در همایش جبهه پایداری چه گذشت؟

چمران از لیست نامزدهای نهایی حذف شد/ شاید لنکرانی آمد + حواشی این همایش

همایش انتخاباتی جبهه پایداری با سخنرانی ۳ چهره اصلی این جبهه در تهران برگزار شد.آنچه در این همایش ملموس بود، تاکید ویژه آن بر وجود حلقه انحرافی ای بود که به گفته مهمان ویژه این همایش – آیت الله علم الهدی – قرار است در فتنه ۹۲ با اسم امام زمان(عج)به جنگ ابهت ولایت فقیه بیایند.

به گزارش دیار میرزا به نقل از مشرق — انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری که در ۲۴ خرداد ماه سال ۹۲ برگزار خواهد شد را باید یکی از مهمترین فرازهای انقلاب اسلامی ایران به حساب آورد.

با نزدیک شدن به موعد این انتخابات شاهد هستیم که فعالیت احزاب و گروها نیز هر روز بیشتر می شود و بخش عمده ای از فضای سیاسی و رسانه ای کشور تحت الشعاع این رخداد مهم قرار گرفته است.

همایش اخیر جبهه پایداری در روز پنجشنبه نیز از جمله اقداماتی بود که شاید صف بندی و مرزبندی این جبهه را برای رقابت های انتخاباتی ۹۲ شفاف تر می کرد.

آنچه بیشتر از همه در همایش امروز جبهه پایداری ملموس بود، تاکید ویژه آن بر وجود حلقه انحرافی ای بود که به گفته مهمان ویژه این همایش – آیت الله علم الهدی – قرار است در فتنه ۹۲ با اسم امام زمان(عج)به جنگ ابهت ولایت فقیه بیایند.

مواضع مطرح شده در همایش امروز جبهه پایداری خط بطلانی بر حواشی چند هفته گذشته بود، حواشی‌ای که با انتشار مصاحبه ای با حجت الاسلام آقاتهرانی اوج گرفت.

مرتضی آقاتهرانی که معتقد است حوادث سیاسی کشور ناشی از “حبّ نفس” است در آن مصاحبه در خصوص احتمال ائتلاف با کاندیدای دولت این چنین گفته بود: اگر دولت واقعا کسی را معرفی کند که اصلح و از همه بهتر باشد، دلیل ندارد که مخالفت کنیم. دولت و غیر دولت ندارد.

در ابتدای همایش امروز جبهه پایداری که با عنوان «سی‌وچهار سال پایداری در مقابل فتنه و انحراف» برگزار شد، صادق محصولی به سخنرانی پرداخت و سپس کلیپی سیاسی پخش شد.

کلیپی که در آن تصاویری از میرحسین موسوی، محمد خاتمی ، مهدی کروبی، موسوی تبریزی، صانعی، هاشمی و همچنین آشوب های سال ۸۸ به نمایش در آمده بود و در انتهای این کلیپ که به تبیین فتنه و انحراف پرداخته بود تصویری از اسفندیار رحیم مشایی و محمود احمدی نژاد به نمایش درآمد.

در این مراسم که اعضای شورای مرکزی جبهه یاد شده نیز حضور داشتند، صادق محصولی، حجت‌الاسلام آقاتهرانی دبیر کل جبهه و آیت‌الله علم‌الهدی عضو مجلس خبرگان سخنرانی کردند و نفر آخر نیز کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه بود که صحبت‌هایی را ارائه کرد.

                                                                   محصولی:عده‌ای را حذف کردیم چون هیچ کاری برای رهبری نکرده اند‬

صادق محصولی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در همایش این جبهه که عصر پنجشنبه در سالن همایش های سید الشهدا برگزار شد با اشاره به شعار جبهه پایداری – ۳۴ سال پایداری در مقابل فتنه و انحراف- اظهار داشت: در این ۳۴ سال انحراف های متعددی را شاهد بودیم در دولت موقت نسبت به سستی و تساهل دراجرای احکام اسلام در زمینه سیاسی و اجتماعی وهمچنین در دوران سازندگی نیز با انحراف غلبه توسعه بر عدالت و دیدگاه له شدن افراد محروم در مقابل توسعه مواجه بودیم.

وزیر سابق دولت احمدی نژاد اظهار داشت: همچنین در دوران اصلاحات شاهد تساهل و تغافل فرهنگی در مقابل غرب بودیم امروز نیز شاهد مطح شدن موضوع مکتب ایرانی هستیم که به نوعی انحراف است.

وی در ادامه گفت: از ابتدای انقلاب شاهد فتنه های زیادی بودیم که نمونه آن بنی صدر و ترور منافقین است همچنین فتنه بزرگ جنگ تحمیلی فتنه ۷۸ و فتنه ۸۸ را در طول ۳۴ انقلاب شاهد بودیم.

وزیر سابق دولت احمدی نژاد گفت: در تمام این انحرافات و فتنه ها مردم در حمایت از رهبر ایستادگی کردند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری افزود: برخی از مغفولین، پایداری و مقاومت مقابل فتنه و انحراف را تندروی می دانند و می گویند در مقابل آنها کوتاه بیایید.

محصولی با اشاره به شعار برخی نامزدها در انتخابات گفت: شاهد هستیم که نشانی از پایداری و مقاومت دراین شعارها دیده نمی شود و بیشتر برای جذب قشر خاکستری مطرح می شوند.

وی با بیان اینکه اگر به تکلیف خودعمل کنیم پیروز وموفق هستیم اما اگر عمل نکنیم اگر پیروز هم شویم باز هم بازنده ایم، گفت: ما باید به دنبال این باشیم که رهبری چه مسیری را مشخص می کنند. ایشان فرمودند من انقلابی هستم و کسی که ادعای تبعیت از رهبری را دارد باید انقلابی عمل کند تا انقلابی ها خوشحال شوند نه دیگران.

محصولی با اشاره به شعار برخی کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: عده ای توسعه مدنی رفاه و دولت قانون را برای خود به عنوان شعار و ملاک قرار داده اند درحالی که هه ما موظفیم به تکلیفی عمل کنیم که رهبری مشخص می کند.

وی گفت: امت حزب الله و خواص باید شرایطی در جامعه ایجاد کنند که زمینه بسط ید رهبری ایجاد شود و با عمل به فرامین ایشان امکان حاکمیت گفتمان اسلامی را شاهد باشیم.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: برخی به ما می گویند شما همه را به عنوان ساکت فتنه و انحراف حذف می کنید درحالی که من می گویم این افراد هیچ کار مفیدی برای رهبری انجام نداده اند، جز ایجاد دردسر برای ایشان کاری نکرده اند و این ملت هستند که همیشه در صحنه های مختلف حاضر می شوند.

وی تصریح کرد: در انتخابات مجلس نهم دیدیم که خیلی ها گفتند نظر مقام معظم رهبری لیست واحد است درصورتی که رهبری فرمودند من هیچ حرف درگوشی ندارم.

محصولی ادامه داد: برخی دوستان در انتخابات مجلس نهم سعی کردند برخی را برای انتخابات ریاست جمهوری تطهیر کنند درصورتی که کار آنها ثمره نداشت و نتیجه کار این دوستان مجلسی شد که امروز دل رهبر را خون کرده است ما به این برادران حزب اللهی که پشیمان شده اند می گوییم مراقب باشید تا از یک سوراخ دوبار گزیده نشوید.

                                                                             آقاتهرانی:رسانه های بیگانه بعد از یکشنبه سیاه به رهبر انقلاب توهین کردند

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیر کل جبهه پایداری نیز در ادامه این نشست ضمن تشکر از حضور آیت‌الله علم‌الهدی گفت که ایشان اگرچه پیر شده‌‌اند اما هنوز جوان هستند.

آقاتهرانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه من یک انقلابی‌ام نه یک دیپلمات، تصریح کرد: ایشان اهل وابستگی به دنیا نیستند و بر مصلحتی جز تکلیف‌مداری تاکید ندارند؛ اهل هتاکی، افشاگری، فحش کاری و کارهای زشتی که در دو هفته اخیر از برخی‌ها سر زد نبوده، نیستند و اسم این کار را جسارت و شجاعت نمی‌گذارند و از هر بی‌منطقی مبرا هستند.

دبیر کل جبهه پایداری ادامه داد: برخی فکر می‌کنند هر کار نو و جدیدی خوب است که این گونه نیست و برخی کارهای نو بدعت است. از این رو هدف در این دیدگاه وسیله را توجیه نمی‌کند که متاسفانه مشکل اکثر سیاستمداران ما همین است که برای رسیدن به هدف مقدس از ابزار غیر مقدس استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی از این افراد تحت عنوان اصولگرا فعال هستند اما گاهی بر سر لج و لجبازی اصول خراب می‌شود که باید به این نکته توجه کرد.

آقاتهرانی تاکید کرد: نوک حملات جدی رسانه‌های بیگانه به مقام معظم رهبری است و هرگز به سمت احمدی‌نژاد و لاریجانی نبوده و حتی پس از یکشنبه سیاه مجلس، رسانه‌‌های بیگانه توهین به حضرت آقا را برای خود جایز دانستند و به صورت مداوم مقام ولایت را هدف گرفتند.

دبیر کل جبهه پایداری یادآور شد: آنها القاء می کنند که این مشکلات به دلیل ولایت است و برخی نیز در داخل می‌گویند باید افرادی را که صفت سردار بودن را یدک می‌کشند بیاوریم، این چه کاری است این اقدامات غلط است.

وی با تاکید بر اینکه ما در راه ولایت سردار نمی‌خواهیم بلکه نیاز به سرباز داریم، خاطرنشان کرد: نگاه کنید که سرداران در دوران حضرت علی(ع) و امام حسن(ع) چه کار کردند و امثال ابن‌عباس‌ها که برای صلح رفتند همان‌جا ماندند.

آقاتهرانی با تاکید بر اینکه در راه ولایت مداری باید سربازی کرد، افزود: گفتن حرف‌هایی همچون به بن بست رسیدن، غلط فاحش است. از این رو ما باید با حواسمان جمع حرکت کنیم تا همان‌طور که امام فرمودند به حاکمیت اسلامی برسیم.

دبیر کل جبهه پایداری ادامه داد: نظام زمانی اسلامی است که ولایت در راس و ما هم جان بر کف باشیم.

وی فصل‌الخطاب بودن ولی فقیه را کف کار ولایت مداری و نه سقف آن دانست و تصریح کرد: افرادی همچون یاران امام حسین (ع) اگر اهل اکتفا کردن بودند امام حسین را تنها می‌گذاشتند.

وی با بیان اینکه حزب‌الله می‌ماند و مقام ولایت هر لحظه بهتر از قبل با عزت روزافزون حرکت خواهد کرد، گفت: هر راهی جز در مسیر ولایت به سمت فتنه و انحراف است.

آیت‌الله علم‌الهدی:
پایداری در برابر فتنه و انحراف عمر ۵۰ ساله دارد/ سوء استفاده از نام امام(ره) و امام زمان(عج) برای علم کردن فتنه جدید در انتخابات ۹۲

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری عصر امروز پنجشنبه با حضور در همایش بزرگ جبهه پایداری اظهار داشت: امیدوارم به عنوان یک طلبه پیرمرد در محضر شما دلدادگان اهل بیت و شیفتگانی که مقام عشق و جان‌دادن در راه خدا و اهل بیت را در معرض امتحان قرار داده‌اید و در پای ولایت رشیدانه پایمردی کرده‌اید، بتوانم خدمتگزار باشم.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به معنای کلمه فتنه ادامه داد: کلمه فتنه یک واژه عربی است و فتنه عبارت است از این که شما طلا را داخل آتش کنید تا صفا  و بی‌غشی آن با رفتن درون آتش شفاف شود. از این رو این اصطلاح در ارتباط با جریانات آزمایشی، اجتماعی و سیاسی در فرهنگ اسلام جعل شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این لغت برای این منظور استخدام شده که پیچیدگی‌های سیاسی و اجتماعی که به وسیله جریان‌های گوناگون در عرصه حیات جمعی به وجود می‌آید کاربرد داشته باشد و یک آتش گداخته‌ای است که طلای فکر و دل انسان‌ها را گداخته کرده و مورد آزمایش قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه طلای صاف هیچگاه فاسد نمی‌شود و ماهیت آن تغییر نخواهد کرد، افزود: در سوره بقره ذات مقدس پروردگار فتنه را از کشتار بدتر دانسته است.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: علامه طباطبائی در تفسیر المیزان درباره علت اینکه فتنه از کشتار بالاتر است عبارت جالبی دارد و می‌گوید در کشته شدن زندگی دنیا قطع می‌شود ولی در فتنه دو زندگی دنیا و آخرت از بین می‌رود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه کسانی که به عنوان طلای ناپاک از مسیر دین بازگشته و ارتدادشان ثابت شود اصحاب آتش هستند، گفت: آنها هر امتیازی هم که در دنیا داشته باشند همه از بین می رود و نابود می‌شود.

وی دسته دوم را مجاهدان فی‌سبیل‌الله دانست و افزود: این دسته از افراد به رحمت خدا امید دارند و مورد غفران الهی قرار می‌گیرند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به عنوان همایش امروز یادآور شد: پایداری در برابر فتنه و انحراف صرفا به سی و چهار سال بعد از پیروزی انقلاب محدود نمی‌شود، بلکه عمر ۵۰ ساله دارد.

عضو مجلس خبرگان بر همین اساس افزود: از زمانی‌که حضرت امام نهضت را آغاز کردند جریان فتنه و انحراف به سراغ انقلاب آمد.

وی منافقین را یک جریان انحرافی در دل انقلاب اسلامی دانست.

سوء استفاده از نام امام(ره) و امام زمان(عج) برای علم کردن فتنه جدید

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: آنچه که مهم است اینکه ما باید رابطه فتنه و انحراف را بشناسیم؛ فتنه عبارت از آتشی است که در درون جامعه روشن می‌شود و کجروی‌هایی که از این آتش به وجود می‌آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ریزش‌هایی که در انقلاب و اسلام رخ می‌دهد انحراف در ریزش‌ها و شراره‌های آتش فتنه است گفت: باید در دل هر فتنه ابتدا سراغ انحراف رفت.

وی با تاکید بر اینکه اگر رابطه انحراف و فتنه برای ما روشن شود تا اندازه‌ای مسیر مشخص خواهد شد، گفت: به دنبال هر فتنه‌‌ای که می‌خواهد به وجود آید انحراف قرار دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی بر همین اساس به فرمایش حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه باید حق و باطل را شناخت و نباید حق و باطل را با اشخاص تشخیص داد گفت: در جریان فتنه و انحرافی که پیش آمده گاهی چنان دانه درشت‌ها را هدف قرار داده که حتی دو مرجع تقلید نیز در عرصه ۳۴ سال انقلاب ریزش و سقوط داشتند.

وی بر همین اساس به آقای منتظری اشاره کرد که در اوج قائم‌مقامی رهبری به خاطر فتنه سقوط و ریزش داشت و گفت: در فتنه و انحراف یک هدف مشترک وجود دارد و آن اینکه تجلی‌گاه مقام ولایت و رهبری را از حوزه قدرت بیرون کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب می‌خواستند روحانیت را کنار بگذارند اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب نیز هدف مشترک انحرافایون خارج کردن دین از عرصه قدرت و تجلی‌گاه ولایت و رهبری بوده است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه اگر بنا باشد دین و ولایت حاکم نشوند،کسی نمی‌تواند جلودار کسانی باشد که به قدرت می‌رسند، گفت: حتی کسانیکه قبلاً در فتنه و جریان انحراف نبودند وقتی در عرصه قدرت وارد می‌شدند با فتنه و انحراف همدستی می‌کردند و دین، ولایت و رهبری را چالش سر راه خود می‌دانستند.

وی اضافه کرد: وقتی فتنه به وجود می‌آید از بین نمی‌رود؛ اگر هم سرکوب شود در درون جامعه زاد و ولد می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه در جریان اصلاحات آقای خاتمی و موسوی با یکدیگر قرار گذاشتند هر کدام آمدند دیگری وارد نشود افزود: خاتمی کاندیدا شد؛ موسوی در مصاحبه‌ای شرایط برای ریاست جمهوری و خصوصیات آن را مطرح کرد که خبرنگار به وی گفت این اقدامات برای رئیس جمهور نیست بلکه مربوط به قدرت اول یعنی رهبری است.

وی اضافه کرد: موسوی در پاسخ به این خبرنگار گفته بود؛ «خیلی ساده است اگر رئیس جمهور درستی بیاید مردم را به خیابان‌ها ریخته تا رهبری را متقاعد کند»

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: این در حالی‌ است که موسوی تنها اصل ۱۱۰ را می‌دانست و اصل ۵۷ را فراموش کرده که قوای سه گانه تحت لوای رهبری ادامه می‌شود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: دستور کار جریان‌های خارج و داخل کشور پس از فتنه ۸۸ جنگ با رهبری بود و در ظاهر موضوع تقلب در انتخابات را مطرح می‌کردند چراکه اگر موضوع این بود باید آنها با رئیس‌جمهور منتخب درگیر می‌شدند اما با رهبری دشمنی کردند. از این رو فتنه و انحراف یکی هستند.

وی تصریح کرد: وقتی یک مرجع تقلید ریزش می‌کنند، ریزش مامور و نخست‌وزیر امام و کارگذار نظام در خدمت امام چیز بعیدی نیست؛ با هیچ مدرک و معیاری نمی‌توان افراد را ملاک حق و باطل قرار داد.

آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه هر فرد و جریانی اگر در مقابل مقام ولایت قرار گیرد یا جریان انحرافی و یا عامل فتنه است افزود: از خط رهبری یک سانتی‌متر زاویه گرفتن باطل است.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه ما در انتخابات سال ۹۲ با فتنه؛ ‌چه بسا از نوع  ۸۸ نباشد روبرو هستیم گفت: هوشیاری مردم در فتنه ۸۸ و وابستگی آنان به ولایت به گونه‌ای است که هرکس شعارهای فتنه‌گران و انحرافی‌ها را بدهد مردم او را طرد خواهند کرد.

وی در پایان گفت: فتنه جدید  دو عنوان را علم می‌کند؛ اول نام امام (ره) و دوم امام زمان (عج). و یک عده با علم کردن نام  امام (ره) و عده‌ای هم با شعار امام زمان می‌خواهند رهبری را از ابهت بی‌اندازند.

لنکرانی:
دعوت از متعهدان به انقلاب برای تدوین برنامه ریاست‌جمهوری

کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری در همایش بزرگ جبهه پایداری ضمن تشکر از آیت‌الله علم‌الهدی ایشان را افشاگر ابعاد فتنه و انحراف دانست و اظهار داشت: درخت تناور انقلاب اسلامی همواره هدف آفاتی بوده است که اگر نسبت به آنها هوشیار نباشیم و اقدامات پیشگیرانه‌ای را انجام ندهیم ممکن است به این درخت پربرکت صدمه بخورد و این مسیر نورانی دچار اخلال شود.

سخنگوی جبهه پایداری تأکید کرد: طبق وعده الهی این انقلاب تا ظهور مولایمان حضرت مهدی(عج) ادامه خواهد داشت، ‌اما ما وظیفه داریم مسیر انقلاب را حفظ کنیم.

وی با اشاره به برخی از آفات انقلاب که بعضی از آنها ریشه در درون و بعضی ریشه در بیرون دارد تصریح کرد: مروری بر تجربه‌های تلخ گذشته نشان می‌دهد که چه خطراتی در کمین انقلاب بوده است.

لنکرانی قداست‌زدایی را یکی از مهمترین آفات انقلاب دانست و گفت: ارتباط امام امت همواره یک ارتباط مقدس بوده اما برخی افراد در جهت تقدس‌زدایی از این ارتباط گام برداشته‌اند و متأسفانه از افرادی که توقع تحکیم این قداست می‌رفته برخلاف آن عمل کرده‌اند که باعث صدمه به خودشان هم شده است.

سخنگوی جبهه پایداری مردم‌گریزی را یک آفت دیگر دانست و ادامه داد: کسانی که باید خدمتگزار مردم باشند دچار مردم‌گریزی شده‌اند که این مسئله آنها را از انقلاب جدا می‌‌کند.

وی با بیان اینکه در تحلیل ۳۴ سال گذشته انقلاب باید بدانیم در هر صحنه‌ای که توفیقی داشته‌ایم نیروهای مؤمن و انقلابی در آن صحنه نقش‌آفرینی کرده‌اند افزود: اگر کسی این نکته را انکار کنند یک آفت بزرگی است و خیانت به انقلاب محسوب می‌شود.

لنکرانی ادامه داد: کسانی که تلاش دارند حساب خود را از حزب‌اللهی‌ها جدا کنند بزرگترین سرمایه خودشان را از دست می‌دهند چراکه این انقلاب با همین نیروها مسیر خود را پیش برده است.

سخنگوی جبهه پایداری فراموش کردن نخبگان انقلابی را یک آفت بزرگ دیگر دانست و اظهار داشت: ما نخبگانی را سراغ داریم که به زیور علم، ایمان و انقلابی‌گری و تعهد آراسته هستند اما فراموش شده‌اند.

وی آفت دیگر را برای انقلاب تلاش در جهت خوراندن جام زهر به رهبر انقلاب برشمرد و افزود: برخی افراد به جای اینکه مشکلات کشور را حل کنند با دمیدن بر مشکلات تلاش دارند جام زهر را به رهبر معظم انقلاب بنوشانند که این خیال باطلی است.

لنکرانی با اشاره به برخی ضرورت‌سازی‌های متوهمانه ادامه داد: این اقدامات که ناشی از سوء عملکرد است باعث ضربه به انقلاب می‌شود.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه ساده‌انگاری یک آفت بزرگ برای انقلاب است، یادآور شد: باید در برابر مشکلات به جای برخورد سطحی و احساسی تدبیر به خرج داد.

وی در ادامه خودمحوری و خودبسندگی و محروم کردن نظام از کار جمعی را یکی از آفت‌های انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم که در این میدان دفاع مؤمنانه و بی‌ادعایی از این انقلاب داشته باشیم.

لنکرانی در عین حال تصریح کرد: متأسفانه برخی افراد برای خدمتگزاری به انقلاب منت می‌گذارند در حالیکه باید بدانند انقلاب اسلامی فرزندانی پرورش داده که بی‌مزد و بی‌منت برای انقلاب تلاش می‌کنند.

وی در پایان با بیان اینکه برنامه ریاست‌جمهوری یازدهم جبهه پایداری درحال تدوین است از همه شخصیت‌های حقیقی، و کانون‌های فرهنگی با هرتخصصی برای مشارکت در تدوین این برنامه دعوت به عمل آورد و گفت: ما می‌خواهیم که برنامه ریاست‌جمهوری یازدهم با نظر جمع وسیعتری از متعهدان انقلاب تدوین شود.

در حاشیه این مراسم اعضای جبهه پایداری و نیز آیت الله علم الهدی به برخی سوالات خبرنگاران پاسخ دادند که در ادامه ملاحظه می کنید؛

لنکرانی: چمران جزو نامزدهای نهایی جبهه پایداری قرار نگرفت

کامران باقری لنکرانی در حاشیه همایش جبهه پایداری و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آنچه نگران کننده است این است که وظایفی که مسئولان کشور در قوای سه گانه دارند به فراموشی سپرده شود، اما امیدواریم باتوجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و باتوجه به حضور مخلصانه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن آنها دین خود را به مردم ادا کنند.

لنکرانی در پاسخ به سوالی درباره ائتلاف جبهه پایداری با دولت در انتخابات آتی گفت: جبهه پایداری در انتخابات به بحث آرمان‌گرایی توجه دارد البته شاخصه‌های سلبی هم وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین شاخصه‌های سلبی جبهه پایداری این است که کسانی را که انتخاب می‌کند در شرایطی باشند که مورد سوء استفاده جریان فتنه و انحرافی قرار نگیرند و طبیعتاً بعضی از کاندیداهایی که درحال حاضر مطرح‌اند این نگرانی درباره آنها وجود دارد که مورد سوء استفاده ابزاری جریان‌هایی که با انقلاب زاویه دارند قرار بگیرند.

سخنگوی جبهه پایداری افزود: جبهه پایداری در حال بالندگی است البته ما توقع داریم این مسئله شتاب بیشتری بگیرد. اما تدوین اساسنامه، شورای مرکزی جدید،‌ برنامه ریاست‌ جمهوری انجام شده و شاخه دانشجویی و شورای استانی جبهه شکل گرفته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جبهه پایداری با سعید جلیلی رایزنی انجام داده یا خیر اظهار داشت: با جلیلی در این باره صحبت کرده‌ایم.

لنکرانی همچنین در پاسخ به سوال درباره مطرح شدن مهدی چمران در این جبهه خاطرنشان کرد: نامزدی چمران در جبهه پایداری بررسی شد اما وی جزء گزینه‌های نهایی قرار نگرفت.

آقاتهرانی: لنکرانی می تواند گزینه نهایی باشد

مرتضی آقاتهرانی در حاشیه همایش جبهه پایداری در پاسخ به این سئوال که آیا لنکرانی گزینه نهایی شما برای انتخابات ریاست جمهوری است ،  گفت: می تواند باشد یا نباشد. اسامی نوشته شده و روی آنها کار می شود انشاءالله در آینده نزدیک آنها را اعلام می کنیم.

به گزارش مهر، وی در پاسخ به سئوالی در خصوص درباره یکشنبه سیاه مجلس گفت: یکشنبه بدی بود و چند عامل وجود داشت. اول خود استیضاح بود که باید در آن دقت بیشتر می شد. هیات رئیسه باید با دقت بیشتری جریان استیضاح را کنترل می کرد همچنین نمایندگان در صحبت هایشان رعایت لازم را می کردند.

آقاتهرانی گفت: احمدی نژاد باید صحبت هایش را تعدیل می کرد و  قسمت آخر سخنرانی لاریجانی نیز باید اصلاح می شد.

محصولی:قراری برای معرفی کاندیدا نداشتیم

صادق محصولی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری نیز درباره معرفی کاندیدای این تشکل گفت: قراری برای معرفی کاندیدای جبهه پاداری نداشتیم هر وقت مشخص شد از طریق رسانه ها اعلام می کنیم.

پیش بینی آیت الله علم الهدی از نامزدهای اصولگرایان

آیت الله سیداحمد علم الهدی عضو مجلی خبرگان رهبری نیز که سخنران گردهمایی جبهه پایداری بود در جمع خبرنگاران با اشاره به توهین به رئیس مجلس در قم تصریح کرد: حوادث یکشنبه قم را قبول ندارم. ۲۲ بهمن روز وحدت ملی ما بود و هر گونه حرکتی که این وحدت ملی را خدشه دار کند درست نیست.

وی در پاسخ به پرسشی درباره پیش بینی اش از نامزدهای اصولگرایان در انتخابات ۹۲ اظهارداشت: نمی شود پیش بینی کرد ولی اگر نیروهای حزب اللهی به صحنه بیایند و مورد اطمینان مردم قرار بگیرند در این صورت مقصود عملی می شود که نمونه آن را در انتخابات مجلس نهم دیدیم.

علم‌الهدی در پاسخ به این سوال که نقش جریان انحرافی را در انتخابات چگونه می‌بینید تصریح کرد: این گروه، جریان نیست و افراد به حساب پول و قدرت دور هم جمع شده‌اند و به مرور کنار خواهند رفت.

در ادامه حاشیه‌های این همایش می‌خوانید:

*** در ابتدای مراسم صادق محصولی به ایراد سخنرانی خود پرداخت و سپس کلیپی با محوریت «فتنه و انحراف» برای حاضرین به نمایش در آمد که در آن تصاویری از میرحسین موسوی، محمد خاتمی ، مهدی کروبی، موسوی تبریزی، صانعی، هاشمی و همچنین آشوب های سال ۸۸ به نمایش در آمده بود و در انتهای این کلیپ تصویری از محمود احمدی نژاد به نمایش در آمد که در آن دستان اسفندیار رحیم مشایی را بلند کرده و نشان می دهد.

*** پس از سخنان حجت‌الاسلام آقاتهرانی کلیپی از حجت‌الاسلام صدیقی درباره شخصیت آیت‌الله خوشوقت پخش شد و آیت الله صدیقی گفت: چند وقت قبل به همراه تعدادی از طلاب به خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم ، حضرت آقا فرمودند تنها به علم و اراده خودتان تکیه نکنید طوفان ها زیاد است و این طوفان ها گاهی اوقات سخت می شود و در این طوفان ها نمی توانید خود را حفظ کنید و باید در این اوقات خودتان را به کسی و یا جایی وصل کنید که شما را حفظ کنند، بعد بنده به حضرت آقا گفتم از چه کسی استفاده کنیم؟ رهبر معظم انقلاب در پاسخ گفتند؛ در طوفان ها خود را به آیت الله خوشوقت وصل کنید.

*** مهمان ویژه این همایش آیت الله علم الهدی بود، که به گفته مرتضی آقاتهرانی بوی حرم علی بن موسی الرضا را می توان از او استشمام کرد.

*** حاضرین سالن همایش که با کمبود صندلی و جا مواجه بودند، با شروع سخنرانی آیت الله علم الهدی به روی سن رفته و دور صندلی ایشان نشستند.

*** مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری از جمله کسانی بود که از سخنان آیت‌الله علم‌الهدی در خصوص فتنه و انحراف یادداشت برداری می کرد.

*** آیت الله علم الهدی در بخشی از سخنان خود به ریزش دانه درشت ها در فتنه اشاره کرد و از آقای منتظری به عنوان نمونه ای از این ریزش ها نام برد.

*** «فتنه آینده با اسم امام (ره) و امام زمان عج قد علم می کند». این از جمله مهمترین سخنان آیت الله علم الهدی بود.

*** پس از اتمام سخنرانی آیت الله علم الهدی ، صادق محصولی وی را بدرقه کرد.

*** آیت الله علم الهدی هنگام خروج از سالن سیدالشهدا با تعداد زیادی از خبرنگاران مواجه شد و مدت زیادی را صرف پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران کرد.

*** همایش تمام شده بود و برق های سالن سیدالشهداء نیز خاموش شده بود اما لنکرانی تنها کسی بود که تا لحظه آخر به سوالات متعدد خبرنگاران پاسخ داد.

*** مرتضی آقاتهرانی در حاشیه همایش جبهه پایداری در پاسخ به این سئوال که آیا لنکرانی گزینه نهایی شما برای انتخابات ریاست جمهوری است، گفت: می تواند باشد.

*** لنکرانی که خود از گزینه های اصلی جبهه پایداری برای کاندیداتوری در انتخابات ۹۲ محسوب می شود در خصوص کسانی که رسما اعلام کاندیداتوری کرده اند، اظهار داشت: کاندیداهایی که الان اسمشان مطرح است این زمینه را دارند که مورد سوء استفاده ابزاری جریانهای فتنه و انحراف قرار بگیرد و به همین علت ما چنین کاندیداهایی را مورد توجه قرار نمی دهیم.

*** سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با سعید جلیلی نیز رایزنی انجام شده است یا خیر اظهار داشت: با جلیلی در این باره صحبت کرده‌ایم.

Share