گزارش مشروح از حاشیه امروز هیئت دولت

احمدی نژاد: عیدانه هفته آینده به حساب خانوارها واریز می شود

اسفندیار مشایی در پایان جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا شما تصمیم نهایی را برای حضور در انتخابات گرفته‌اید یا خیر، گفت: انتخابات چی؟
وی در پاسخ به این سؤال که برخی رسانه‌ها صحبت از حضور شما در عرصه انتخابات می‌کنند افزود: ما موجیم که آسودگی ما در عدم ماست؛ ما باید برویم.

به گزارش دیارمیرزا :تعداد نسبتا زیادی از دولتمردان امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران حضور یافتند و به سوالات آنان پاسخ دادند.

*احمدی نژاد : عیدانه تا هفته آینده به حساب مردم واریز می‌شود/عصر یکشنبه با مردم گفتگو می‌کنم

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پایان جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره زمان واریز عیدانه دولت به مردم گفت: ان‌شا‌ءالله هفته آینده این عیدانه به حساب مردم واریز خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره زمان ارائه بودجه به مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه به طور کامل تنظیم شده  و کارهای نهایی آن باقی مانده است و ان‌شاءالله عصر روز یکشنبه در یک نشست خبری با شما صحبت خواهم کرد.

رئیس‌جمهور پاسخ به سؤالاتی درباره تصمیم دولت برای واردات دارو در سال آینده و نتیجه مذاکرات ۱+۵ را به غلامحسین الهام و سعید جلیلی سپرد.

احمدی‌‌نژاد در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه آیا ماه آینده سفری به کشورهای آفریقایی خواهید داشت یا خیر، گفت:البته مصر نیز یک کشور آفریقایی محسوب می‌شد اما از سوی برخی کشورهای آفریقایی دیگر دعوت های جداگانه‌ای صورت گرفته و ان‌شاءالله این سفر در ماه آینده انجام خواهد شد و دوستان هم‌اکنون در حال تنظیم زمان و جزئیات آن هستند.

*مشایی باز هم طفره رفت اما قول پاسخگویی داد

اسفندیار رحیم مشایی مرد جنجالی دولت محمود احمدی نژاد در جمع خبرنگاران باز هم از جواب دادن به سوالات انتخاباتی خبرنگاران طفره رفت و  درباره حضور در صحنه انتخابات ۹۲ گفت: موجیم که آسودگی ما عدم ماست.

رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد در پایان جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا شما تصمیم نهایی را برای حضور در انتخابات گرفته‌اید یا خیر، گفت: انتخابات چی؟

وی در پاسخ به این سؤال که برخی رسانه‌ها صحبت از حضور شما در عرصه انتخابات می‌کنند افزود: ما موجیم که آسودگی ما در عدم ماست؛ ما باید برویم.

رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد در پاسخ به سؤال دیگری درباره سفر رئیس‌جمهور به کشورهای آفریقایی گفت: این سفر هم‌اکنون در حال هماهنگی است که در صورت انجام مقدمات قبل از عید این سفر انجام خواهد شد و در غیر این صورت به سال آینده موکول می‌شود و مقصد کشورهایی است که تاکنون سفری به آنجا انجام نشده است.

مشایی درباره فعالیت‌های انتخاباتی خود گفت: من از ابتدای حیات دولت در حال پاسخگویی به شما هستم و جواب شما را می‌دهم.

رییس دبیرخانه جنبش غیرمتعهدها به خبرنگاران گفت: در آینده بعد از اینکه کارهای این دبیرخانه مقداری جلوتر رفت، مصاحبه‌ای مطبوعاتی با خبرنگاران خواهم داشت و به تشریح عملکرد این دبیرخانه خواهم پرداخت.

*وزیر اطلاعات از در هم ریختگی اپوزیسیون به خاطر موفقیت جدید وزارت اطلاعات خبر داد

حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت دهم با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به موفقیت جدید وزارت اطلاعات گفت:این دستاورد اقدامات اپوزیسیون و شبکه‌های ماهواره‌ای را که علیه نظام فعالیت می‌کنند به هم ریخت.

وی در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت پرونده روزنامه‌نگاران بازداشتی گفت: موفقیت این کار مرهون همکاری مجموعه رسانه‌ها و خبرنگاران پایبند انقلاب بوده است که توانسته این مورد را با موفقیت جلو ببرد.

وی افزود: این موفقیت توانسته است اقدام اپوزیسیون و شبکه‌های ماهواره‌ای را که علیه نظام فعالیت می‌کند در هم بریزد.

*رییس سازمان انرژی اتمی:باید سهم کشورها در مذاکرات ۱+۵ در تأمین انرژی آینده دنیا مطرح شود

فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز امروز در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنان در خصوص مذاکرات ۱+۵ پاسخ داد. در پایان جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره مذاکرات آینده ایران و ۱+۵ گفت: ما بر اساس پیشرفت‌های خودمان در فناوری با دنیا سخن می‌گوییم و نیازی به پرخاشگری نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: فناوری خود را اثبات کرده‌ایم و بهتر است که در مذاکرات در مورد سهم کشورها در تأمین انرژی آینده دنیا مذاکره صورت بگیرد.

وی افزود:در مذاکرات ۱+۵ با دنیا در این باره صحبت خواهیم کرد که کشورهای مختلف چه سهمی می‌توانند در تأمین انرژی دنیا داشته باشند و ما نیز نقش خود را در تأمین انرژی و رفاه جامعه بشری ایفا می‌کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: تا به حال همواره به نتیجه مذاکرات خوش‌بین بوده‌ام، مذاکرات تا کنون ادامه پیدا کرده است و طرفین به درک متقابل از همدیگر رسیده‌اند.

عباسی گفت: تمامی اخباری که درباره فعالیت‌های هسته‌ای خود منتشر کرده‌ایم و نظارت‌هایی که آژانس بر فعالیت‌های ما داشته است گواه بر این مسئله است که ایران هیچ تعدی از قوانین و مقررات نداشته‌ و مشکلی با طرفین گفت‌وگو نخواهیم داشت.

* وزیر کشور : شعار انتخابات آینده ؛ امانتداری، عدالت‌محوری و اجرای مرّ قانون است

مصطفی محمدنجار ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۹۲ اظهار داشت: به جهت ابعاد وسیع  کار وظیفه مجریان بسیار سنگین است و ما تدارکات ویژه‌ای را برای این انتخابات‌ ۹۲ اتخاذ کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: آموزش مجریان برای برگزاری این انتخابات در سطح استان‌ها و مناطق از جمله این اقدامات است و ملزومات و امکانات سخت‌افزاری و سامانه جامع برای انتخابات آینده مدنظر قرار گرفته است.

وزیر کشور با بیان اینکه  برگزاری انتخابات پرشکوه راهبرد اصلی وزارت کشور است گفت: امانتداری، عدالت‌محوری و اجرای مُرّ قانون، شعار اساسی ما در انتخابات آینده خواهد بود.

*بقایی:پذیرش ۱۵۰۰ نفر در آزمون استخدامی نهاد ریاست‌جمهوری

حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور نیز امروز در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران حضور یافت و در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت آزمون استخدامی نهاد ریاست‌جمهوری گفت: به طور حتم برای استخدام‌های جدید آزمون برگزار خواهد شد و تلاش ما این است که این آزمون قبل از عید برگزار شود و در غیر این صورت این آزمون در سال آینده برگزار خواهد شد.

وی افزود: متولی این آزمون سازمان سنجش خواهد بود که آن را برگزار می‌کند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره تعداد ظرفیت استخدامی این آزمون گفت: ظرفیت استخدامی این آزمون هزار و ۵۰۰ نفر است.

بقایی در پاسخ به سؤال دیگری درباره زمان سفر رئیس‌جمهور به جشن جهانی نوروز در کشور ترکمنستان گفت: احتمالاً این سفر در هفته دوم عید صورت خواهد گرفت و مقصد آن ترکمنستان است.

بقایی در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه آیا دیدارهای مردمی و همچنین سفرهای استانی انجام خواهد گرفت یا خیر گفت: در حاشیه سفرهای پروژه‌ای دیدارهای مردمی با رئیس‌جمهور صورت می‌گیرد.

*فروزنده : جلسات دولت و مجلس فعلا برگزار نمی شود

لطف الله فروزنده معاون پارلمانی رییس جمهور در پایان جلسه هیئت دولت با اشاره سئوال خبرنگاری درباره جلسات مشترک هیئت دولت و مجلس گفت: فعلا این جلسات برگزار نمی شود و تاریخی نیز برای تشکیل مجدد آن معین نشده است.

وی درباره رای اعتماد به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زمان بررسی رای اعتماد به آقای نامی هشتم اسفند ماه تعیین شده است و انشاالله با رای بالایی در مجلس انتخاب خواهد شد.

* سرپرست وزارت تعاون از تعیین تعرفه‌های خدمات پزشکی کارگری تا نیمه اول اسفند خبر داد

اسدالله عباسی سرپرست وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: در شورای عالی بیمه توجه خاصی به کارفرمایان و کارگران داریم و تلاش می کنیم تا نیمه اول اسفند تعرفه های خدمات پزشکی آنان را تعیین کنیم.

عباسی افزود: ساماندهی سازمان بیمه سلامت و نیز ساماندهی بیمه و معوقات بازنشستگان از اولویت های کاری ماست ضمن اینکه درباره مسکن و تسهیلات اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی برنامه داریم.

وی اضافه کرد: در حوزه مشاغل خانگی ، تسهیلات و امکانات را از طریق صندوق مهر امام رضا (ع) در اختیار متقاضیان قرار خواهیم داد.

عباسی گفت: درباره لایحه پیشنهادی قانون کار تلاش می کنیم در فرآیند تبدیل آن به قانون از دیدگاههای تشکلهای کارگری و کارفرمایی استفاده کنیم.

وی افزود: درباره حقوق و دستمزد کارگران، این هفته جلسه ای با تشکلهای کارگری و کارفرمایی داشتیم و هفته آینده نیز جلسه ای دیگر برگزار خواهیم کرد زیرا به سه جانبه گرایی اعتقاد داریم تا توافقی میان نمایندگان کارگران ، کارفرمایان و دولت ایجاد شود و تا پایان اسفند بر اساس شاخص هایی که مرکز آمار در اختیار ما قرار خواهد داد مبنای تعیین حقوق و دستمزد کارگران تأمین خواهد شد.

عباسی در پاسخ به پرسشی در این باره که متولی اشتغال در حوزه کارگری چه نهادی است؟ گفت: کارهایی که از زمان قرارداد تا زمان بازنشستگی مربوط به کارگر است به ما ارتباط پیدا می کند اما تنها متولی ایجاد اشتغال ما نیستیم بلکه وزارتخانه هایی مانند صنعت و معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و نیز نهادهایی مانند بانک مرکزی و بانکهای عامل نقش دارند اما در حیطه کارگری مسئولیت اشتغال با وزارت رفاه است.

*وزیر ارشاد: اختتامیه جشنواره شعر فجر با حضور رئیس جمهور برگزار می شود

سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت:آیین اختتامیه هفتمین جشنواره تئاتر فجر با حضور رییس جمهور و در آینده نزدیک برگزار می شود. همچنین قرار است جایزه دوسالانه درباره شعر پروین اعتصامی برگزار شود.

وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره ابعاد کمی و کیفی جشنواره فیلم فجر گفت:فیلم های امسال دارای مضامینی بود که با فرهنگ، اندیشه ها و باورهای ما تناسب داشت اما برخی از فیلم های نمایش داده شده در جشنواره فیلم فجر برای اکران عمومی آماده نیستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:در مجموع فیلم های به نمایش درآمده در جشنواره فیلم فجر امسال مورد قبول بود.

حسینی در پاسخ به این سوال  که نظر شما درباره شبکه پرس‌تی‌وی که از ماهواره یوتلست حذف شده است،‌ چیست گفت: این موضوع به خاطر تاثیرگذاری شبکه‌های ما و نشانه ضعف آنهاست.

منبع: فارس

Share