استاندارگیلان: استقرار دبیرخانه کنگره میرزا کوچک جنگلی در گیلان

دیارمیرزا:کیهان هاشم‌نیا در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) در این شهر اظهار داشت: طرح توسعه بقعه مذکور تهیه شده و به ‌زودی اجرایی می‌شود. وی از فعالیت‌های کمیته اطلاع‌رسانی فجر گیلان قدردانی کرد و ادامه داد: کمیته مذکور فعالیت‌های انجام شده در استان را به نحو مطلوب […]

دیارمیرزا:کیهان هاشم‌نیا در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) در این شهر اظهار داشت: طرح توسعه بقعه مذکور تهیه شده و به ‌زودی اجرایی می‌شود.

وی از فعالیت‌های کمیته اطلاع‌رسانی فجر گیلان قدردانی کرد و ادامه داد: کمیته مذکور فعالیت‌های انجام شده در استان را به نحو مطلوب انجام داده است.

هاشم‌نیا همچنین به بودجه سال ۹۲ گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: بودجه دستگاه‌های اجرایی بسته شده است و تغییرات در کمیسیون‌های تلفیق و تخصصی مجلس پیگیری می‌شود.

استاندار گیلان، فروش اوراق مشارکت را موجب افزایش پیشرفت پروژه‌های عمرانی دانست و تصریح کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اجرای پروژه‌های عمرانی استان تا پایان سال جاری به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۱۸ درصد اعتبارات عمرانی گیلان در سال جاری تخصیص پیدا کرده است، عنوان کرد: فروش اوراق مشارکت موجب هشت برابر شدن بودجه عمرانی استان می‌شود.

*اختصاص ۱۰۰ هکتار به سایت تولید خودرو در گیلان

هاشم‌نیا استقرار سایت تولید خودرو در گیلان را از جمله فعالیت‌های انجام شده عنوان کرد و یادآور شد: سرمایه‌گذار راه‌اندازی کارخانه مذکور مشخص شده است و ۱۰۰ هکتار زمین برای این امر بلوکه شده و ۵۰ هکتار زمین در اختیار سرمایه‌گذار مربوطه قرار می‌گیرد.

استاندار گیلان از تولید آزمایشی کارخانه سیمان سبز دیلمان در هفته جاری خبر داد و متذکر شد: جاده سیاهکل به دیلمان برای تردد خودروهای سنگین باید آماده شود، ضمن اینکه موافقت ایجاد جاده اختصاصی به جنوب البرز صادر شده است.

وی، انعقاد قرارداد تکمیل راه‌آهن بندر انزلی – آستارا با پیمانکاران خارجی را از دیگر اقدام‌های انجام شده در گیلان برشمرد و بیان داشت: پروژه مذکور با فاینانس خارجی انجام می‌شود.

* چهار کیلومتر از باقیمانده بزرگراه رشت – قزوین زیربار ترافیک می‌رود

هاشم‌نیا با اشاره به ۱۱ کیلومتر باقیمانده بزرگراه رشت – قزوین اذعان داشت: عید امسال چهار کیلومتر از بزرگراه مذکور زیر بار ترافیک می‌رود.

این مسئول از تشکیل اداره کل «آی‌سی‌تی» به ‌زودی در استان خبر داد و بیان داشت: گیلان پایلوت سند «آی‌سی‌تی» کشور می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به اجرای سند «آی‌سی‌تی» با کمک بخش خصوصی، تصریح کرد: اداره‌ها خدمات خود را به صورت الکترونیکی به مردم ارائه می‌کنند.

هاشم‌نیا اجرای طرح «آی‌سی‌تی» را در قالب مقررات امنیت ملی عنوان کرد و افزود: استان گیلان می‌تواند، پیشتاز ارائه خدمات الکترونیکی دولت و کشور شود.

وی، افتتاح ۱۱۰ پیشخوان دولت به‌زودی در گیلان را از اقدام‌های در حال انجام عنوان کرد.

*استقرار دبیرخانه کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی در گیلان

این مسئول با اشاره به اینکه دستور استقرار دبیرخانه کنگره میرزا کوچک جنگلی در گیلان دریافت شده است، تآکید کرد: دبیرخانه مذکور در استان به صورت دائمی مستقر می‌شود.

استاندار گیلان به صدور مجوز استقرار ۲۰۰ قفس ماهی در دریای خزر اشاره کرد و یادآور شد: هر قفس ظرفیت ۴۰ تا ۵۰ تن تولید ماهی از دریا را دارد و در مدت چهار ماه تولید ماهی از دریا ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

*اختصاص ۱۰۰ هکتار تالاب انزلی به پرورش ماهی در قفس

منبع:خبرگزاری فارس

Share