چهار گزینه دیگر به غیر از باهنر

این روزها زمزمه درخواست کاندیداتوری مهندس باهنر از میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، جامعه اسلامی مهندسین و جبهه پیروان خط امام و رهبری به گوش می رسد. چندی پیش همایش دعوت از کاندیداتوری مهندس باهنر نیز در تهران برگزار شد؛ در همین حال، به گزارش  دیارمیرزا به نقل از مثلث نوشت: محسن کوهکن، نایب‌رئیس […]

این روزها زمزمه درخواست کاندیداتوری مهندس باهنر از میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، جامعه اسلامی مهندسین و جبهه پیروان خط امام و رهبری به گوش می رسد. چندی پیش همایش دعوت از کاندیداتوری مهندس باهنر نیز در تهران برگزار شد؛ در همین حال، به گزارش  دیارمیرزا به نقل از مثلث نوشت: محسن کوهکن، نایب‌رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری از اعلام نامزد‌ نهایی این جبهه تا آخر بهمن ماه خبر می‌دهد و می‌گوید: «باهنر یکی از پنج نفری است که در فرآیند بررسی صلاحیت نامزد‌ها جبهه پیروان نام او را لحاظ می‌کند.» دبیر‌کل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس با تشریح کارنامه کاری و عملکرد باهنر، معتقد است: «وی یک سرو گردن از شخصیت‌های سیاسی که نام آنها برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مطرح می‌شود، بالاتر است.» در این مصاحبه سعی کردیم از دلایل حمایت او نامزدی باهنر آگاه شویم.
انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است، کمتر از پنج ماه تا ۲۴ خرداد ۹۲ و کمتر از ۴ ماه به ثبت‌نام نامزد‌ها باقی مانده، چه زمانی جبهه پیروان خط امام و رهبری نام داوطلب یا داوطلبان مطلوب خود را مشخص می‌کند.

همانطور که گفتم جبهه مشغول بررسی کاندیدا‌های پیشنهادی تشکل‌های ۱۵ گانه است تا شرایط آنها را بسنجد، بعد از آن هیات رئیسه و شورای مرکزی نهایتا از میان افراد معرفی شده یک، دو یا نفرات بیشتری انتخاب می‌شوند و از آن درخواست خواهد شد که وارد صحنه شوند، اما باز می‌گویم اگر نام یک نفر روی خروجی بررسی‌ها قرار گرفت به آن معنا نیست که وی کاندیدای قطعی و نهایی جبهه پیروان است، بلکه تلاش می‌شود که با مجموعه اصولگرایان همراهی و همگامی صورت گیرد تا بعد از بررسی نامزد‌های مستقل یا کاندیدا‌های دیگر سلایق اصولگرا در انتها به یک نفر برسیم. اگر نشد گزینه دوم ائتلاف است که اگر راه به جایی نبرد، استراتژی و نظر جبهه پیروان عدم تنازع است تا در فضایی آرام و به دور از هر گونه تشنج حضور حداکثری مردم در انتخابات رقم بخورد.
در حال حاضر صلاحیت چند کاندیدا را بررسی می‌کنید؟
هنوز بررسی دقیق گزینه‌ها انجام نشده، اما تا آنجا که اطلاع دارم، ۱۵ تشکل عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری، چهار یا پنج نفری را پیشنهاد دادند.
صحبت از نامزدی آقای محمد‌رضا باهنر مطرح است، قضیه چیست؟
آقای باهنر جزو داوطلبین خود تصمیم‌گیر نیست،‌یعنی خود در این باره تصمیم‌گیری نکرده و در مصاحبه‌ها نیز گفته قصدی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ندارد، اما قطعاً وی از گزینه‌هایی است که جبهه پیروان نام او را در دست بررسی دارد. چون بعضی تشکل‌ها پیشنهاد دادند که کاندیداتوری آقای باهنر نیز در فرآیند انتخاب مصداق بررسی شود.
شما از پنج شخصیت نام بردید که هم‌اکنون شورای مرکزی جبهه پیروان مشغول بررسی صلاحیت آنهاست، چهار نفر دیگر چه کسانی هستند؟ آیا آقایان متکی و پور‌محمدی نیز در آن جمع حضور دارند؟
چون اسامی را دقیق نمی‌دانم، نمی‌توانم اظهار‌نظری در این باره کنم.
چقدر حمایت تشکل‌های عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری از آقای باهنر برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری جدی است؟ شما چه نظری روی ایشان دارید؟
همانطور که گفتیم ایشان خود تصمیم‌گیر نیست، اما اگر آقای باهنر در فرآیند بررسی‌ها وارد صحنه شد و ثبت‌نام کرد، من از کسانی هستم که با تمام قوا از او حمایت می‌کنم و قطعاً وی از نامزد‌هایی خواهد بود که انتخاب‌کنندگان و رأی‌دهندگان به او پشیمان نخواهند شد.
جبهه پیروان خط امام و رهبری چه زمانی می‌خواهد بررسی‌های خود را درباره بررسی پنج شخصیت پیشنهادی نهایی کند؟
پیش‌بینی می‌شود که ظرف دو هفته آینده به جمع‌بندی می‌رسد.
یعنی نامزد مطلوب خود را انتخاب می‌کند؟
خیر جبهه پیروان اعلام نمی‌کند که این شخصیت سیاسی نامزد نهایی است و او در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ثبت‌نام می‌کند تا جبهه بدون بررسی دیگر نامزد‌های اصولگرا، در رقابت سیاسی پیش‌رو به نفع وی تبلیغ کند؛ حالا می‌خواهد پیروز باشد یا آنکه حائز اکثریت آیا نشود. همانطور که گفتم بعد از آنکه جبهه چند گزینه مورد تایید خود را انتخاب کرد، آنها را کنار دیگر گزینه‌های اصولگرا قرار می‌دهد تا با محوریت جامعتین و همراهی و همگامی طیف‌های اصولگرا، ان‌شا‌الله مجموعه به یک نفر برسد.
از صحبت‌‌های شما برداشت می‌شود که جبهه پیروانی خط امام و رهبری دو هفته دیگر نامزد مد‌نظر خود را انتخاب می‌کند و بعد او را کنار سایرین می‌گذارد تا ارزیابی نهایی را برای تعیین مصداق‌ انجام دهد.
خروجی ابتدایی جبهه شاید یک یا چند نفر باشد، اما در این مرحله نیز استراتژی آن نیست که نامزد یا نامزد‌های تایید شده خود با دیگر کاندیدا‌های اصولگرا بنشینند و تصمیم‌گیری کنند، بلکه ما جامعتین را محور می‌دانیم و تحت محوریت آنها کار را پیش می‌‌بریم، امیدواریم که همه به نوعی این مکانیزم را بپذیرند چراکه فقط جامعین می‌تواند برای سلایق اصولگرا همچون انتخابات مجلس نهم پدری و صحنه را مدیریت را کنند.
چه زمانی به نامزد‌ نهایی می‌رسید؟
یکی دو هفته دیگر این کار انجام می‌شود.
اما شما گفتید دو هفته دیگر کار ارزیابی صلاحیت پنج شخصیت معرفی شده از سوی ۱۵ تشکل عضو جبهه پیروان مشخص می‌شود؟
تلاش خود را می‌کنیم، ضمن آنکه از جامعتین برای ورود به صحنه خواهش و تمنا کردیم تا آنها نهایتا مساعدت کنند و زودتر جمع‌بندی‌ نهایی حاصل شود.

Share