حجت‌الاسلام پورمحمدی:

۱۰ سال رئیس دیپلماسی پنهان ایران بودم / برای شرایط امروز راه‌حل دارم

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: من بیش از ۱۰ سال رئیس دیپلماسی پنهان کشور بودم و به همه عوامل و ابزارهای آن آشنایی دارم و راه حل‌هایی نیز برای شرایط امروز دارم.

به گزارش دیارمیرزا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در جمع طلاب و فضلای گلستانی حوزه علمیه قم در پاسخ به سوالات حاضران در خصوص وضعیت اقتصادی کنونی اظهار کرد: امسال شاهد افت تولید کالا، جذب سرمایه و ایجاد اشتغال نسبت به گذشته هستیم در حالیکه قرار نبود این اتفاق بیفتد.

13911121000010_PhotoA

وی افزود: یارانه‌ای که قرار است به زودی پرداخت شود حاصل درآمدها نبوده بلکه از سرمایه‌ها برداشت شده است؛ هنوز پولی به مردم داده نشده قیمت‌ها دو برابر شده‌اند زیرا گران‌فروشان تورم انتظاری را به وجود می‌آورند و با احتکار کالا منتظر تقسیم این پول‌ها می‌مانند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه تحریم‌ها نیز تأثیرگذار هستند گفت: دشمنان امروز با دیدن اختلال‌هایی که خودمان در اقتصاد به وجود می‌آوریم امیدواری بیشتری پیدا کرده‌اند اما حرکت الهی و فراگیر مردم ایران در ۲۲ بهمن امسال نشان داد که اراده ملت شکسته نشده است و آن‌ها نقشه دشمنان را شناخته‌اند.

وی ادامه داد: کارشناسان اقتصادی عقیده دارند فرمول‌های اقتصادی دولت جوابگو نیست هرچند دولت هم این مسئله را قبول نمی‌کند.

سوال دیگری که از پورمحمدی شد در خصوص تبعیض میان آقازاده‌ها و سایرین بود که او جواب داد: ما به قانون احترام می‌گذاریم و آن را اجرا می‌کنیم؛ سریع الحساب بودن دارای منطقی ویژه است و حالت پیشگیرانه دارد.

مذاکره با آمریکا دردی از ما دوا نمی‌کند

پورمحمدی در ارتباط با سوالی مبنی بر مذاکره با آمریکا گفت: مذاکره درد ما را دوا نمی‌کند و همان طور که رهبری فرموده‌اند مذاکره دارای آداب و قوانینی است و نمی‌توان ابتدا تهدید کرد و بعد درخواست مذاکره داد؛ این امر سازش‌نامه‌ای بیش نیست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر ایجاد شرایط مساوی در مذاکره میان ایران و آمریکا عنوان داشت: جمهوری اسلامی نشان داده که جنگ‌طلب نبوده و با همه کشورها به جز آمریکا و اسرائیل ارتباط  داشته است اما ایالات متحده به دنبال این است که قضیه ایران را تمام کند زیرا از دست رد خوردن بر سینه خود احساس شکسته شدن اعتبارش را دارد.

وی افزود: نباید گمان کرد با ایجاد رابطه با آمریکا همه درها به روی ایران باز می‌شود؛ زمانی این رابطه برای ما مفید است که در داخل همه توانایی‌های لازم را کسب کرده باشیم وگرنه وقتی در داخل ضعف داشته باشیم مذاکره و رابطه نفعی ندارد.

پورمحمدی در خصوص حوادث روی داده در مجلس خاطرنشان کرد: از این واقعه متأسف هستیم اما حقیقت این است که دولت اجازه ندارد نقض قانون کند.

رئیس بازرسی کل کشور با بیان اینکه نمایندگان حق انتقاد از هر کسی را دارند که برای پاسخگویی به مجلس آمده گفت: این افراد حق دارند از رئیس جمهور و سایر افراد بخواهند قانون را رعایت کنند و اگر یک فرد نماینده خلافی مرتکب شود نباید جایگاه مجلس را مخدوش کرد.

وی افزود: مجلس بر اساس قانون اساسی وظیفه تشخیص تخلف را دارد اما با این مسئله مواجه هستیم که مجلس تذکر می‌دهد اما رعایت نمی‌شود حتی رئیس جمهور در جلسه قبل حاضر نشد سخنان نمایندگان را بشنود، آیا این بی احترامی نبوده است؟

برهم زدن سخنرانی رئیس مجلس شیوه بیان اعتراض نیست

پورمحمدی در ارتباط با وقایع صورت گرفته در روز ۲۲ بهمن در حرم حضرت معصومه(س) بیان داشت: مردم ما می‌دانند که امروز باید سیمای انسجام را به دشمنان نشان داد؛ آیا برخی در قم و در کانون انقلاب این مسئله را نمی‌دانستند؟ آیا برهم زدن سخنرانی شیوه بیان اعتراض است؟

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه در همین قم برخی محافل اعتراضاتی علیه رئیس مجلس داشتند و صدای آن را هم پخش کردند خاطرنشان کرد: امروز پس از ۳۴ سال این‌گونه کارها موجب تأسف است؛ زیرا رئیس مجلس در مقابل حرف‌های رئیس جمهور دفاعیاتی بیان کرده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص سیاست خارجی جمهوری اسلامی گفت: من بیش از ۱۰ سال رئیس دیپلماسی پنهان کشور بودم و به همه عوامل و ابزارهای آن آشنایی دارم و راه حل‌هایی نیز برای شرایط امروز دارم و هرچند دشواری‌ها و پیچیدگی‌های فراوانی وجود دارد اما به یقین راه حل‌هایی خواهد بود.

منبع:فارس

Share