اخبار ویژه روزنامه‌های سه شنبه ٢٢ اسفند

به گزارش دیارمیرزا،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید. *کیهان: عده ای فشار می آورند تا پدرم احساس وظیفه کند! محسن هاشمی می گوید فائزه هاشمی چون از خطوط قرمز نظام رد شده بود، در زندان است.وی در مصاحبه با نشریه مثلث گفته است: نظام یک خطوط قرمزی دارد، افرادی […]

به گزارش دیارمیرزا،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

*کیهان:

عده ای فشار می آورند تا پدرم احساس وظیفه کند!

محسن هاشمی می گوید فائزه هاشمی چون از خطوط قرمز نظام رد شده بود، در زندان است.وی در مصاحبه با نشریه مثلث گفته است: نظام یک خطوط قرمزی دارد، افرادی که عبور کردند به مشکل خوردند و زندان رفتند. هم اکنون فائزه ما به خاطر نقد احمدی نژاد زندان نیست. می گویند از خطوط قرمز رد شده است.

وی درباره نامزدی پدرش در انتخابات گذشته می گوید: ایشان در سال ۸۴ و سال ۷۸ فقط برای تعادل به صحنه آمد و این کار برای مقام پرستی نبود. اشخاص زیادی آمدند و گفتند «وظیفه شماست که نامزد شوی حالا چه رای بیاوری و چه نیاوری»… فقط زمانی پا به عرصه امتحان انتخابات می گذارد که احساس وظیفه کند و این احساس وظیفه اصولا از طریق جامعه و نخبگان به ایشان منتقل می شود. به هر تقدیر تا انتخابات خیلی زمان مانده و باید دید فضا چگونه رقم می خورد.

وی همچنین گفته است: اگر روزی[پدرم] خودشان را در معرض انتخاب قرار دهند، این کار بیشتر به دلیل مشی ایثارگری شان است نه مشی قدرت طلبی. عده ای اینقدر فشار می آورند و تحلیل می کنند و فکر می کنند اگر نیایند به وظیفه دینی و ملی عمل نکرده اند. تاکنون قرار نیست ایشان بیایند. بعد از تایید صلاحیت نامزدها در خرداد می توان گفت نظر ایشان روی کدام نامزد است.

مدیر سابق مترو درباره بحث های سیاسی در خانواده می گوید: سن ما طوری است که همه به مرز ۴۵ و ۵۰ رسیدیم و در شرایطی هستیم که وقتی دور هم می نشینیم خاله زنکی گپ نمی زنیم، بلکه بحث ها جدی است. درباره نحوه پاسخگویی هم صحبت می کنیم. یک رسمی در خانواده هاشمی است که مادر همیشه جمعه ها همه فرزندان و نوه ها و نتیجه ها را نهار دعوت می کنند و همه ظهر جمعه خدمت پدر و مادر می رویم.

وقتی آنجا هستیم همیشه بحث پیش می آید. مثلا مهدی آمده و او را زندان بردند یا فائزه در زندان است. اتفاق ویژه ای می افتد و موضوعی را پیگیری می کنیم. بنابراین همیشه بحث سیاسی مطرح می شود و نظرات مختلف داده می شود.
محسن هاشمی این را هم گفته که «بین بچه ها من معتدل تر از بقیه به نظر می آیم، حتی بعضی وقت ها متهم به ترسو بودن هم می شوم و سایرین می گویند این نوع موضع گیری از روی اعتدال فکر تو نیست، بلکه به دلیل ترسو بودنت است».

کابینه جدید نتانیاهو با سزارین متولد می شود!

«کابینه جدید اسرائیل در هاله ای ازغم و اندوه ایجاد می شود». این تعبیر روزنامه هاآرتص از توافق توأم با استیصال نتانیاهو و سایر احزاب متنفذ در پارلمان جدید رژیم صهیونیستی است.

نتانیاهو بالغ بر یک ماه درگیر رایزنی با احزاب دیگر برای تشکیل ائتلاف اکثریت (۱+۶۰) در پارلمان بود و آخرین روزهای مهلت وی به سختی سپری می شد. هاآرتص می نویسد: تیم مذاکره کننده شنبه شب به خاطر یک ماراتن نخوابید تا نتانیاهو بتواند کابینه سوم خود را به پارلمان معرفی کند. اما این دولت، کابینه ای خواهد بود اگر در سختی و رنج به دنیا می آید و عاری از شادی و پر از غم و اندوه است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت در توضیح بیشتر این موضوع نوشت: نتانیاهو با تن دادن به بسیاری از خواسته های رهبران احزاب مخالف توانسته تا حدودی موانع مهم در راه تشکیل کابینه را بردارد. با وجود این هنوز اختلافات احزاب رژیم صهیونیستی در مورد توزیع وزارتخانه ها در میان آنها پایان نیافته است.

به نوشته روزنامه یدیعوت آحارونوت نتانیاهو به زودی اسامی وزرای پیشنهادی خود را برای تشکیل کابینه جدید، در اختیار پارلمان قرار خواهد داد. در این میان درگیری شدید میان دو حزب لیکود و یش عاتید درخصوص به دست گرفتن وزارتخانه آموزش عالی همچنان ادامه دارد.

در کابینه آینده، یائیر لپید رهبر حزب یش عاتید، هدایت وزارت دارائی را به دست خواهد گرفت و نفتالی بنت رهبر حزب بیت یهودی، موشه یعالون عضو حزب لیکود و اوری اریئل از حزب بیت یهودی به ترتیب وزارتخانه های صنایع و تجارت، اطلاعات، جنگ و مسکن و شهرسازی را برعهده خواهند گرفت.

خبرنگار رادیو فردا در فلسطین اشغالی نیز گزارش داد: سیاستمداران حزب لیکود می گویند که براساس تقسیم پست ها، وزارت دفاع در اختیار ژنرال ذخیره موشه بوگی یعلون، وزارت دارایی به یائیر لاپید، رهبر حزب «آینده ای هست» و وزارت صنعت و تجارت همراه با اختیارات «گسترده» نیز به نفتالی بنت سپرده شده است. برای نخستین بار از زمانی که احزاب راستگرای مذهبی افراطی در اسرائیل تشکیل شده اند، آنها در دولت جدید این کشور نقشی ندارند.

این گزارش حاکی است: دو حزب «یش عاتید» (آینده ای هست) به رهبری یائیر لاپید و «هبیت هیهودی» (خانه یهود) به رهبری نفتالی بنت از قبل از انتخابات پارلمانی سوم بهمن-بیست و دوم ژانویه- با یکدیگر هم پیمان شده بودند که مانع از ورود احزاب مذهبی مانند «شاس» به دولت شوند.

تلاش های نتانیاهو در پنج هفته گذشته برای درهم شکستن هم پیمانی میان «آینده ای هست» و «خانه یهود» به جایی نرسید و او که به شدت مایل به وارد کردن احزاب مذهبی به ویژه «شاس» در دولتش بود، ناچار به قبول خواسته های تیم لاپید-بنت شد.

براساس این گزارش عوادیا یوسف، رهبر روحانی «شاس» لاپید و بنت را علنا «نفرین» کرده و حتی لاپید را «حرام زاده» نامیده است. الی ییشای، دبیر کل حزب مذهبی «شاس»، نیز شنبه شب، بنت را «متوهم» لقب داد و گفت لاپید حتما به یهودی نشین ها لطمه خواهد زد.

در دولت جدید اسرائیل، حدود دوازده وزارتخانه در دست محور لیکود – «اسرائیل خانه ماست»، پنج تا شش وزارتخانه در دست حزب «آینده ای هست»، چهار وزارتخانه در اختیار «خانه یهود»، دو وزارتخانه در دست «جنبش» و احتمالا یک وزارتخانه در دست «کادیما» خواهد بود.
رادیو فردا تصریح کرد: نتانیاهو در حالی دولت جدید خود را تشکیل می دهد که جایگاه سیاسی وی بسیار ضعیف تر از گذشته شده و همه ناظران اتفاق نظر دارند که این یائیر لاپید خواهد بود که دستور کار دولت تازه را عملا تعیین خواهد کرد.

آن روز که منفعل بودید اروپایی ها شما را احترام کردند؟!

هاشمی رفسنجانی سیاست خارجی را متهم به دشمن تراشی کرد.
وی در دیدار «صنعتگران و تولیدکنندگان عضو خانه صنعت و معدن و تجارت جوانان ایران» یکی از علل اوضاع نابسامان اقتصادی فعلی را سیاست خارجی تهاجمی و دشمن تراشی های بی دلیل چند سال گذشته خواند و با انتقاد از اظهارنظرهای غیرکارشناسی و مخل روابط خارجی با سایر کشورها گفت: سیاست خارجی یک کشور پشتوانه پویایی و رشد داخلی یک کشور و بالعکس به حساب می آید و اگر می خواهیم اقتصاد کشور سامان مناسب بیابد و چشم به بازارهای جهانی داشته باشد، باید سیاست خارجی به دور از تنش و همراه با دوستی با سایر کشورها پیشه کنیم تا بتوانیم از امکانات دوستان واقعی مان در خارج و ایرانیان خارج از کشور کمال استفاده را ببریم.

وی خاطرنشان کرد: ما در سیاست خارجی و منطقه ای مان باید به گونه ای عمل کنیم که همکاران و دوستانمان را خود انتخاب کنیم نه اینکه مجبور به انتخاب دوست از میان معدود کشورهای کم اهمیت باشیم.

شایان ذکر است سیاست خارجی تنش زدایی یکطرفه در دولت هاشمی، در قالب توهین آمیز «گفت وگوی انتقادی اروپا با ایران» نمود پیدا کرد و عجیب اینکه با وجود اعتمادسازی های یکطرفه و سیاست انفعال و دفاع، شخص آقای هاشمی از سوی یک دادگاه آلمان رسما متهم به تروریسم شد که همچنان این اتهام باقی مانده است.همچنین در سال ۷۵ به خاطر گستاخ شدن طرف غربی، سفرای اتحادیه اروپا در اقدامی هماهنگ اقدام به ترک ایران کردند.

آمریکای خسته بازی را در سوریه باخته است

روزنامه های عرب زبان منطقه آمریکا را در بحران سوریه و در مقابل ایران بازنده توصیف می کنند. همزمان وزیر خارجه روسیه اعلام کرد محال است روسیه از اسد بخواهد که کنار برود، چرا که موضع مسکو مداخله جویانه نیست.

روزنامه سعودی الحیات در تحلیلی ایران را بازیگر اصلی در سوریه توصیف کرده و نوشت: کسانی که اوضاع سوریه را پیگیری می کنند به خوبی می دانند که سوریه به شکل استثنایی و خارق العاده مقاومت کرده است. این امر اصلا عجیب نیست. موضوع به تفاوت نظام سوریه با دیگر نظام های عرب منطقه مربوط می شود. حکومت سوریه ریشه ای عمیق دارد که در کشورهای درگیر بهار عربی دیده نمی شد. حتی جدایی برخی اعضای ارتش به ستون فقرات رژیم نرسید تا شاهد فروپاشی باشیم.

این روزنامه می افزاید: برخی می گویند که روسیه در این نبرد توانست موقعیت و جایگاه خود را برای دستیابی به هرگونه راه حل در منطقه تثبیت کند. با این حال و علیرغم اهمیت نقش روسیه در شورای امنیت و بیرون آن، واقعیت این است که بازیگر اصلی در سوریه، ایران است نه روسیه. این ایران است که باعث عدم سقوط نظام سوریه شده و هیچ راه حلی بدون موافقت ایران قابلیت اجرایی ندارد.

الحیات با بیان این که آمریکا در سوریه برنده نمی شود، نوشت: وضعیت سوریه محدودیت نقش آمریکا در دوره اوباما را ثابت کرده و نشان داده که آمریکای اوباما بسیار خسته و مردد است و توان دست زدن به هیچ سیاست متهورانه ای را ندارد.در همین حال روزنامه النهار چاپ لبنان نوشت: برنده نهایی توافق مسکو و واشنگتن درباره پرونده سوریه، ایران است.

روشن است که ایالات متحده آمریکا در وضعیت سخت اقتصادی گرفتار شده و این مسئله سبب شده است تا برای بیرون کشیدن نیروهایش در منطقه تعجیل کند. در عین حال قصد دارد تمرکز استراتژیک خود را به جنوب شرق آسیا بکشاند تا بتواند با «قرن چینی» مقابله کند.

النهار افزود: وقتی که علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس خبری اش با معلم می گوید که بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴ شرکت می کند و فقط مسئله «انتقال سیاسی» باقی می ماند، روشن است که کوتاه نمی آید.

اگر بحران سوریه بخواهد به ایران سرایت کند آنگاه شرایطی به وجود می آید که نه تنها اسرائیل دگرگون می شود بلکه دگرگونی هایی در آمریکا نیز رخ خواهد داد، که به دنبال آن شاهد جنگ در منطقه خواهیم بود. در عین حال باعث از بین رفتن ثروت های آمریکا به دلیل سرمایه گذاری های نفتی اش در منطقه و نابودی نیروی نظامی اش خواهد شد.

از سوی دیگر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با بی بی سی تصریح کرد: این احتمال وجود ندارد که مسکو به بشار اسد بگوید از سمت خود کناره گیری کند.لاوروف گفت: کار ما این نیست که تصمیم بگیریم چه کسی باید سوریه را رهبری کند. این مردم سوریه هستند که باید در این باره تصمیم بگیرند».

او همچنین با رد احتمال درخواست روسیه از بشار اسد برای کناره گیری، گفت: «می دانید که ما جزیی از بازی تغییر رژیم نبوده ایم. ما با مداخله در امور داخلی کشورها مخالفیم».لاوروف گفت: «اگر همه ما هماهنگ عمل نکنیم، به دو طرف نگوییم که راه حل نظامی را نمی خواهیم و این که نمی خواهیم سوری های بیشتری جان بسپارند و اگر نگوییم که از آنها می خواهیم به جد با هم گفتگو کنند این بحران ادامه می یابد و خون های بیشتری ریخته می شود».

اپوزیسیون بخت برگشته به چه ماند؟ … به تاجر ورشکسته!

«گردهمایی گروه های مختلف اپوزیسیون، تجمع عده ای تاجر ورشکسته است.»
پایگاه اینترنتی سکولاریسم نو وابسته به طیفی از مخالفان مقیم آمریکا در تحلیلی نوشت: مدت هاست شاهدیم که افرادی، چند نفر چند نفر، به نام اپوزیسیون دور هم جمع می شوند و بیانیه و اعلامیه می دهند و منشور صادر می کنند و نتیجه ای نمی گیرند و می روند تا مدتی بعد با نامی جدید دوباره گرد هم بیایند و روز از نو روزی از نو. این دور تسلسل سال هاست ادامه دارد و ما را گرفتار کرده است.

نویسنده می پرسد: مشکل کجاست؟ آیا اگر این جمع های ده بیست نفری به سد [صد] و دویست نفر افزایش یابد مشکل گشوده خواهد شد و مردم به حرکت درخواهند آمد؟ تصور نمی کنم. مشکل از تعداد نیست از جای دیگر است.وی اضافه می کند: «اعتماد» آن حلقه گمشده است. این گردهمایی های ادواری به آن می ماند که عده ای تاجر ورشکسته دور هم گرد بیایند و اعلامیه تأسیس شرکتی را صادر کنند که سرمایه اش بدهی های آنهاست.

سکولاریسم نو در ادامه با مرور سوابق خیانت طیف ها و گروه های ضد انقلاب که باعث شده منفور ملت ایران شوند، یادآور می شود: «عده ای سربلند کرده اند و مدعی هستند اصلاً موجودیت خود ایران را قبول ندارند. پس چگونه می توان در این وضع صحبت از منافع ملت ایران کرد و در راه خواست ها و منافع این ملت گام برداشت.

وقتی مجاهدین [ منافقین] به استخدام صدام درمی آیند و در داخل شهرهای ایران بمب می گذارند چه کسی ادعای وطن پرستی آنها را می پذیرد؟ وقتی رضا پهلوی کودتای ۲۸ مرداد را افسانه می شمرد چه کسی مستقل بودن و دموکرات بودن او را باور می کند؟ وقتی گروه هایی اول از همه به تجزیه و پاره پاره شدن ایران می اندیشند چه کسی به آنها اعتماد می کند»؟

*وطن امروز:

پشت‌پرده آزادی‌ فوری عوامل روزنامه‌ هتاک

محمدمهدی امامی ناصری، مدیر مسؤول روزنامه مغرب که از روزهای اول مهرماه تا هفته اول بهمن، یعنی حدود ۴ ماه را به اتهام مسائل غیرمطبوعاتی (به‌گفته سخنگوی دستگاه قضایی) در بازداشت بسر برده بود، هفته گذشته مجددا بازداشت شد اما این بار اتهام وی مطبوعاتی بود و مدت زمان بازداشت او کمتر از یک روز. بر اساس گفته‌ سردبیر این روزنامه، علت بازداشت امامی‌ناصری و دبیر سیاسی روزنامه‌اش، انتشار یک یادداشت بوده است.

این یادداشت که حاوی توهین‌های کم‌سابقه‌ای به مقامات عالیرتبه نظام بود، در شماره دهم دور جدید انتشار روزنامه مغرب به چاپ رسید. اگرچه سردبیر مغرب در ساعات اولیه بازداشت ۲ تن از عوامل روزنامه تلاش کرد با این توجیه که در یادداشت مزبور به جغرافیای سیاسی خاصی اشاره نشده است، قبح اهانت موجود در آن را توجیه کند.

در عین حال، اطلاعات رسیده به خبرنگار رجانیوز حاکی‌ است پیگیری‌های مستمر و فشارهای یکی از نمایندگان مجلس برای آزادی فوری امامی‌ناصری با وجود اقدام هتاکانه‌ روزنامه مغرب تاثیر زیادی داشته است و همچنین در حالی ‌که برخی اعضای هیات نظارت بر مطبوعات بر تشکیل جلسه اضطراری برای تصمیم‌گیری درباره ادامه انتشار روزنامه مغرب اصرار داشته‌اند، این نماینده با این اقدام مخالفت کرده است.

در این زمینه، یک منبع آگاه به رجانیوز گفت مطهری روابط نزدیکی با امامی‌ناصری دارد و امامی‌ناصری در زمان انتخابات مجلس نهم، رسما در روزنامه فرهنگ آشتی (که پیش از روزنامه مغرب منتشر می‌کرد)، برای مطهری تبلیغ و حتی بسته‌های پیامکی تبلیغاتی ارسال می‌کرد.

آخرین جزئیات پرونده مهدی هاشمی

معاون اول قوه قضائیه گفت: بر اساس اعلام رسمی قوه قضائیه، رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی برعهده قاضی ناصر سراج، معاون

سیاسی ـ امنیتی دادستان کل کشور است که هنوز در حال مطالعه پرونده است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین وضع رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی اظهار داشت: همانطور که اعلام شده پرونده مهدی هاشمی آماده شده و در اختیار قاضی پرونده قرار گرفته است. معاون اول قوه‌ قضائیه ادامه داد: کیفرخواست مهدی هاشمی صادر شده و منتظر اتمام مطالعه قاضی سراج هستیم تا پس از اتمام مطالعه وقت دادگاه تعیین شود

*خراسان:

تاکید دولت برای تفسیر مجدد از قانون اساسی درباره صداوسیما

بر اساس ابلاغیه اخیر دولت به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور که در قالب بسته اجرایی سازمان صدا و سیما و توسط رحیمی معاون اول رییس جمهور صورت گرفته با اشاره به کاهش درآمد آگهی های رادیویی و تلویزیونی به دلیل فراگیر شدن روش های مدرن تبلیغی، تاکید شده است که «تفسیر مجدد از قانون اساسی برای حرکت به سمت ایجاد یک سازمان رگولاتور با شبکه های خصوصی یک ضرورت در شرایط فعلی و آینده است».

کشف استانداری که تعرفه ویزیت پزشکان را تعیین می کند

علی رغم اینکه بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، شورای عالی بیمه سلامت مکلف به بازنگری و تعیین تعرفه خدمات سلامت برای کلیه ارائه دهندگان این خدمات در بخش های خصوصی و دولتی کشور است، یکی از استانداران مستقر در مرکز کشور با ابلاغ تعرفه هایی متفاوت با بخشنامه شورای عالی بیمه، پزشکان و مردم این استان را مکلف به رعایت بخشنامه خود کرده بود که با شکایت تعدادی از مردم، این فرد هم اکنون تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.

*آرمان:

قهر سفیر پاکستان در آمریکا

شنیده شد که در پی درخواست احزاب اپوزیسیون پاکستان مبنی بر عزل فوری سفیران این کشور پیش از انتخابات آتی، سفیر پاکستان در آمریکا از سرگیری دوباره وظایفش را رد کرد و به کشورش بازگشت. فرارو نوشت؛ منابع مطلع از این خبر اعلام کردند که خانم شری رحمان، سفیر پاکستان در آمریکا که این روزها در اسلام‌آباد به‌سر می‌برد، تا روی کار آمدن یک دولت موقت بر سر پست خود باقی می‌ماند.

چند روز پیش «چودری نثار علی خان»، رهبر اپوزیسیون در مجمع ملی و رهبر مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز عزل فوری تمامی سفیران این کشور را خواستار شد. وی به‌ویژه بر عزل شری رحمان و وجید شمس‌الحسن، کمیسر عالی پاکستان در انگلیس که هر دو از اعضای حزب مردم پاکستان هستند، اشاره کرد.

شکایت ایران از کارگردان و تهیه‌کننده «آرگو»

شنیده شد که دبیر همایش شعبده ‌هالیوود از شکایت علیه تمام کارگردانان و سرمایه‌گذاران ‌هالیوود که در تولید فیلم‌های ضدایرانی نقش داشته‌اند از جمله عوامل آرگو، خبر داد. تابنک نوشت؛ مهرمحمد لسانی دبیر برگزاری همایش «شعبده ‌هالیوود» با اعلام این خبر که وکیل منتخب برای شکایت از‌هالیوود به تهران وارد شده است، گفت: ایزابل کوتان‌پیر جزو معدود وکلای بین‌المللی است که پرونده‌هایی را از این دست که به‌گونه‌ای ضدصهیونیسم است، قبول می‌کند.

به محض ورود وی به ایران جلسات مختلفی درباره چگونگی تنظیم شکایت مورد نظر برگزار شد تا با ارائه مستندات و مشاوره‌های رسانه‌ای ماده شکایت لازم را با همکاری دستگاه‌های فرهنگی تنظیم کند. به گفته وی، بخشی از هزینه دستمزد این وکیل به صورت پیش‌پرداخت برای عقد قرارداد پرداخت شده است.

 اولین واکنش فیدل کاسترو به مرگ چاوز

شنیده شد که چاوز آرزو می‌کرد هر وقت وظایف انقلابی‌مان محقق شود او مرا در دوران بازنشستگی و برای استراحت در کنار رودخانه آرائوکا به ونزوئلا دعوت می‌کند. به شوخی به او می‌گفتم این آرزویی است که هرگز محقق نخواهد شد. عصرایران نوشت: فیدل کاسترو رهبر بازنشسته کوبا در نخستین واکنش رسمی به خبر مرگ هوگو چاوز رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا گفت که کوبا بهترین دوست خود را از دست داده است.

کاسترو در یادداشتی که روز دوشنبه در روزنامه «گرانما» (ارگان حزب کمونیست کوبا) نوشت مرگ چاوز را اتفاقی بسیار ناگوار و چاوز را بهترین دوست تاریخ کوبا خواند. کاسترو این یادداشت اندوه‌بار خود را با این جمله به پایان برده است: «تا پیروزی پایدار، دوست فراموش‌نشدنی». گفتنی است کاسترو ۸۶ ساله مراد هوگو چاوز رئیس‌جمهوری چپگرای ونزوئلا بود.

احمدی‌نژاد به دانشگاه شریف نمی‌رود

شنیده شد که رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: رئیس‌جمهور مختار است در هر مکانی که صلاح می‌داند حضور یابد ولی بعید می‌دانم که به دانشگاه شریف بیاید. فرارو نوشت؛ رضا روستاآزاد با بیان اینکه اطلاعی از برنامه‌های کاری رئیس‌جمهور ندارم، افزود: بعید می‌دانم احمدی‌نژاد به دانشگاه شریف بیاید.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه شایعه شده است احمدی‌نژاد روز دوشنبه در دانشگاه شریف حضور می‌یابد، ادامه داد: شایعه شده بود که رئیس‌جمهور در دانشگاه شریف حضور می‌یابد ولی این مساله انجام نشد و با توجه به افتتاح خط لوله نفت ایران و پاکستان و حضور احمدی‌نژاد در مراسم افتتاحیه امروز هم امکان حضور احمدی‌نژاد در دانشگاه شریف نیست.

حراج ۱۸ قلم از هدایای احمدی‌نژاد

شنیده شد که ۱۸ قلم از هدایایی که به رئیس‌جمهور اهدا شده بود بعد از ظهر دوشنبه در کاخ سعد‌آباد به نفع مددجویان به حراج گذاشته شد. فردا نوشت؛ حسین بدخشان، معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در مراسم، دومین مرحله از فروش خیریه هدایای رئیس‌جمهوری به نفع مددجویان و معلولان بهزیستی که با جمعی از نیکوکاران در سالن حافظیه مجموعه کاخ سعدآباد برگزار شد، با بیان اینکه سال گذشته نیز حدود ۲۲ قلم از هدایای رئیس‌جمهوری در یک حراج خیریه و با حضور خیرین و نیکوکاران فروخته شد اظهارداشت: در مرحله نخست از فروش ۲۲ قلم هدایای رئیس‌جمهور حدود ۴۳۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد و عواید فروش این هدایا در بخش مسکن معلولان و مددجویان هزینه شد.

حسن روحانی مهمان جامعه وعاظ

شنیده شد که نشست هفتگی جامعه وعاظ، دیشب با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد. شفاف نوشت؛ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه روحانیت مبارز، در این جلسه موضوعات و مسائل موجود کشور مطرح و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

جمع‌آوری پنجره

شنیده شد که ویژه‌نامه «پنجره» به‌دستور مدیران این هفته‌نامه از روی دکه‌ها جمع‌آوری شد. علی رجبی، دبیر سیاسی هفته‌نامه پنجره با رد کردن این شایعه که جمع‌آوری ویژه‌نامه پنجره توسط اشخاص دیگری به‌جز مسئولان این نشریه انجام شده است، توضیح داد: جمع‌آوری این ویژه‌نامه به صلاح‌دید خود آقای زاکانی، مدیرمسئول نشریه بوده و بدون وجود هیچ فشاری این ویژه‌نامه جمع‌آوری شده است. او درباره دلیل این اقدام گفت: قرار است تغییراتی در عکس روی جلد مجله ایجاد شود و در چند روز آینده، بدون هیچ تغییری در مطالب‌، ویژه‌نامه نوروزی پنجره در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

تاسیس شرکت هرمی توسط یک کاندیدا

شنیده شد که یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری که پیش از این هم سوابقی در استفاده از روش‌های کشورهای غربی در انتخابات داشته است اقدام به راه‌اندازی سامانه حمایت‌های هرمی از خود کرده است. شفاف نوشت؛ یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری که پیش از این هم سوابقی در استفاده از روش‌های کشورهای غربی در انتخابات داشته است اقدام به راه‌اندازی سامانه حمایت‌های هرمی از خود کرده است.

این فرد که در فضای مجازی هم به شدت فعال است بسیار می‌کوشد تا در نظرسنجی‌های اینترنتی هم تاثیرگذار شده و نتایج را به نفع خود نشان دهد. حتی ستاد وی در یکی از شهرستان‌های غرب کشور علنا به مردم توصیه کرده است که با شرکت در نظرسنجی سایت تبیان به فرد مذکور رای بدهند تا نتایج رای‌گیری به نفع این کاندیدا تغییر کند.

*تهران امروز:

علل نابسامانی ‌کشور از دید هاشمی رفسنجانی

اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار صنعتگران و تولیدکنندگان عضو خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، با ابراز تأسف از اجرا شدن تنها چند درصد از اهداف برنامه چهارم توسعه کشور، بی‌قانونی، بی‌برنامگی و غرور بیجا را از عوامل موثر نابسامانی‌های کشور عنوان کرد.

هاشمی رفسنجانی پرسید: چطور می‌شود بدون توجه به اسناد بالادستی چون سند چشم‌انداز و اصل قانون اساسی و نیز برنامه‌های ساله مصوب مجلس شورای اسلامی، ادعای توسعه و رشد تولید کشور را داشت؟وی انحلال سازمان برنامه و بودجه و شوراهای تخصصی و اقتصادی کشور همچون شورای پول و اعتبار که به مثابه مغز متفکر و هیات مدیره اقتصاد کشور به حساب می‌آمدند را از عوارض اقدامات جزیره‌ای اقتصادی و بی‌قانونی و بی‌برنامگی خواند.

به گزارش آخرین نیوز، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، درآمد میلیاردی نفتی کشور طی سال گذشته را یادآور شد و افزود: انتظار این بود که با این درآمد عظیم و نیز وجود استعدادهای انسانی بی‌نظیر کشور و در پرتو اسناد بالادستی و برنامه‌های چند ساله، انقلاب اقتصادی مدنظر رهبری معظم انقلاب در کشور اتفاق بیفتد اما اکنون سازمان‌های نظارتی به‌دنبال این هستند که این درآمد عظیم، کجا و چگونه هزینه شده که مابه‌ازای خارجی مورد انتظار را نداشته است؟

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری نقش تحریم‌های خارجی، یکی دیگر از علل اوضاع نابسامان اقتصادی فعلی را سیاست خارجی تهاجمی و دشمن‌تراشی‌های بی‌دلیل چند سال گذشته خواند و از اظهارنظرهای غیر کارشناسی و مخلّ روابط خارجی با سایر کشورها، انتقاد کرد.

هاشمی رفسنجانی گفت: سیاست خارجی یک کشور پشتوانه پویایی و رشد داخلی یک کشور و بالعکس به حساب می‌آید و اگر می‌خواهیم اقتصاد کشور سامان مناسب بیابد و چشم به بازارهای جهانی داشته باشد، باید سیاست خارجی به دور از تنش و همراه با دوستی با سایر کشورها پیشه کنیم تا بتوانیم از امکانات دوستان واقعی‌مان در خارج و ایرانیان خارج از کشور کمال استفاده را ببریم.

مشایی گزینه اصلی دولتی‌ها نیست

عوض حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگویی با پارسینه درخصوص سومین جشن جهانی نوروز و اعطای نشان فرهنگ به مشایی گفت:برداشت بنده این است که این رفتارهای دولت، انتخاباتی است هر چند گزینه ریاست‌جمهوری دولت، آقای مشایی نیست منتها آقای رئیس‌جمهور سناریوهایی را برای انتخابات پیش رو تعریف کردند و در آن سناریو‌هایی که طراحی کرده استفاده از همه امکانات دولتی و بهره‌برداری از همه موقعیت‌هایی که در اختیار ایشان است در دستور کار قرار گرفته است.

از جمله جشن بهار که از آن استفاده کردند و در این جشن حرفهایی مطرح شده و بدعت‌هایی را در آن می‌بینیم.وی افزود:تعاریفی که آقای احمدی‌نژاد از مشایی در جشن نوروزی کرده است،به نظر نمی‌رسد در شأن یک رئیس‌جمهور باشد که بخواهد از امکانات ملی و دولتی که در اختیارشان است استفاده نا بجا داشته باشد.

حرفهایی که در این جشن زده شد و اقداماتی که انجام شد خارج از عرف و قواعد سیاسی و اجتماعی بوده که در جمهوری اسلامی همه مقید هستیم و باید پایبند به آنها باشیم.حیدر پور همچنین خبر داد:آنها در جلسات متعددی بحث کردند و به صورت قطعی گزینه شان را اعلام کردند که این گزینه، آقای مشایی نیست.خبر دقیقی داریم که گزینه نهایی دولت شخص دیگری است و این خبر را ما از جلسات انتخاباتی آنها کسب کرده‌ایم. آنها در سناریویی که تعریف کردند اینگونه بحث‌ها را مد نظر قرار دادند.

عموم ملت ایران می‌دانند با این وضعیتی که رئیس‌جمهور در کشور ایجاد کرد حقیقتا ایشان کفایت سیاسی ندارد. جزو سناریوهای مختلفی که آنها تدوین کردند این است که آرامش کشور را به هر طریق ممکن برهم بزنند و استفاده از این راهکار، سازوکاری است که مجلس را به عملی وادار کنند که نتیجه عکس‌العمل آن، برهم زدن آرامش کشور باشد.

سلطان پتروشیمی تابعیت دوگانه دارد

منابع آگاه خبر می‌دهند، سلطان پتروشیمی که چندی پیش با دستور قضایی توسط یکی از نهادهای امنیتی بازداشت شده است، تابعیت دوگانه دارد.

به گزارش فارس، وی علاوه بر تابعیت ایرانی، تابعیت انگلستان را نیز در اختیار دارد و شهروند این کشور محسوب می‌شود. تابعیت دوگانه سلطان پتروشیمی یادآور تابعیت دوگانه کانادایی محمود رضا خاوری مدیرعامل سابق متواری بانک ملی و بعضی دیگر از مدیران ارشد شبکه بانکی و نفت است.

میرحسین موسوی به احمدی‌نژاد رای داده بود

محمد شریعتمداری وزیر بازرگانی دولت اصلاحات و عضو شورای راهبردی به ایسنا گفت: آقای موسوی در دور اول انتخابات به آقای احمدی‌نژاد رای دادند. شما از کسی صحبت می‌کنید که در دور اول صددرصد به آقای احمدی‌نژاد رای داد. آقای موسوی و همه اعوان و انصارش در دور اول انتخابات سال ۸۴ به احمدی‌نژاد رای دادند. من با توجه به سنی که دارم بیشتر از شما در جریان حوادث انقلاب و پس از آن بوده‌ام و جریانات را تحلیل می‌کنم.

واکنش احمدی‌نژاد، در صورت رد صلاحیت مشایی

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در همایش اقتدار ملی در پرتو ولایت در حسینیه اعظم زنجان با اشاره به شعار «زنده باد بهار» جریان انحرافی، حمایت قاطع و تاکید محمود احمدی‌نژاد را از اسفندیار رحیم‌مشایی یادآور شد و گفت: رنگ انتخاباتی جریان انحرافی «سبز بهاری» است.

به گزارش آخرین نیوز، وی با پیش‌بینی بعضی تحرکات احتمالی از سوی آقای احمدی‌نژاد در صورت ردصلاحیت اسفندیار رحیم‌مشایی افزود: عدم اقدام برای برگزاری انتخابات از سوی دولت و برکناری وزیرکشور و استعفای شخص محمود احمدی‌نژاد از اقداماتی است که احتمال دارد احمدی‌نژاد در صورت ردصلاحیت مشایی صورت بدهد که در این‌باره تمام پیش‌بینی‌ها انجام شده است.

پرونده خرید ماکسیما برای وزیر اسبق دوباره باز شد

خراسان نوشت:پس از آنکه یکی از وزرای دولت هشتم در زمان مسئولیت خود دستور خرید یک خودرو ماکسیما را صادر و مسئولان مالی این وزارت‌خانه نیز با پرداخت مبلغ ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، این دستور را اجرا کردند، مدیران اجرا کننده این دستور به علت تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، مورد بازخواست دستگاه‌های نظارتی قرار گرفته و محکوم شدند اما با شکایت و پیگیری این افراد، پرونده مذکور به عنوان تخلف وزیر اسبق، مجددا در دستور کار قرار گرفته است.

درخواست بخش خصوصی برای تکرار شعار سال ۹۱

محمدرضا باهنر نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی از درخواست فعالان اقتصادی از رهبر انقلاب برای تکرار شعار سال ۹۱ در سال آینده به‌دلیل عدم توفیق در مسائل اقتصادی در سال‌جاری خبر داد. در مجموع در سال۹۱ توفیقی در شعار سال تولید ملی و استفاده از کار و سرمایه ایرانی نداشتیم، به همین دلیل برخی از فعالان اقتصادی از جمله اتاق بازرگانی و صنایع و معادن رسما از مقام معظم رهبری این درخواست را مطرح کردند.

*جمهوری:

تلاش غربی ها برای ترسیم چهره‌ای خشن از مسلمانان پاکستان

خبرگزاری‌های غربی تلاش می‌کنند چهره‌ای خشن از مسلمانان پاکستان ترسیم کنند. خبرگزاری فرانسه و شبکه خبری دویچه وله آلمان اعلام کردند: هزاران تظاهر کننده خشمگین در لاهور پاکستان پس از مجادله بر سر توهین به مقدسات، خانه‌ها و اموال متعلق به مسیحیان را به آتش کشیدند.

براساس گزارش‌ها، خشم مسلمانان پاکستان واکنش آنها در برابر اهانت یک جوان مسیحی به پیامبر اسلام می‌باشد. این جوان مسیحی روز جمعه بازداشت شد و واکنش مسلمانان روز شنبه صورت گرفت. آنها به منطقه مسیحی‌نشین لاهور رفته و اعتراضات خود را اعلام کردند اما نیروهای پلیس با باتوم به تظاهر کنندگان حمله کردند و آنها را از این منطقه بیرون راندند.

آمارطلاق در ایران بالا ولی در جهان پائین تر از کشور های دیگر

با اینکه رشد طلاق در ایران در سال‌های اخیر نگران کننده است، درعین حال ایران در میان کشورهائی که طلاق در آنها درحال افزایش است، رتبه آخر را دارد. گزارش‌های آماری نشان می‌دهند فرانسه، روسیه، نروژ، آلمان، کانادا، استرالیا با رقم‌های بالای ۴۰ تا ۵۰ درصد در صدر فهرست و ژاپن، چین، ترکیه و اردن با رقم‌های بالای ۲۰ تا ۳۰ درصد در ردیف‌های بعدی قرار دارند و درصد طلاق در ایران ۳/۱۶ درصد است که پائین‌ترین رقم در میان این کشورها می‌باشد.

Share