خبر های ویژه روزنامه های یکشنبه

به گزارش  دیارمیرزا  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.*کیهان:ما که غذا نمی خوریم اما سهمی که گذاشته اید کم است! «اصلاح طلبان باید با انتخابات سال ۹۲ مانند بچه ای که از سر سفره قهر کرده برخورد کنند؛ یعنی بگویند ما که غذا نمی خوریم اما این سهمی که برای […]

به گزارش  دیارمیرزا  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.*کیهان:ما که غذا نمی خوریم اما سهمی که گذاشته اید کم است!

«اصلاح طلبان باید با انتخابات سال ۹۲ مانند بچه ای که از سر سفره قهر کرده برخورد کنند؛ یعنی بگویند ما که غذا نمی خوریم اما این سهمی که برای ما نگه داشته اید هم کم است»!

احمد پورنجاتی مشاور سیدمحمد خاتمی این جملات را در مصاحبه با روزنامه زنجیره ای بهار عنوان کرده است. وی می افزاید: دراشل خودم به آقای خاتمی مشاوره دادم. من با دور دوم کاندیداتوری آقای خاتمی در سال ۸۰ مخالف بودم. به آقای خاتمی گفتم هم به وجناتت می آید، هم جامعه روی شما شناخت پیدا کرده و هم یک دوره فعالیت را تست کردید چه کسی گفته باید هر رئیس جمهوری حتما دو دوره باقی بماند.

وی با بیان اینکه هم اکنون عضو گروه ۳۴ نفره مشاوران خاتمی است. خواستار عدم معرفی نامزد از سوی اصلاح طلبان در انتخابات سال آینده شده و با اشاره به ماجرای سال ۸۸ می گوید: «الان طرف مقابل نسبت به فعالیت اصلاح طلبان احساس امنیتی پیدا کرده و دیگر احساس سیاسی به رقبای خودش ندارد… آنها در سال ۸۸ تبدیل به سوژه امنیتی شدند اما قبل از آن نبودند و این بزرگ ترین مشکل است.

پورنجاتی با بیان اینکه ما باید اولین کاری که بکنیم وزن و واقعیت خودمان را درست تشخیص دهیم، تأکید می کند: افرادی در جبهه اصلاحات هستند که احساس می کنند اگر الان یک سوت بزنند تمام جامعه ایران از سروکول اصلاح طلبان بالا می رود و توهم خودبزرگ بینی دارند. به همین دلیل به آقای خاتمی می گویند دیگر اتفاق سال ۸۸ تکرار نمی شود. یک عده هم از آن طرف افتاده اند و به طور کلی معتقدند هیچ کنشی امکان پذیر نیست.

عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم در ادامه خواستار مظلوم نمایی اصلاح طلبان شده و می گوید: جامعه ما جامعه ای است که احساس مظلومیت بر آن بیشتر از احساس قدرت نفوذ دارد… جامعه الان با اصلاح طلبی هم آغوش نیست.

وی با انتقاد از تندروی کور عبدالله نوری گفته است: آقای عبدالله نوری زمانی که دفاعیاتش را برای روزنامه خرداد می نوشت به من گفت این دفاعیات را بخوان. به آقای نوری گفتم شما باید الآن تصمیم بگیرید. این چیزی که نوشته اید به عنوان دفاعیات برای روزنامه خرداد مفهومش این است که خداحافظ حاکمیت و اگر یک مقدار بخواهیم بدبینانه تر برخورد کنیم خداحافظ انقلاب!

تصمیمات را باید درست بگیریم نمی شود آن طوری تصمیم بگیریم و قبلش در بازنگری قانون اساسی از ولایت مطلقه دفاع کنیم یا در دوره چهارم مجلس را برگزار کنیم بعدها گارد اصلاح طلبی ویژه بگیریم. من در دفتر رهبری بودم از آقای نوری تجلیل می شد که چه مرد مدبری است بعد یک دفعه آقای نوری رسیده به این جا. این است که ته ماجرا مردم می گویند این رفتارها اصالت ندارد و فقط برای رسیدن به قدرت است. مردم باید دلشان پاک شود که هدف کنش اصلاح طلبان کسب قدرت نیست.

پورنجاتی همچنین درباره انتخابات می گوید: دوستان ما می گویند چون حاکمیت نمی خواهد آقای خاتمی وارد انتخابات شود، باید کاری کنیم که نامزد شود. این اولین اشکال است که اساس و منطق تصمیم ما منطق طرف مقابل است (خبرنگار: تا حدودی لجاجت است) بله. نکته دوم این است که اصلا به ارزش سرمایه ای که هزینه می کنیم توجه نداریم مثلا اگر آقای خاتمی را شورای نگهبان رد صلاحیت کند هزینه زیادی داده ایم.

شخص خود آقای خاتمی بارها در جمع مشاورانش گفته هرگز حاضر به نامزدی در انتخابات ۹۲ نیست تا تضمینی درمورد تأیید صلاحیتش نداشته باشد. دست کم این را به من گفته است. آقای خاتمی می گوید اگر حسین شریعتمداری علیه من چیزی بنویسد ارزشی ندارد ولی من نمی خواهم از یک نهاد رسمی نظام مهر عدم صلاحیت بگیرم.

وی می افزاید: حالا فرض کنید آقای خاتمی تأیید شد و ۱۲-۱۰میلیون رأی برای آقای خاتمی اعلام و در نهایت یک نفر دیگر به عنوان رئیس جمهوری معرفی شد آن وقت لابد ما اصلاح طلبان باید کماکان بزنیم بر سر خودمان و بگوییم آرای ما را دزدیدند و جابه جا کردند و شعار بدهیم رأی ما را پس بده.

پورنجاتی معتقد است اصلاح طلبان از اول انقلاب آماده خوری و دوپینگ کرده اند و باید برای یک بار هم که شده دستگاه گوارش را شست وشوی کامل بدهند و آماده خوری سیاسی از سرشان بیفتد.وی همچنین گفته است: باید دل طرف مقابل آرام شود که اصلاح طلبان می گویند قدرت مال خودتان تا اجازه بدهد حزب های جدید پا بگیرند.

اما این کار را نمی کنند چون باور نمی کنند اصلاح طلبان میل به قدرت ندارند… این همه جلسه و این همه برو و بیا؛ آقا راه می افتد می گوید ما باید کاندیدا داشته باشیم، آقای انصاری فکر ریاست جمهوری جهانگیری را در سر دارد و آقای دیگری می خواهد فرد دیگری را رئیس جمهور کند.

مشاور خاتمی درباره مشورت های خود به خاتمی می گوید: بله! وقتی دوتایی باهم هستیم میزان همدلی مان بیشتر هم می شود و باهم صددرصد همدلی ها داریم. خاتمی معتقد است که حاکمیت نمی گذارد تز اصلاحات رو به جلو برود. آقای خاتمی در جمع می گوید من تابع علنی جمعی هستم، هرچه جمع تصمیم گرفت، من عمل می کنم اما جوری تمهید می کند که به این نرسد و نامزد نشود.
وی می گوید: پیش بینی من این است که آقای خاتمی نامزد انتخابات نمی شود.

دروغ بزرگ ارتش اسرائیل درباره گنبد آهنین لو رفت

مقامات رژیم صهیونیستی درباره ناکامی سپر موشکی گنبد آهنین گزارش دروغ منتشر کرده اند.
«رووین بدهتسور» تحلیلگر مسائل امنیتی و خلبان سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی ضمن مقاله ای در روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت: «نتایج تحقیقات ۲ کارشناس امنیتی اسرائیلی و یک کارشناس آمریکایی نشان می دهد گنبد آهنین فقط ۵ درصد از موشک های گراد فلسطینی را در جنگ اخیر غزه رهگیری کرده است در حالی که ارتش اعلام کرد ۸۴ درصد این موشک ها را هدف قرار داده است.»

«بدهتسور» به نقل از دکتر «تئودور بوستول» کارشناس آمریکایی افزود: اگر منظور از مقابله موفقیت آمیز گنبد آهنین با موشک های فلسطینی، تخریب کلاهک جنگی موشک ها باشد، نسبت موفقیت این سپر موشکی بسیار پایین است، و چه بسا ۵ درصد باشد.»
در این مقاله آمده است: «کارشناسان مزبور در تحقیقات جداگانه خود به تحلیل و بررسی دهها فیلم ویدئویی از جنگ اخیر پرداخته و به این نتیجه رسیده اند که همه گلوله های آتشی که در این فیلم ها دیده می شود تنها ناشی از انفجار خود موشک های گنبد آهنین است نه اصابت به هدف.»

این کارشناسان می افزایند: «در پی خسارت های ناشی از اصابت موشک های فلسطینی به شهرک ها، ۳۲۰۰ درخواست به مسئولان برای بازسازی منازل شهرک نشینان داده شده است.» کارشناسان امنیتی بر همین اساس تاکید کرده اند منطقی نیست که ۵۸ موشک (طبق آمار ارتش) این حجم از خسارت را ایجاد کند.

به گزارش العالم، بدهتسور در بخش دیگری از این تحلیل می نویسد: ۳ کارشناس مزبور بویژه بعد از مقایسه آمار اعلام شده با آماری که در پایان جنگ اول خلیج فارس ارائه شد، در آمارهای جدید ارتش و پلیس رژیم اشغالگر تردید کردند. اسرائیل در پایان جنگ اول خلیج فارس اعلام کرد که سامانه پاتریوت ۹۶ درصد موشک های عراقی را هدف قرار داد، اما نتایج تحقیقات کارشناس آمریکایی (بوستول) در همان زمان نشان داد که میزان کارایی و موفقیت پاتریوت در مقابله با موشک های عراقی صفر بوده است.»

مورچه سازمان و کله پاچه آلترناتیو

یک عضو موسس کانون نویسندگان می گوید سران سازمان مجاهدین خلق (منافقین) قباحت خیانت علنی به ملت ایران را شکسته اند و از آمریکا می خواهند آنان را به عنوان آلترناتیو در نظر بگیرد. نوری علا معتقد است همین درخواست از آمریکا نشان می دهد که سازمان مذکور پایگاهی در میان مردم ایران ندارد.

وی با اشاره به لابی های علنی مریم رجوی – در غیاب مسعود رجوی – با برخی اعضای کنگره آمریکا در پاریس نوشت: می توان به راحتی دید که «پدیده دست نشانده بیگانگان بودن» همواره پدیده ای زشت و قبیح محسوب می شده است.اگر امروز رضاشاه را دست نشانده انگلیس ها، و محمدرضاشاه را دست نشانده آمریکائیان می دانند، اگر امروز حزب توده بدنامی وابستگی به شوروی را در تاریخ خود دارد، و اگر مجاهدین بخاطر رفتن به زیر چتر حمایتی صدام و مشارکت با او در جنگ با حکومت اسلامی در ایران مورد شماتت قرار دارند، همه بخاطر وجود آن عنصر «قباحت» در امر «دست نشاندگی» است.

مدیر وبسایت «سکولاریسم نو» که در آمریکا اقامت دارد، با اشاره به سوابق خیانت سازمان مجاهدین (منافقین) می افزاید: چرا روندی را که از جانب مریم رجوی علنی شده باید در ردیف رفتارهای قبیح گذاشت و خوشحال نبود؟ اگر آنها به راستی آلترناتیو حکومت بودند، خانم رجوی چه نیازی داشت که از سناتورهای آمریکایی بخواهد تا سازمان را به عنوان آلترناتیوی در نظر بگیرند؟

آلترناتیو را ما نمی سازیم. سازمان ها را شفافیت و اعتماد مردم تایید می کند و در غیاب این تایید مردم هرگونه ادعائی پوچ و بی معنی و از سر خودستایی است. بقول ملک الشعرای بهار، باید به این مدعیان بی پشتوانه گفت که «غوره نشده مویز گشتی؟ احسنت!» در غیاب این فعالیت و تایید مردمی است که آنها وارد معامله با بیگانه می شوند.

عضو کانون منحله نویسندگان از سران سازمان منافقین به عنوان چلبی های ایرانی یاد کرد و نوشت: پاکی و شفافیت در چلبی ها نیست چرا که از ابتدا برای خیانت به مردم خود و بر باد دادن حیثیت و منفعت کشور خویش پای به میدان نهاده اند.

اخراج شیعیان از امارات به توصیه افسران موساد

مقامات اماراتی اخراج هزاران شیعه از این کشور را آغاز کرده اند.به گزارش پایگاه عراقی نهرین نت این اقدام با مشورت کارشناسان امنیتی اسرائیل که در قالب شرکت امنیتی با ابوظبی قرارداد بسته اند، صورت می گیرد. افسران بازنشسته موساد در این شرکت فعالیت می کنند.

این گزارش می افزاید: منابع مطلع در امارات می گویند که مقامات این کشور از ماه پیش اخراج هزاران نفر از شیعیان پاکستانی، عراقی، لبنانی و افغانی مقیم این کشور را آغاز کرده و اقدامات خود درباره پایان دادن به قراردادهای اقامت و اشتغال هزاران نفر از آنها را افزایش داده اند.

این منابع به نهرین نت گفتند: بیش از یک ماه است که مقامات امنیتی در وزارت کشور امارات نام بیش از ۳۰هزار شیعه مقیم این کشور را در لیست اخراجی ها قرار داده اند که در میان این افراد شیعیانی از عراق، لبنان، افغانستان، پاکستان و هند وجود دارد. امارات سیاست دشمنی با شیعیان را افزایش داده به خصوص پیشنهاد کارکنان عالی رتبه شرکت های امنیتی اسرائیلی مبنی بر مقابله با ایران در همه زمینه ها از جمله اطلاعاتی، امنیتی و نظامی را مدنظر قرار داده اند. از جمله پیشنهادات اسرائیلی ها اجرای سیاست پاکسازی امارات از شیعیان است.

کارشناسان امنیتی اسرائیلی مدعی اند شیعیان مقیم امارات با وجود آنکه از ملیت های مختلف هستند، ولی از نظر راهبردی با ایران ارتباط دارند و باید از دست آنها راحت شد.مقامات امارات اجرای این پیشنهاد را در مورد شیعیانی از عراق، لبنان و سوریه در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ شروع کرده و هزاران شیعه را که بیشتر آنان از عراق و لبنان بودند، از این کشور اخراج کردند اما اکنون این طرح شامل تعداد بیشتری از شیعیان از جمله شیعیان افغانستان، پاکستان و هند و برخی ملیت های آفریقایی شده است.

حماس فهمید که فریب خورده دوباره به طرف ایران بازگشت

حماس با ناامیدی از وعده های دروغ برخی کشورهای عربی، درصدد تقویت روابط با ایران است.
پایگاه اینترنتی عرب آنلاین با اشاره به دیدار اخیر موسی ابومرزوق از تهران نوشت: این دیدار توجه ناظران را به خود جلب کرد. حماس اخیراً یعنی پس از به حکومت رسیدن اخوان المسلمین در مصر، راهبرد خود را تغییر داد؛ دفتر خود را در دمشق تعطیل کرد و رهبران آن در کشورهای میانه رو و مخالف خط مقاومت مستقر شدند.

ناظران سیاسی در آن زمان تصریح کردند حماس تصمیم گرفته است به ائتلاف میانه روها بپیوندند، به ویژه اینکه در آن زمان، آمریکا و اسرائیل با روی باز از محمد مرسی رئیس جمهوری اخوانی مصر استقبال کردند و او توانست بحث آتش بس میان اسرائیل و حماس را هدایت و نظارت کند و مانع حملات اسرائیل به نوار غزه و شلیک موشک های حماس به جنوب فلسطین اشغالی شود.

این گزارش می افزاید: حضور ابومرزوق در تهران و استقبال از وی در سطوح بالا، بیانگر این نکته است که حماس کم کم و در پی عملی نشدن وعده های منطقه ای داده شده به آن در قبال مذاکره با اسرائیل، در حال فاصله گرفتن از موضع گیری قبلی است.

عرب آنلاین می نویسد: به جز دیدار امیر قطر از غزه که طی آن وعده های زیادی برای بازسازی غزه داده شد، هیچ یک از وعده های داده شده، عملی نشده است و هنوز حمایت های عربی وعده داده شده از حماس عملی نشده است و حتی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در شرایط مالی بسیار بدی به سر می برد.

منابع نزدیک به حماس می گویند برخی سران این جنبش فریفته وعده ها و آغوش باز غربی ها شدند و وارد بازی های منطقه ای برای راضی کردن برخی طرف ها شدند اما در این بازی چیزی به دست نیاوردند.العرب آنلاین افزود: در این میان جناح مقاومت در جنبش حماس حملات انتقادی سختی به اخوان المسلمین مصر و به ویژه محمد مرسی رئیس جمهوری اخوانی این کشور می کند زیرا وی با وجود وعده های فراوان، کار خاص و جدیدی برای نوار غزه انجام نداده است.

حملات انتقادی در داخل حماس شامل انتقاد از آنان در خطبه های نمازجمعه، دیدارهای داخلی رهبران حماس و سخنان مطبوعاتی آنان می شود که اخیراً روند رو به رشدی داشته است، به ویژه پس از اینکه ارتش مصر تصمیم گرفت به داخل تونل های ارتباطی میان نوار غزه و مصر آب ببندد و ساکنان نوار غزه این اقدام مصر را کمک به محاصره رژیم صهیونیستی ضد خود دانستند و تأکید کردند که مصر به جای این کار می بایست کاری برای رفع محاصره نوار غزه انجام می داد نه اینکه خود نیز در این کار سهم داشته باشد.

به گزارش عرب آنلاین «تحلیلگران سیاسی می گویند تردید موجود در داخل حماس که دیدار ابومرزوق از تهران از آن پرده برداشت، به نوعی امتداد تردید کلی تر اخوانی های مصر است که آنها نیز خود را پایبند به قراردادهایی در مورد صلح اعراب و اسرائیل دانستند که مبارک نیز خود را پایبند آن می دانست و اینگونه اخوانی ها پذیرفتند که وظیفه حراست از اسرائیل را انجام دهند اما در این میان در مقابل این خدمت، هیچ امتیازی نگرفتند.»

*وطن امروز:

وزیر اطلاعات چگونه سناریوی «خاتمی‌محور» فتنه‌گران را سوزاند؟

سناریوی جریان فتنه برای بازگشت به عرصه سیاسی کشور بدون اظهار ندامت و برائت از حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم، مدت‌هاست که در دستورکار رسانه‌های این جریان قرار گرفته و به طور پرحجم روی این مساله مانور داده می‌‌‌شود؛ مساله‌ای که با محوریت محمد خاتمی شکل گرفته و مصاحبه چهره‌های سر‌شناس این جریان هم به طور صریح از حضور احتمالی خاتمی در عرصه فعالیت‌های انتخاباتی خبر می‌‌‌دهد.

با این حال چند روز پیش وزیر اطلاعات در سخنانی، ضمن سوزاندن این پروژه و خطوط اصلی آن، اقدام به شفاف‌سازی درباره پشت پرده این سناریو و همچنین رویکرد دستگاه‌های اطلاعاتی با جریانات ضدانقلاب که در فتنه ۸۸ فعالیت داشتند و اکنون به دنبال ادامه تحرکات خود هستند، کرد.

به گزارش رجا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی در همایش «روحانیون ‌سپاه»، یکی از اهداف اصلی گفتمان‌های فتنه، اصلاحات و سازندگی را مقابله با رهبری خواند و گفت: آنها با هدف مقابله با رهبری و حضور در صحنه در حال ساماندهی خود هستند. وزیر اطلاعات همچنین به پروپاگاندای رسانه‌هایی همچون بی‌بی‌سی و VOA دراین باره اشاره کرد.

هشدار صریح و شفاف‌سازی به موقع وزیر اطلاعات در این زمینه ضمن آشکار کردن سناریوی اصلی فتنه‌گران و جریان آشوب برای ورود به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری آتی با تابلوی اصلاح‌طلبی، میزان تسلط دستگاه اطلاعاتی کشور بر فعالیت‌های جریان ضدانقلاب و رصد کامل فعالیت‌های براندازانه این جریانات را عیان کرد؛ موضوعی که سبب شد تا تلویزیون دولتی بریتانیا نسبت به فعالیت‌های آتی جریان فتنه به فعالان آن هشدار دهد و خواستار پنهانکاری بیشتر از سوی سران آن شود.

از سوی دیگر، لو رفتن برنامه انتخاباتی جریان فتنه در زمینه حضور محمد خاتمی به عنوان کاندیدا و متحد شدن همه جریانات برانداز تحت عنوان حمایت از او که با سخنرانی اخیر وزیر اطلاعات صورت گرفت، سران این جریان را به فکر تغییر برنامه و پروژه انداخته است؛ تا جایی که گفته می‌‌‌شود بازگشت به طرح دولت وحدت ملی که نخستین‌بار از سوی اکبر هاشمی‌رفسنجانی مطرح شد مجددا در دستورکار این جریان قرار گرفته است.

درخواست «جان کری» از ایران

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با خانواده مأمور سابق «اف‌بی‌آی» که در سال ۲۰۰۷ ناپدید شد، از شرکای بین‌المللی و همچنین ایران درخواست کرد با آمریکا در یافتن این فرد همکاری کنند. خبرگزاری رویترز نوشت: «جان کری» روز جمعه به وقت محلی با خانواده «رابرت لوینسون» افسر سابق «اف بی آی» که در سال ۲۰۰۷ ناپدید شد دیدار کرد. خانواده لوینسون مدعی هستند که این مامور سابق

اف بی آی در سال ۲۰۰۷ در ایران ناپدید شده است و کری در دیدار با آنها از همه آنهایی که اطلاعاتی درباره مکان این افسر داشتند، درخواست کرد این اطلاعات را آشکار کنند. خانواده لوینسون می‌‌‌گویند او پس از کناره‌گیری از پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، به عنوان کارآگاه خصوصی فعالیت داشت و در جریان تحقیق درباره قاچاق سیگار در سال ۲۰۰۷ به منطقه آزاد کیش سفر کرده بود.

«چاوز» جزو اولین کسانی بود که شهادت احمدی‌روشن را تسلیت گفت

خانواده شهید مصطفی احمدی‌روشن در پیامی در گذشت هوگو چاوز، رئیس‌جمهور ونزوئلا را به ملت مبارز این کشور و خانواده او تسلیت گفتند. به گزارش رجانیوز، خانواده شهید مصطفی احمدی‌روشن در پیام خود با اشاره به اینکه پس از شهادت شهید «مصطفی احمدی‌روشن» رئیس‌جمهور ونزوئلا جزو نخستین کسانی بود که به ما تسلیت گفت، آورده‌اند: بر خود لازم دانستیم که درگذشت غم‌انگیز آقای هوگو چاوز را به ملت مبارز ونزوئلا و خانواده او تسلیت بگوییم.

خانواده شهید مصطفی احمدی‌روشن در پیام خود ابراز امیدواری کردند که روحیه مبارز و استکبار‌ستیز رئیس‌جمهور ونزوئلا در میان دیگر مسؤولان این کشور نیز ادامه پیدا کند.

*خراسان:

اقدام قابل تقدیر یک وزیر درباره امر به معروف

بر اساس گزارشی که توسط یکی از نهادهای فرهنگی کشور تهیه و برای مسئولان نظام ارسال شده است، یکی از وزرای کابینه در طول سال ۹۱، نمایندگان ویژه ای را برای بررسی وضعیت فرهنگی نهادهای زیرمجموعه خود اعزام و از آنها خواسته است موضوع امر به معروف و نهی از منکر را به طور جدی در دستگاههای اجرایی متعلق به این وزارتخانه مورد بررسی و توجه جدی قرار دهند که با توجه به این گزارش، اقدامات وزیر مربوطه توسط مسئولان دولتی نیز مورد تمجید قرار گرفته است.

تلاش دولت برای تبیین یک اصل از قانون اساسی

با توجه به اینکه بر اساس اصل ۱۷۱ قانون اساسی، هر گاه در اثر تفسیر یا اشتباه قاضی در موضوع یا در حکم یا در تطبیق حکم بر مورد خاص، ضرر مادی یا معنوی متوجه کسی گردد، در صورت تقصیر، مقصر طبق موازین اسلامی ضامن است و در غیر این صورت خسارت به وسیله دولت جبران می  شود، یک مسئول ارشد دولتی طی روزهای اخیر با ارسال ابلاغیه ای به وزیر دادگستری از وی خواسته است لایحه اجرای این اصل را تهیه و حدود جبران خسارت و تشکیلات اداری مناسب آن را ترسیم کند.

*تهران امروز:

انقلاب و نظام اسلامی با یک نگاه فقهی خاص پدید آمد

سید حسن خمینی تولیت آستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه انقلاب و نظام اسلامی با یک نگاه فقهی خاص پدید آمده است در مصاحبه‌ای با شفقنا، گفت: این نگاه فقهی، نگاه فقهی امام است و این فقه، وحدت رویه قضایی و حکومتی لازم دارد که آن وحدت رویه را پیدا کرده است. این مسئله به این معنا نیست که در درون خود این فقه امکان اجتهاد وجود ندارد یعنی می‌توان فقه امام را به عنوان یک نگاه از واقعیت لحاظ کرد که باز ممکن است نگاهی که آن فقه از واقعیت تبیین می‌کند با ایجاد سوالات جدید، دوباره در آن دو نگاه پدید آید.

مانند خاوری ریگ به کفش ندارم

محمد جهرمی درخصوص ادعای مهرگان خسروی مبنی بر اینکه جهرمی و هیات مدیره‌ بانک صادرات ۶۰۰ میلیون یورو LC به گروه آریا‌ دادند گفت: این سخن کذب محض است. پرونده من در مرحله بازپرسی قرار دارد.از ابتدا اعلام کردم که آمادگی داریم در دادگاه حاضر شویم و هر اطلاعاتی بخواهند، ارائه دهیم و اگر ثابت شود قصوری کرده‌ایم، می‌پذیریم.جهرمی این نکته را هم در پایان سخنانش گفت که اگر ریگی به کفش داشتم، مانند آقای خاوری یا رشوه می‌گرفتم، یا فرار می‌کردم یا هم رشوه می‌گرفتم و هم فرار می‌کردم.

شکست تلاش‌ها برای آشتی احمدی‌نژاد و آیت‌الله مصباح

امیر محبیان به عصر ایران گفت:جبهه پایداری شاخه تهران به دولت نزدیکتر است و احتمال همراهی با دولت در میان آنها بیشتر است ولی شاخه قم تلاش خواهد کرد جلیلی را قانع کند ولی معلوم نیست تا چه حد موفق خواهد شد. شنیده‌ام آخرین تلاش‌ها برای آشتی میان احمدی‌نژاد و آیت‌الله مصباح شکست خورده است. این امر یعنی دشمنی دیگر در صف مخالفان احمدی‌نژاد. فراموش نکنیم که آن روی سکه عشق، نفرت است و پایداری‌های قم احساس مغبون شدگی می‌کنند.

بودجه‌های گذشته کفاف ماموریت‌های قوه قضائیه را نمی‌کند

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه درباره بودجه قوه قضائیه به باشگاه خبرنگاران گفت: بودجه قوه قضائیه نیاز به حرکت جهشی دارد چرا که بودجه‌های گذشته به هیچ عنوان کفاف ماموریت‌های قوه قضائیه را نمی‌کند.وی گفت: ما به وضعیت اقتصادی کشور واقفیم ولی به دلیل اینکه دستگاه قضا یک دستگاه حاکمیتی است باید بودجه مورد نیازش تامین شود تا بتواند امنیت جامعه را تضمین کند.

اصلاح‌طلبان برای رسیدن به قدرت تلاش نکنند

احمد پورنجاتی مشاور رئیس‌جمهور دوره اصلاحات در مصاحبه‌ای با روزنامه بهار،گفت:اصلاح‌طلبان و جامعه به یک دوره آرامش و استقرار نیاز دارند؛ حتی طرف مقابل اصلاحات هم به این آرامش نیاز دارد تا به این نتیجه برسد که باید فشار امنیتی را کم کند. سال ۸۸ یک طرف ممکن بود این را بخواهد و یک طرف نخواهد، اما الان هر دو طرف خسته هستند، هر چند یکی دست بالا دارد.

برادر مه‌آفرید خسروی به حرف آمد

مهرگان خسروی متهم فراری پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی در گفت‌وگو با فارس پرداخت رشوه ۲.۵ میلیاردی را کمک خیرخواهانه دانست و گفت:به ما تهمت می‌زنند که از رانت استفاده کرده‌‌ایم. در این پروژه‌هایی که ما انجام دادیم مکاتبات‌مان با ادارات و سازما‌ن‌های مختلف موجود است. به فرض مثال پروژه دورفک را برای گردشگری ایجاد کردم، سه سال و نیم دویدم برای این کار، پروژه لنگرود را دو سال و نیم پیگیری کردم.

برادر من که در آنجا زندان است و ۴ نفر دیگر در آستانه اعدام قرار دارند، ازآنطرف هم که تمام تبلیغات بر علیه ماست واجازه نمی‌دهند خانواده متهمین وکیل داشته باشند چه کسی باید به داد ما برسد.دائم می‌گویند سه هزار میلیارد، کجا سه هزار میلیارد بوده، ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد بوده.وی گفت: ال‌سی‌ داخلی را که ما پوشش اعتبار می‌کنیم بر اساس مصوبه بانک مرکزی نقش برات را دارد اگر شما نامه‌ بانک مرکزی را ندیده‌اید من آن را برای شما فکس می‌کنم.

آنها ال‌سی داخلی را به عنوان برات قبول دارند که قابلیت خرید و فروش را دارند.وی درخصوص پرداختن رشوه گفت: برادر من ۲.۵ میلیارد را در قالب چک پرداخت کرده، کدام رشوه‌ دهنده‌ای رشوه را در قالب چک پرداخت می‌کند و آن را در اسناد شرکت خود ثبت می‌کند.

وی درخصوص به وجود آوردن اختلال ارزی گفت: زمانی که ما را گرفتند چه اخلالی در کشور رخ داد چرا قیمت دلار و قیمت کالاهای اساسی بالا و پایین نشد؟ از نظر اقتصادی اگر آن زمان پول را به آقای X دادیم، او پیمانکاری بوده که وزارت راه به ما معرفی کرده و درصدی که قرار بود به او بدهیم وزارت راه توافق کرده بود، شرکت خط فنی و مهندسی ۸۳۰۰ نفر پرسنل کارآمد دارد، من مقصر نیستم پیمانکاری که وزارت راه معرفی کرده می‌خواسته به کس دیگری پول بدهد. من پروژه‌ای را گرفتم که نسبت به افراد دیگر ۶۰۰ میلیارد تومان ارزان‌تر و ۲۷ ماهه اجرا می‌کردم و در قبال آن ضمانت‌نامه هم گذاشتم، کجای کار ما اخلال در نظام اقتصادی کشور بوده است؟

مشایی رای اصلاح‌طلبان را ندارد

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران درخصوص احتمال نزدیک شدن شخص احمدی‌نژاد و چهره‌های منتسب به وی مثل مشایی به اصلاح‌طلبان گفت:تا آنجایی‌که من می‌دانم اصلاح‌طلبان خیلی این مواضع را جدی نمی‌گیرند. تمام آنها این مسئله را مثل موضوع انتخابات نظام پزشکی، حرف‌های انتخاباتی می‌دانند. اگر آقای احمدی‌نژاد و تیمش می‌خواستند اوضاع کشور بهبود یابد ۷ سال وقت داشتند که رفتارهای بهتری با اصلاح‌طلبان و خیرخواهان کشور داشته باشند.

در این مدت جز بذر اختلاف و طرد مدیران با تجربه و نیروهای فعال در سطوح مختلف چیزی نکاشتند.چقدر نیروهای با تجربه در دوره وی منزوی و عزل شدند که سرمایه ۳۰‌ساله کشور بودند و حالا در پایان دولت طرح این اظهارات از سوی آقای احمدی‌نژاد چندان جدی گرفته نمی‌شود.وی درباره اینکه در برخی اظهارنظرها آمده است که آقای مشایی در صورت کاندیداتوری قابلیت جذب ۳۰ درصد از آرای اصلاح‌طلبان را دارد، گفت:من چنین باوری ندارم.

اگر اصلاح‌طلبان بتوانند حرف خود را بزنند، من بعید می‌دانم شخصی مثل آقای مشایی و امثال او بتوانند کاری از پیش ببرند.کرباسچی افزود:اگر اصلاح‌طلبان کاندیدا نداشته باشند و تصمیم بگیرند در انتخابات شرکت کنند که – باور من این است که چنین اتفاقی نمی‌افتد- ممکن است مردم را ترغیب کنند که به کاندیدایی با شاخص‌های آنها رای بدهند. در این صورت حتما به مردم خواهند گفت مطالبات و خواسته‌های ما این است و شما به کسانی رای بدهید که این خواسته‌ها را بهتر اجرا کنند. ما دنبال تقسیم پول، عوام فریبی و دعواهای بی‌خودی در دنیا راه انداختن و حتی در داخل نیستم.

*جمهوری:

انتشار عکس های نامتعارف ازحضور احمدی نژاد در مراسم وداع با چاوز

درحالی که واکنش‌های منفی نسبت به اظهارات احمدی نژاد درباره مرگ هوگو چاوز ادامه دارد، انتشار تعدادی عکس توسط سایت‌ها از لحظات حضور وی در مراسم وداع با جنازه رئیس‌جمهور ونزوئلا بر حجم اعتراضات افزوده است.

این عکس‌ها با توضیحاتی همراه هستند که حکایت از عدم رعایت احکام شرعی مربوط به روابط با نامحرم دارند و همچنین بوسه زدن بر تابوت چاوز در مجاورت زنانی که با لباس‌های مبتذل حضور دارند و کاربران با دیدن آنها این سؤال را مطرح کرده‌اند که کفن‌پوشانی که به مجرد ملاحظه کوچک‌ترین ایرادی به خیابان‌ها می‌ریختند و اعتراض می‌کردند چرا اکنون سکوت کرده‌اند؟

اوباما اعلام کرد:در هفته‌های آینده هشدار صریحی به رهبران تهران می دهم!

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در دیدار با رؤسای انجمن‌های یهودی آمریکایی اظهار داشت که او قصد ندارد بر سر برنامه اتمی ایران با ایران وارد رویارویی شود، اما در جریان سفرش به اسرائیل و خاورمیانه در هفته‌های آینده هشدار صریحی به رهبران تهران خواهد داد!

به گزارش سرویس بین الملل “انتخاب”؛ رئیس جمهوری آمریکا در ادامه اظهارات تکراری خود تأکید کرد که او قصد حل دیپلماتیک بحران اتمی ایران را دارد، اما برای رسیدن به این منظور از هیچ گزینه‌ای، حتی گزینه نظامی چشم پوشی نمی‌کند. وی در ملاقات روز جمعه خود با رهبران جامعه یهودی آمریکا، تأکید کرد که ایران ملتی قدیمی است و ایالات متحده آمریکا قصد تحقیر کردن این کشور را ندارد و می‌کوشد برای حل بحران اتمی ایران، راه خروجی را پیش روی رهبران ایران بگشاید!

Share