از گریه احمدی‌نژاد تا اقامه نماز جماعت به امامت مشایی

به گزارش  دیارمیرزا به نقل از فارس، مراسم استقبال از نوروز از صبح امروز به مدت ۵ ساعت با حضور محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور، اسفندیار رحیم مشایی، حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس جمهور، حسن موسوی، رئیس دفتر رئیس جمهور، محمد شریف ملک زاده، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و تمامی اعضای هیئت دولت و […]

به گزارش  دیارمیرزا به نقل از فارس، مراسم استقبال از نوروز از صبح امروز به مدت ۵ ساعت با حضور محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور، اسفندیار رحیم مشایی، حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس جمهور، حسن موسوی، رئیس دفتر رئیس جمهور، محمد شریف ملک زاده، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و تمامی اعضای هیئت دولت و جمعی از سفرا و هنرمندان و بازیگران در سالن اجلاس سران برگزار شد.

* در این مراسم که با یک ساعت تأخیر از ساعت ۱۰ صبح آغاز شد نشان درجه یک فرهنگ و هنر به اسفندیار رحیم مشایی اعطا شد که حین اعلام این نشان، سوابق کاری وی نیز اعلام شد.

* احمدی‌نژاد پس از اعطای نشان به مشایی دست وی را بالا برد و سپس مشایی از تمبر نوروز رونمایی کرد و یادداشتی را روی آن نوشت.

* در این مراسم از تمبر گرامیداشت هوگو چاوز، رئیس جمهور فقید ونزوئلا نیز رونمایی شد.

* مشایی و احمدی‌نژاد پس از اذان ظهر برای دقایقی از سالن خارج شدند که نماز ظهر و عصر را اسفندیار رحیم مشایی در جمع افرادی که از سالن خارج شده بودند اقامه کرد.

* در این مراسم که اقوام ایرانی به اجرای رقص‌های محلی می‌پرداختند، دختربچه مازندرانی نیز به روی سن اجرای رقص مازندرانی داشت.

* داریوش ارجمند در این مراسم در کنار حدود ۲۰ نفر از بازیگران تلویزیون و سینمای ایران حضور داشت که با قرار گرفتن به روی سن، گفت: هرگز ایران را نمی‌توانستم یکجا ببینم اما در این مراسم این اتفاق افتاد، نقطه وصل ما دین ما و ایران ما است؛ به تخت جمشید همانقدر می‌بالم که به مسجد شیخ‌لطف‌الله می‌بالم، ایران بدون اسلام در ذهن من غیر قابل تصور است.

* صابر خراسانی، شاعر نیز در این مراسم شعرخوانی کرد که مضمون یکی از اشعار آن مربوط به ایران بود و مصرعی از آن را که خواند مکرراً مورد تشویق احمدی‌نژاد و مشایی با کلمه «احسنت» مواجه شد، مصرعی از شعر صابر به این ترتیب است:

«غبار سرزمینم را به دنیایی نخواهم داد»

* در این مراسم ملک زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بجای سخنرانی تنها به تبریک سال نو به زبان زابلی اکتفا کرد.

* اجرای موسیقی توسط سالار عقیلی در این مراسم انجام شد که وی در حین اجرا اعلام کرد میکروفن صدای ضعیفی دارد و به اتاق فرمان نسبت به این موضوع اعتراض کرد و پشت تریبون گفت: برنامه‌های بزرگ دردسرهایش هم بزرگ است.

* کودکان دبستانی نیز در این مراسم بعنوان همیاران گردشگری با در دست داشتن گل حضور داشتند.

* از ۱۷ اثر آئین‌های نوروزی که در قالب پرونده ثبت جهانی نوروز به ثبت رسیده بود رونمایی شد.

* در طول سخنرانی اسفندیار رحیم مشایی به روی سن، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور نیز در کنار او ایستاده بود؛ مشایی در سخنرانی خود گفت: بنده شایسته چنین نشانی نیستم و این نشان را از نظر معنوی باید تقدیم ملت ایران کنم، ۵۰ درصد از مزایای مادی آن را به پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر برای هزینه‌های درمان و ۵۰ درصد دیگر را به گل‌های نو رسیده‌ای که وقت پژمرده‌شدن آن‌ها نرسیده بود اما الان پژمرده‌اند یعنی کودکان سرطانی تقدیم می‌کنم، در آستانه بهار دعا می‌کنم که در فصل رویش، این‌ها ریزش نکنند.

* مشایی حین سخنرانی درباره کودکان سرطانی برای لحظاتی نتوانست سخن خود را ادامه دهد و گریست، همزمان با وی نیز رئیس جمهور، گریه کرد.

* احمدی نژاد در سخنرانی خود اعلام کرد برای من سخن گفتن از جناب‌آقای مهندس مشایی سخت است اما باید شهادت بدهیم این مرد، دلی دارد مانند آئینه، پاک و زلال، قلبی دارد مهربان، عاشق همه انسانها و ایمانی دارد به استواری دماوند، الوند، دنا و سبلان.

* احمدی نژاد در ادامه سخنان خود آشنایی با مشایی را جزء عنایات اصلی خداوند دانست و گفت: من ندیده‌ام کسی با ایشان بدون اراده قبلی ملاقات کند و شیفته اخلاق، منش و بزرگی ایشان نشود، ایشان صاحب اندیشه‌ است، صاحب نظریه است، در زمینه‌های گوناگون بخصوص در مسائل بنیادین جهان، رابطه انسان با خدا و مدیریت جهانی.

* رئیس جمهور گفت: بنده برای نصب مدال از ایشان اجازه گرفتم و این را جزء افتخاراتم می‌دانم که علیرغم تمام هیاهوهای بی بنیان خدا این توفیق را داد که از فرزند برومند ملت تجلیل کنم.

* احمدی نژاد در پایان سخنانش مشایی را این‌چنین عنوان کرد: مشایی مردی است بهاری بهاری بهاری.

Share