نخستین بار با مهدی تمرین کردم و همان زمان عنوان کردم مهدوی کیا بازیکن بزرگی می شود و اکنون می بینیم که بازیکن بزرگی در کنار ما است.

وی افزود: اگر خواستار خداحافظی مهدوی کیا شدم فقط به خاطر حفظ شان مهدی بود، چرا که می خواستم ۴۰ دقیقه خود را گرم کند تا به زمین بیاید.

گل محمدی ادامه داد: مهدوی کیا بازیکن بزرگی است و وی را از برادرم بیش تر دوست دارم ولی وی در نیم فصل دوم از نظر بدنی آماده نبود و فقط به خاطر حفظ شان مهدی این تصمیم را گرفتیم.

اشکهای مهدی و استعفای یحیی!

به خاطر اینکه به مهدی ثابت کنم رفاقت را فدای فوتبال نمی کنم همین الان و در این برنامه استعفای خود را از سرمربیگری پرسپولیس اعلام می کنم و از رویانیان می خواهم به فکر یک مربی دیگر باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: الان که برنامه شما پخش می شود در کرمانشاه منزل برادر خانم خود هستم، وقتی اشک های مهدی را دیدم از خودم بدم آمد و احساس کردم فوتبال ارزش این را ندارد که دل رفیق و برادرم را بشکنم.

وی در پایان صحبت های خود برنامه نود را برنامه ای سازنده برای فوتبال خواند و گفت: فوتبال ایران به چنین برنامه ای نیاز دارد.

** پس از صحبت های مهدوی کیا گزارشی در مورد اشکان دژاگه پخش شد. دژاگه در این گزارش از زندگی خود گفت: در حال حاضر در لندن زندگی می کنم و راضی هستم . سرعت در لیگ انگلیس خیلی بالا است ، روابطم با بازیکنان خوب است. برخی از آنها را از زمان حضورم در آلمان می شناسم.
وی افزود: حاشیه در لیگ انگلیس کمتر است چرا که در زمان تمرین خبرنگاران اجازه تهیه گزارش ندارند ولی در آلمان اینطور نبود.

در ادامه گزارشی از حاشیه های بازی های لیگ و هواداران تیم ها و وضعیت نامناسب ورزشگاه های مختلف کشور پخش شد.

پس از پخش این صحنه ها، بخش هایی ار دیدار تیم های استقلال و نفت تهران و مصاحبه های جنجالی بازیکنان استقلال پخش شد که همگی از مشکلات مالی استقلال گله مند بودند.

قویدل: مسائل اقتصادی من ربطی به عابدینی ندارد!

در این بخش از برنامه شهرام قویدل مالک باشگاه داماش روی خط تلفنی آمد و در مورد مسائل مالی باشگاه داماش گیلان صحبت هایی کرد و سپس عابدینی مدیر عامل این باشگاه روی خط آمد و عنوان کرد : من نمی خواهم در این شبی که اشک های اسطوره فوتبال بر زیبایی آن افزوده است از زشتی های فوتبال سخن بگویم! وی برخی مسائل مالی قویدل را عنوان کرد که این مسئله به ناراحتی قویدل انجامید و درگیری لفظی میان این دو نفر بوجود آمد و قویدل عنوان کرد: من نمی دانم مسائل اقتصادی من چه ربطی به عابدینی دارد که آن را در این برنامه عنوان می کند؟!

پس از این مکالمه تلفنی گزارشی از دیدار دوستانه تیم ملی فوتسال ایران و روسیه پخش شد.

* مهدوی کیا: هواداران پرسپولیس نگران نباشند / یحیی نمی رود

مهدوی کیا روی خط تلفنی برنامه آمد و عنوان کرد: پس از صحبت های یحیی گل محمدی مبنی بر استعفایش از سرمربیگری در پرسپولیس با وی تماس گرفته و صحبت کردم، هواداران پرسپولیس نگران نباشند، من و یحیی از سه شنبه کار خود را با قدرت ادامه می دهیم، همانطور که گفته بودم  من در کنار پرسپولیس خواهم بود.

در ادامه برنامه گزارشی از لیگ دسته یک پخش شد.

یک میلیون و هفتصد و نود و دو نفر در مسابقه پیامکی برنامه نود شرکت کردند که ۹۵ درصد از این تعداد از عملکرد برنامه نود در سال ۹۱ رضایت داشتند.

آخرین برنامه نود سال ۹۱ ساعت ۳ بامداد سه شنبه ۲۹ اسفند به پایان رسید.

Share