استاندار گیلان از کاهش نرخ بیکاری در گیلان خبر داد.

به گزارش دیار میرزا کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان صبح امروز  بریاست مهندس کیهان هاشم نیا استاندار گیلان برگزار شد. در این جلسه که اصغریان معاون برنامه ریزی استاندار ، حنیف مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ، مدیران بانک ها و جمعی از مدیران […]

به گزارش دیار میرزا کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان صبح امروز  بریاست مهندس کیهان هاشم نیا استاندار گیلان برگزار شد.
در این جلسه که اصغریان معاون برنامه ریزی استاندار ، حنیف مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ، مدیران بانک ها و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان حضور داشتند.
مهندس کیهان هاشم نیا استاندار گیلان به افزایش وضعیت اشتغال ثبت شده در سامانه رصد  اشاره کرد و گفت : باتوجه به اینکه تعهد اشتغال استان گیلان امسال، ۸۳ هزار نفر می باشد تاکنون دستگاههای اجرایی ۷۱ هزار نفر اشتغال در سامانه رصد ثبت کرده اند .
وی اضافه کرد : بنا بر اعلام شورای عالی اشتغال کشور ، استان گیلان جزء ۵ استان موفق کشور در راستای تحقق اشتغال قرار گرفته است .
وی افزود : با توجه به اینکه ۸۵ درصد تعهدات اشتغال در استان گیلان تاکنون محقق شده است ،کارها باسرعت و دقت تمام از سوی دستگاهها و بانک های عامل استان در دست پیگیری است و ما تا پایان سال نسبت به تحقق اشتغال ایجاد شده بیش از تعهدات استان دست خواهیم یافت .
استاندار گیلان گفت : نرخ بیکاری استان گیلان در پاییز سالجاری با ۶ / ۲ % کاهش نسبت به پاییز سال قبل از ۷ / ۱۷ به ۱ / ۱۵  درصد رسیده است .


مهندس کیهان هاشم نیا افزود : البته نباید به این کاهش بیکاری بسنده کنیم بلکه باید تمام تلاشمان را به کار بگیریم تا این آمار به حداقل برسد.
وی در پایان با تأکید به اجرای مصوبات شورای عالی اشتغال کشور از سوی بانک های استان ابراز داشت : با توجه به ابلاغیه و مصوبات شورای عالی اشتغال بانکهای استان مکلفند سهمیه تسهیلات استان را بصورت ۱۰۰ درصد پرداخت نمایند .
در ادامه این جلسه اصغریان معاون برنامه ریزی استانداری  گفت :  دستگاههای اجرایی می توانند برای تعداد ۱۳۸۰ طرح در بخش مشاغل خانگی و کسب و کار خرد برای دریافت ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به بانکهای عامل متقاضیان را معرفی کنند .
در ادامه حنیف مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری
گفت : اجرایی شدن تعهدات بانک های استان در پرداخت وام ها به متقاضیان مشاغل خانگی با سرعت و بتدریج اجرایی می شود و با توجه باینکه به پایان سال نزدیک می شویم تعهدات این بخش را محقق می کنیم .
در ادامه این جلسه هریک از مدیران دستگاههای اجرایی در خصوص ایجاد اشتغال سال ۹۱ و اشتغال ایجاد شده دستگاه اجرایی متبوع گزارشات خود را اعلام و نسبت به باقی مانده تعهدات استان بحث و تبادل نظر بعمل آمد و و تصمیمات لازم اتخاذ شد .

Share