اتحادیه انجمن اسلامی گیلان، دبیر دائمی جشنواره ملی مدرسه انقلاب

به گزارش دیارمیرزا به نقل از ایکنا، جانعلی‌پور، رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان روزگذشته، ۱۱ بهمن‌ماه در نشست خبری که با هدف اعلام برنامه‌های دهه فجر در دفتر مرکزی اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزان گیلان برگزار شد، با اشاره به اینکه رویکرد فعالیت‌های این انجمن مدرسه محوری است، اظهار کرد: مدرسه محوری موجب خواهد شد […]

به گزارش دیارمیرزا به نقل از ایکنا، جانعلی‌پور، رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان روزگذشته، ۱۱ بهمن‌ماه در نشست خبری که با هدف اعلام برنامه‌های دهه فجر در دفتر مرکزی اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزان گیلان برگزار شد، با اشاره به اینکه رویکرد فعالیت‌های این انجمن مدرسه محوری است، اظهار کرد: مدرسه محوری موجب خواهد شد تا دانش‌آموزان هر روز بیش از گذشته به صورت خودجوش در صف دفاع از ارزش‌های نظام فعالیت کنند.

وی با بیان این مطلب که در سطح استان گیلان ۴۰۰ دبیرستان در قالب ۴۰ قرارگاه دانش‌آموزی، دارای انجمن اتحادیه اسلامی دانش‌آموزان هستند، افزود: در حال حاضر به مناسبت دهه فجر سه فعالیت مهم برای مدرسه‌محوری در حال انجام است که شامل برگزاری جشنواره مداد کم‌رنگ، جشنواره انجمن‌های اسلامی برتر دانش‌آموزی در کشور و همچنین جشنواره مدرسه انقلاب است.

گیلان به عنوان دبیر دائمی جشنواره ملی مدرسه انقلاب تعیین شده استجانعلی‌پور خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره مداد کم‌رنگ برای نشریات دانش‌آموزی بستر خوبی را فراهم خواهد کرد تا همه سلایق دانش‌آموزان در این عرصه حضور پیدا کند.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان در خصوص جشنواره انجمن اتحادیه‌های برتر دانش‌آموزی، اذعان کرد: بیش از ۱۲ هزار مدرسه در کشور، انجمن اسلامی دانش‌آموزی دارند و این جشنواره رقابت را در بین آنها ایجاد خواهد کرد.

وی در خصوص جشنواره مدرسه انقلاب گفت: گیلان به عنوان دبیر دائمی جشنواره ملی مدرسه انقلاب تعیین شده است و با وجود ۱۲ هزار مدرسه دارای انجمن اسلامی دانش‌آموزی انتظار می‌رود، ۳ هزار مدرسه در این جشنواره شرکت کنند.

جانعلی‌پور با اشاره به اینکه سال‌ها دانش‌آموزان بدون صرف هزینه‌ها و با استفاده از وسایل دم‌دستی جشن‌های بزرگی را دهه‌فجر برپا می‌کنند، تصریح کرد: این جشنواره بستری مهم برای رقابت نمایشگاه‌های مدارس ایجاد خواهد کرد.

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان یادآور شد: این نمایشگاه‌ها از ۱۴ بهمن‌ماه شروع خواهد شد و تا ۲۵ بهمن‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و مراسم اعلام نتایج ۲۰ فروردین‌ماه سال ۹۲ خواهد بود.

وی مفاهیم کلیدی انقلاب اسلامی، شناخت انقلاب اسلامی، اندیشه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و اهداف و آرمان‌های انقلاب را از محورهای برگزاری جشنواره مدرسه انقلاب دانست و افزود: این نمایشگاه به صورت غرفه‌ای است و هر غرفه باید یک راوی دانش‌آموز داشته باشد و موضوعات آن نیز آزاد است.

وی اذعان کرد: موضوعاتی مانند شناساندن نخبگان دانش‌آموزی، جهاد اقتصادی، سبک زندگی دینی در قالب عکس و هرگونه آثار هنری مانند فیلم، تئاتر و شعر باید مورد توجه مجریان برگزاری نمایشگاه‌های دانش آموزی باشد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان با حائز امتیاز خواندن مشارکت‌گیری دانش‌آموزان از سایر حوزه‌ها، ادامه داد: بازدید خانواده‌ها، مشارکت سایر تشکل‌های دانش‌آموزی، بازدید مسئولان شهری موجب افزایش امتیازات نمایشگاه در داوری‌ها خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد کرد: تشکل‌های دانش‌آموزی علاقه‌مند به شرکت در جشنواره ملی مدرسه انقلاب می‌توانند با مراجعه به سایت http//:jashvare-anjoman.ir ثبت نام کنند.

Share