مقایسه جالب پیامهای تسلیت احمدی نژاد در دو ماه گذشته

از حاج آقا مجتبی تا شهید چاوز!

دیارمیرزا: رییس جمهور طی دو ماه گذشته تاکنون چند پیام تسلیت صادر کرده است که اولین آنها در تاریخ ۱۳ دی ماه به مناسبت ارتحال آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی و آخرین مورد امروز به مناسبت درگذشت هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا صادر شد که مروری بر این پیامهای تسلیت خالی از لطف نیست.

دیارمیرزا: رییس جمهور طی دو ماه گذشته تاکنون چند پیام تسلیت صادر کرده است که اولین آنها در تاریخ ۱۳ دی ماه به مناسبت ارتحال آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی و آخرین مورد امروز به مناسبت درگذشت هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا صادر شد که مروری بر این پیامهای تسلیت خالی از لطف نیست.
۱.پیام تسلیت به مناسبت ارتحال آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی؛۱۳ دی:
در این پیام محمود احمدی نژاد ضمن توصیف حاج آقا مجتبی تهرانی به عنوان عالم و عارف وارسته و ربانی ایشان را از علمای شجاع و انقلابی و مبارزین نهضت اسلامی دانست که از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی همواره در تمامی صحنه های حساس انقلاب حضور فعال و موثر داشته و درگذشت ایشان را ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر و ضایعه‌ای بزرگ خواند.

احمدی نژاد در ادامه پیام کوتاه خود ارتحال حاج آقا مجتبی تهرانی که عمر با برکت خویش را در مسیر مجاهده و تهذیب نفس سپری نموده و سالیان متمادی حوزه های علمیه و طلاب علوم دینی از وجود ایشان بهره‌مند بودند را به پیشگاه امام عصر (عج) و رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، حوزه‌های علمیه، تمامی ارادتمندان و عموم ملت شریف ایران تسلیت گفت و از خداوند متعال طلب کرد که روح پرفتوح ایشان با امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا محشور شود.

۲.پیام تسلیت به مناسبت درگذشت دکتر حبیبی؛ ۱۲ بهمن:
دومین پیام تسلیت احمدی نژاد بدنبال درگذشت دکتر حسن حبیبی صارد شد و احمدی نژاد که او برادر گرامی و بزرگوار، ادیب و دانشمند توانا و از چهره‌های ماندگار کشور توصیف کرد درگذشت حبیبی را موجب تأثر و تألم خود دانست.
وی در ادامه این پیام افزود:ایشان اندیشمندی مومن و متواضع بودند که با اخلاقی نیکو و پسندیده پیوسته در عالی‌ترین مناصب علمی، سیاسی و فرهنگی از هیچ تلاشی برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران فروگذار ننموده و منشأ خدمات ارزنده‌ و ماندگاری گردیدند. اینک در طلیعه ایام‌ا… دهه فجر ندای ملکوتی «ارجعی اِلی ربَّک» را لبیک گفته و به سوی معبود خویش شتافتند و انشاءا… در جمع شهداء و امام شهداء آرام خواهند گرفت.

در پایان این پیام احمدی نژاد ضمن عرض تسلیت به رهبر معظم انقلاب و جامعه دانشمندان و مسئولان کشور و خصوصا خانواده محترم ایشان و ملت شریف ایران اسلامی برای آن مرحوم مراتب عالی رضا و رضوان الهی و برای سایر بازماندگان معزز صبر و اجر مسئلت کرد.

۳.پیام تسلیت به مناسبت شهادت سردار حسن شاطری؛۲۷ بهمن:
در این پیام تسلیت رییس جمهور ضمن توصیف سردار شاطری به عنوان سرباز فداکار و گمنام حضرت ولی عصر(عج) و یار سرداران شهید احمد کاظمی و محمد بروجردی نوشت:تروریسم بین‌المللی با تبانی و توطئه استکبار جهانی و صهیونیسم جنایتکار به واسطه وحشت فزاینده از شکوفایی بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر دست پلید ترور را از آستین عوامل مزدور خود بیرون آورد و سردار حسن شاطری که نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران و رییس ستاد بازسازی مناطق آسیب‌دیده لبنان در جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی بود را به شهادت رساند. بی‌شک چنین حرکت‌های مذبوحانه، ناخواسته مهر تأییدی بر گسترش و تعمیق ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی در بین ملت‌های آزادیخواه جهان و بویژه ملت‌های منطقه بوده و خدمات ارزشمند آن مجاهد شهید را در حافظه تاریخی ملت مبارز لبنان ماندگار خواهد نمود.

احمدی نژاد در ادامه با بیان اینکه شهادت سردار شاطری به مبارزان راه نفی سلطه و برپایی نظام مبتنی بر عدل و مهرورزی، روحی تازه بخشیده است تصریح کرد که همرزمان وفادار شهید در ادامه راه غرورآفرین وی و تحقق اهداف متعالی‌اش مصمم‌تر خواهند شد.
وی در پایان اینجانب ضمن عرض تسلیت سردار شاطری به محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، عموم مردم قدرشناس ایران، همزمان مؤمن و دلاور و بویژه پدر، مادر، همسر و فرزندان عزیز وآرزوی علو درجات برای آن شهید، سلامت، صبر و اجر تمامی بازماندگان را از پیشگاه خداوند بزرگ مسألت کرد.

۴.پیام تسلیت به مناسبت ارتحال آیت الله خوشوقت ۲ اسفند:
درپیام تسلیت بعدی ،احمدی نژاد ضمن عرض تسلیت به مناسبت ارتحال عالم ربانی، مرحوم حضرت آیت الله عزیزالله خوشوقت ایشان را از افضل مجتهدان و اعاظم شاگردان امام راحل و علامه طباطبایی(ره) خواند که عطر دل‌انگیز ارواح قدسی آن بزرگواران از مجالس دلنشین و اثرگذار دروس اخلاق و معارف ایشان استشمام می‌شد.
رییس جمهور در ادامه این پیام ایشان را از مصادیق علماء زمان شناس و مخالف هوای نفس و موحدان عاشق و دلباخته حق و حقیقت توصیف کرد و افزود:در پرتو این ویژگی‌های ارزنده، همواره در کنار مردم و انقلاب حضور فعال داشته و منشأ خدمات ارزنده‌ای گردیدند. سرانجام نیز پس از عمری مجاهدت و ممارست در مسیر احیای توحید و معارف اسلامی در ساحت ملکوتی بیت‌الله الحرام دعوت محبوب خویش را لبیک گفته به لقاء جانان شتافتند.

در پایان نیز رییس جمهور درگذشت آیت الله خوشوقت را به پیشگاه مقدس و نورانی امام زمان(عج)، محضر مبارک مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، حوزه‌های علمیه، امت مؤمن و خداجوی ایران اسلامی و بویژه بیت مکرم ایشان تسلیت عرض کرد و علو درجات آن فقید سعید را از خداوند بزرگ مسئلت نمود.

۵.پیام تسلیت به مناسبت درگذشت هوگو چاوز:

اما آخرین پیام تسلیت احمدی نژاد و متفاوت ترین آنها امروز به مناسبت درگذشت هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا صادر شد که البته استفاده از برخی عبارات توسط رییس جمهور در این پیام- که در پیامهای قبلی وی نیز بکار نرفته است- محل تامل است:

روح بلند مردی بزرگ از تبار عدالت طلبان و آزادی‌خواهان به آسمان پر کشید و جهان را در سوگ فرو برد. ونزوئلا فرزندی برومند و شجاع و جهان، رهبری خردمند و انقلابی را از دست داد.

در نهایت تأثر این حادثه غم‌انگیز را به همه ملت‌ها و ملت بزرگ ونزوئلا و خانواده محترم ایشان و جنابعالی تسلیت عرض می‌نمایم.

هوگو چاوز نامی آشنا برای همه ملت‌هاست. نام او یادآور زلال پاکی و مهربانی، شجاعت، پایمردی، عشق به مردم و فداکاری و تلاش بی‌وقفه برای خدمت به مردم به ویژه محرومین و زخم خوردگان از استعمار و استکبار است.

او انسانی عمیقاً موحد و مؤمن و پایبند به ارزش‌های انسانی و آسمانی و باورمند به راه انبیاء الهی و حاکمیت جهانی عدالت و عشق به رهبری صالحان بود.

او همزمان که با رشادت تمام در برابر زیاده‌خواهی‌های مستکبران می‌ایستاد و فشار سنگین تبلیغاتی و اقتصادی و تهمت‌ها و حتی کودتاها را در هم می‌شکست، قامت بلندش در برابر کودکی خردسال فرو می‌افتاد و با دست‌های مهربانش او را نوازش و سرود آزادی و سرافرازی را در گوش او زمزمه و زلال عشق را در اندیشه و جان او جاری می‌کرد.

هوگو چاوز نماد و میراث دار همه شجاعان و مبارزان و انقلابیون در تاریخ پرافتخار و البته غم بار آمریکای لاتین و تجلی روح آزادگی مردم مظلوم این دیار و همه ملت های تحت ستم و پرچم برافراشته مبارزان ضد استعماری و عدالت طلبانه و طلایه دار دوستی بین ملت ها است.

او نقطه اتکاء روحی و پشتیبان همه انقلابیون و آزادی خواهان منطقه و جهان بود.

او حقیقتا جلوه روشنی از یک ونزوئلایی پرشور و آرمانی و دوست داشتنی است و مردم بزرگ ونزوئلا با آگاهی و هوشمندی بارها و بارها او را به مسند ریاست جمهوری رساندند و در فراز و نشیب و سختی ها یاریش کردند و او نیز همه فرصت‌ها و قدرت را برای خدمت به مردم و سربلندی کشورش و آزادی ملت ها به کار گرفت.
ahmadinejad
او سرانجام در پی یک بیماری مشکوک همه وجود و جان خود را نیز در این راه پرافتخار تقدیم کرد.

او در حقیقت شهید راه خدمت به ملت ونزوئلا و پاسداری از ارزش های انسانی و انقلابی است گرچه امروز و به ظاهر هوگو چاوز، دوست صمیمی و مهربان مردم، در بین ما نیست اما اطمینان دارم که روح آسمانی و اندیشه پاک او هر روز و در افقی بالاتر در دل و جان تک تک مردم آمریکای لاتین و ونزوئلا و همه ملت های عالم و با درخششی بیشتر طلوع می کند و راه عزت و سربلندی را فرا روی همگان قرار خواهد داد.

هوگو چاوز زنده است تا عدالت و عشق و آزادی زنده است. او زنده است تا ایمان و پاکی و انسانیت زنده است. او زنده است تا ملت ها زنده اند و برای استقرار استقلال و مهربانی و عدالت تلاش می کنند.

تردید ندارم که او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح (ع) و تنها باقیمانده از نسل پاکان، انسان کامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال یاری خواهد کرد.

یک بار دیگر این ضایعه سنگین را تسلیت گفته و از خداوند منان برای جنابعالی و ملت ونزوئلا و همه ملت ها سعادت و سلامت و رفاه و عزت آرزو می‌کنم.

Share