آیت الله مهدوی کنی مجدداً رئیس مجلس خبرگان شد+ حواشی

آیت الله مهدوی کنی با رای قاطع اعضای حاضر مجلس خبرگان بار دیگر به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد به گزارش دیارمیرزا ، در آئین افتتاحیه سیزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره چهارم، پس از تلاوت قرآن و سخنرانی پیش از دستور رئیس مجلس خبرگان، انتخابات رئیس و هیات رئیسه این […]

آیت الله مهدوی کنی با رای قاطع اعضای حاضر مجلس خبرگان بار دیگر به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد

به گزارش دیارمیرزا ، در آئین افتتاحیه سیزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره چهارم، پس از تلاوت قرآن و سخنرانی پیش از دستور رئیس مجلس خبرگان، انتخابات رئیس و هیات رئیسه این مجلس برگزار شد.
693844_PhotoA
در این رای گیری برای انتخاب رئیس، آیت الله محمدرضا مهدوی کنی کاندیدا شد و با رای قاطع اعضای حاضر، به مدت ۲ سال دیگر ریاستش بر مجلس خبرگان رهبری تمدید شد.

در انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله مهدوی‌‌کنی با ۶۴ رای از ۷۰ رای مأخوذه به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

بر اساس این گزارش، آیت‌الله هاشمی شاهرودی به عنوان نایب رئیس اول و آیت‌الله محمد یزدی به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند.

رای گیری برای انتخاب رئیس و اعضای هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری هر ۲ سال یک بار برگزار می شود و طی آن رئیس و اعضای هیات رئیسه این مجلس با رای اعضاء انتخاب می شوند.

حواشی  انتخابات  مجلس خبرگان

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، جلسه روز اول سیزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری که صبح امروز به ریاست‌ آیت‌الله مهدوی‌کنی در محل سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با حواشی همراه بود.

* علی‌رغم حضور آیات هاشمی رفسنجانی، صادق لاریجانی، محمد یزدی و مصباح یزدی در جلسه صبح امروز، آیت‌الله جنتی به دلیل حضور در عراق جهت شرکت در مراسم بهره‌برداری از ضریح جدید امام حسین(ع) از غایبان جلسه امروز بود.

* آیات صادق لاریجانی و امامی کاشانی از متاخیرن جلسه امروز بودند که به هنگام نطق آیت‌الله مهدوی‌کنی وارد سالن شدند.

* حسن روحانی که از وی به عنوان کاندیدای احتمالی انتخابات آتی ریاست‌جمهوری یاد می‌شود در سمت راست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نشسته بود.

* آیت‌الله مصباح یزدی نیز که در صندلی دوم از سمت چپ درب ورودی نشسته بود با برخی اعضای خبرگان از جمله رئیس دستگاه قضا خوش و بش کرد.

* آیت‌الله مهدوی‌کنی در حین نطق خود با بیان اینکه کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری حق کسانی است که برای کشور برنامه داشته باشند، نه اینکه هرکسی کاندیدا شود به مزاح کاندیدای انتخابات گفت، اگر شلوغ کنید، من هم می‌آیم.

* آیت‌الله مهدوی‌کنی که به هنگام ورود به جلسه رئیس خبرگان رهبری بود در پایان جلسه نیز رئیس این مجلس باقی ماند چرا که با ۶۴ عضو خبرگان رهبری به ریاست مجدد وی مهر نائید زدند؛ آیت‌الله مهدوی‌کنی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری رقیب نداشت.

Share