یادواره بانوان شهید گیلان در رشت برگزار می‌شود

به گزارش «دیار میرزا»، احمد اسماعیلی در جمع اصحاب رسانه با گرامی‌داشت حماسه ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، اظهار کرد: استقلال و آزادی امروز ایران اسلامی ناشی از جان‌فشانی شهدا و رهبری امام (ره) است. وی تفاوت انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌های دنیا را اسلامی بودن آن خواند و گفت: واقعیت‌های دوران […]

به گزارش «دیار میرزا»، احمد اسماعیلی در جمع اصحاب رسانه با گرامی‌داشت حماسه ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، اظهار کرد: استقلال و آزادی امروز ایران اسلامی ناشی از جان‌فشانی شهدا و رهبری امام (ره) است.

وی تفاوت انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌های دنیا را اسلامی بودن آن خواند و گفت: واقعیت‌های دوران طاغوت به ویژه برای جوانان باید بازگو شود.

مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران گیلان، به نقش مهم ولایت در نظام جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کرد: مشکلاتی که اکنون در کشورهایی انقلابی مانند مصر و تونس وجود دارد ناشی از عدم وجود شخصیتی مثل امام (ره) و مقام معظم رهبری است.

اسماعیلی اطاعت محض از ولایت‌فقیه را وظیفه همه دانست و اذعان کرد: حفظ انقلاب اسلامی بسیار سخت‌تر از انقلاب کردن است.

وی با بیان اینکه تحریم و فشار نیز مانند جنگ سخت بر عزم و اراده ملت ایران تاثیری ندارد، گفت: دشمنان پس از جنگ سخت اکنون نیز در قالب جنگ اقتصادی به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی هستند.

این مسئول همچنین از برگزاری یادواره بانوان شهبد گیلان با محوریت شهدای انقلاب اسلامی در رشت خبر داد و گفت: این مراسم پس از دهه فجر و در اوایل اسفند برگزار می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به طرح پایش سلامت خانواده معظم شهدا گیلان، گفت: در این طرح که به زودی اجرا می‌شود، خانواده شهدا به ویژه پدر، مادر، همسر و جانبازان بالای ۵۰ درصد مورد معاینه کامل پزشکی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ستاد نخبگان و سرآمدان بنیاد شهید و  امور ایثارگران گیلان تشکیل شده است، افزود: در این ستاد دانشجویان برتر و اساتید خانواده ایثارگران استان شناسایی و سازماندهی می‌شوند.

مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران گیلان، به موضوع ساماندهی گلزارهای شهدای استان اشاره و تصریح کرد: تا پایان امسال ۱۱ گلزار شهدای ساماندهی شده گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

اسماعیلی وضعیت مدارس شاهد در مقایسه با دیگر مدارس را قابل مقایسه ندانست و گفت: کلاس‌های مدارس شاهد با حداکثر ۲۷ دانش‌آموز از کیفیت بالایی برخوردار هستند که حتی برخی والدین برای ثبت نام فرزندان خود در این مدارس تلاش بسیاری می‌کنند.

منبع: دیار باران

Share