استاندار گیلان

۲۲ بهمن نماد ولایتمداری مردم ایران است

اختصاصی دیار میرزا : یک روز با استاندار می تواند عنوان مطلبی باشد که در هشتمین روز از دهه مبارک فجر آنرا منتشر خواهیم کرد در این روز پروژه های مختلفی در استان گیلان با حضور استاندار به افتتاح رسید که از جمله افتتاح چندین پروژه در شهرستان های شفت ، فومن ، بازدید استاندار از بیمارستان قایم “عج” و نیز حضور ایشان وسخنرانی در گلزار شهدای رشت را اشاره کرد .

به گزارش دیار میرزا: همزمان با سراسر کشور و در هشتمین روز از دهه مبارک فجر مراسم غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا رشت با عنوان میهمانی لاله ها برگزار شد .

دراین مراسم که خانواده معظم شهدا و ایثارگران ، جمعی از نیروهای نظامی و انتظامی و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند حاضرین با نثار گل و قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ شهیدان والا مقام انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس ادای احترام کردند .


استاندار گیلان در مراسم میهمانی لاله ها با اشاره به اینکه یوم ا… ۲۲ بهمن نماد ولایت مداری ملت بزرگ ایران است گفت : مردم همیشه در صحنه گیلان با حضور گسترده خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه ثابت خواهند کرد ذره ای از آرمانهای والای شهیدان دور نشده اند و هیمنه پوشالی استکبار را می شکنند .
مهندس  هاشم نیا عزت و سربلندی نظام اسلامی را مرهون جانفشانی ها ی شهیدان والا مقام دانست و افزود : شهدا با نثار خون خود اجازه ندادند حتی ذره ای از خاک میهن اسلامی بدست بیگانگان بیافتد و در مقابل زورگویان جهان ایستادند .

وی تاکید کرد : ملت ایران پس از پیروزی انقلاب بارها نشان دادند که پیرو ولایت هستند و هیچ گاه ولایت را تنها نخواهند گذاشت .

 

 

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه شهدا به دلیل اینکه به لقاء ا… دست یافته اند همواره زنده و جاوید هستند افزود : به برکت خون مقدس شهدا و رهبری داهیانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب روز به روز بر اقتدار ایران اسلامی افزوده می شود .

همچنین جشن بزرگ فجر انقلاب اسلامی شهرستان شفت با حضور مهندس کیهان هاشم نیا استاندار گیلان برگزار شد .

در این همایش که با حضور عاشوری نماینده مردم شهرستان های شفت و فومن ، حجت الاسلام هاشمی امام جمعه و شفیعی فرماندار شهرستان شفت و جمعی از مدیران در سالن ورزشی امام خمینی این شهرستان برگزار شد .مهندس کیهان هاشم نیا با بیان اینکه ملت ایران هرسال پرشورتر از سال های گذشته در راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن شرکت می کنند گفت : مطمئن هستم امسال نیز این راهپیمایی پرشورتر از سالهای گذشته برگزار خواهد شد و ملت ایران بار دیگر هوشیاری و بصیرت خود را به نمایش می گذارد .

 

مهندس هاشم نیا با بیان اینکه عزت ایران اسلامی مرهون مکتب امام راحل ( ره) است افزود :رهبری پیامبر گونه مردی از تبار اسلام و پیامبر ، عزت سربلندی و اقتدار را برای کشورعزیزمان به ارمغان آورد

وی با بیان اینکه اراده ملت ها است که عزت آنها را می سازد افزود : جهان تحت تأثیر اراده ها است و اگر اراده انسانها با اسلام عجین گردد مطمئنا” دو چندان خواهد شد .

نماینده عالی دولت در گیلان شهرستان شفت را شهرستانی تأثیر گذار در عرصه های فرهنگی دانست و افزود : شهرستان شفت تنها محدود به جمعیت مختصری نیست بلکه جهانی از معرفت ، علم و تاریخ است و انشاء ا…  خداوند به ما توفیق دهد تا خدماتی که شایسته مردمان خوب شفت است را با کارشبانه روزی به شما تقدیم کنیم .

استاندار گیلان از افتتاح ۱۱۰۱ پروژه و ۱۰۰۰۰ واحد مسکن مهر با اعتباری بالغ بر ۱۰۶۸۹ میلیارد ریال در دهه فجر سالجاری در استان خبرداد و افزود : در طرح های دهه ی فجر  علاوه براعتبارات ریالی ۵۹۸ میلیون یورو معادل حدود ۲۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ارزی شده است .

در ادامه این مراسم عاشوری نماینده مردم شهرستان شفت با بیان اینکه همراهی و تبعیت از مقام عظمای ولایت وظیفه همه ما است افزود : انشاء ا… مردم با حضور یکپارچه خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن باردیگر قدرت و اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان اثبات خواهند نمود .

 

فرماندار شفت همچنین در این مراسم گفت : در ایام ا… دهه مبارک فجر امسال با کمک و همراهی تمامی دستگاههای اجرایی ۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بهره برداری خواهد رسید.

 

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان شفت ،  این شهرستان را شهرستانی عالم پرور دانست و از تمامی مسئولین امرخواست تاتوجه ویژه ای را به این شهرستان در جهت توسعه ، عمران و آبادانی آن داشته باشند.
در پایان این مراسم استاندار گیلان از پیشکسوتان ومبارزان انقلاب وبرگزیدگان شهرستان شفت با اهداء لوح و هدایایی تقدیر کرد .

 

گفتنی است : استاندار گیلان در بدو ورود به شهرستان شفت با حضور در مزار شهدای این شهرستان با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد .

استاندار گیلان همچنین از مصلی در حال ساخت شهرستان شفت نیز بازدید کرد .

 

لازم به ذکر است  : افتتاح ساختمان راه و شهرسازی شهرستان فومن با اعتبار هزینه شده بالغ بر ۳۰۰۰ میلیون ریال از دیگر برنامه های سفر استاندار گیلان به شهرستان شفت می باشد .

 

 

 

 

مهندس هاشم نیا در مراسم افتتاح این طرح ها ، با تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت : به برکت انقلاب اسلامی ایران الحمد ا… شاهد پیشرفت های شگرفی در عرصه های مختلف کشور هستیم و دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای بیان این دستاوردها و اقدامات صورت گرفته می باشد .
استاندار گیلان با اشاره به پروژه های افتتاحی استان در دهه فجر سال جاری افزود : دردهه مبارک فجر امسال ۱۱۰۱ پروژه عمرانی و ۱۰ هزار مسکن مهر با اعتباری بالغ بر ۱۰۶۸۹ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد .
استاندار گیلان با اشاره به تراکم بالای جمعیت در استان گیلان اظهار داشت : تراکم جمعیت در استان گیلان به ازای هرکیلومتر ۱۸۵ نفر می باشد که این آمار حاکی از آن است که این استان پس از تهران متراکم ترین استان کشور بشمار می رود .

 

وی در ادامه سخنان خود استان گیلان را همانند یک شهر بزرگ و کلانشهر مسلم توصیف کرد و تصریح کرد : تولیدات این استان تولیدات مشخص روستا است و این بدین معناست که در تولید به شکل روستا عمل می شود و در زندگی نیز زندگی شهری جریان دارد .
مهندس هاشم نیا با اشاره به اقدامات ارزشمند صورت گرفته به منظور توسعه و آبادانی کشور ، تصریح کرد : با توجه به اینکه در دوران پیش از انقلاب در حالیکه خط لوله ی انتقال گاز در دهه ی ۴۰ از  مسیر گیلان به سمت شوروی رفت ولیکن این استان حتی از داشتن یک انشعاب گاز محروم بود که الحمدا… به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی اکنون درصد برخورداری مردم استان از گاز طبیعی شهری ۹۶ درصد و درصد برخورداری از گاز طبیعی روستایی ۶۳ درصد و در مجموع تعداد خانوارهای بهره مند از گاز طبیعی در نقاط شهری و روستایی ۶۶۴۶۶۷ خانوار می باشد .
وی در ادامه افزود :  در ایام دهه مبارک فجر امسال گاز رسانی به ۸۴ روستا با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان  در استان صورت خواهد پذیرفت .
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش مخابرات از وجود حدود ۴ میلیون خط تلفن در استان گیلان خبر داد و افزود :  باتوجه به جمعیت ۷۰۰ هزار خانواری این استان ، هم اکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار خط تلفن سیار موجود می باشد که این تحولی عظیم در بخش مخابرات و ارتباطات سیار بشمار می آید .

 

وی  با بیان اینکه هم اکنون تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان از نعمت برق برخوردار هستند افزود  افزود : به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، امروز نزدیک به ۹ هزار کیلومتر راه روستایی در استان ایجاد شده که حدود ۴۵ درصد آن آسفالت شده است .
وی با بیان اینکه تولید در زندگی شهری دراستان گیلان وابسته به کشاورزی است ، تصریح کرد  : این امر بیانگر آن است که با افزایش تعداد شهرها در استان شاهد کاهش تولید ات کشاورزی نخواهیم بود .
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود : انشاء ا… مردم با بصیرت و ولایتمدار استان گیلان باردیگر همانند گذشته با حضور حماسی و یکپارچه خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن برگ زرین دیگری را در دفتر افتخارات این مرز و بوم رقم خواهد زد و موجب یأس و ناامیدی د شمنان این نظام و انقلاب خواهند شد .

عاشوری نماینده مردم شهرستان فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی هدف نظام مقدس جمهوری اسلامی را خدمت به مردم ، رفاه اجتماعی ، عمران و آبادانی کشور دانست و افزود : عظمت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی در گرو اقتدار ، مبارزه با استکبار ، استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی است .

 

حجت الاسلام صفوی امام جمعه شهرستان فومن با اشاره به رشادت و از خود گذشتگی مردم این شهرستان در جهت حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت : مردمان این منطقه ثابت نمودند که در میدان مبارزه با کفر و استکبار همیشه در صحنه هستند .
وی با بیان اینکه ایران اسلامی اکنون در خط مقدم مبارزه با استکبار جهانی است اظهار داشت : افتخار می کنیم که امروز تمامی آزادگان جهان در مقابل استکبار جهان ید واحده هستند و این مهم محقق نمی شد مگر با رساندن پیام رهبر کبیر انقلاب اسلامی ( رحمه ا… ) به تمامی آزادگان جهان .
گفتنی است : مهندس هاشم نیا به همراه جمعی از مدیران در بدو ورود به شهرستان فومن با حضور در مزار شهدای کلروم بخش سردار جنگل این شهرستان با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشت  لازم به ذکر است : ۳ طرح گازرسانی در شهرستان فومن با اعتباری بالغ بر ۱۱۰۹۳ میلیارد ریال با حجم شبکه گذاری ۳۱۶۹۴ متر افتتاح گردید که با بهره برداری از این طرح ها ۴۶۱ خانوار از نعمت گاز  بهره مند می شوند .

 


 

 

استاندار گیلان ظهر امروز از بیمارستان بین المللی قائم رشت بازدید کرد

 

مهندس کیهان هاشم نیا ظهر امروز با حضور در بیمارستان قائم از بخش های مختلف این بیمارستان بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت کار آن قرار گرفت .

بیمارستان بین المللی قائم که اسفند ماه امسال آماده ی بهره برداری است درزمینی به مساحت ۱۰هزار متر مربع و بازیربنای ۲۰ هزار متر مربع در ۶ طبقه ساخته شده است .

با راه اندازی این بیمارستان برای ۷۰۰ نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی می شود و می تواند برای جذ ب بیماران کشورهای حاشیه ی خزر نیز مورد استفاده قرار گیرد .



 

Share