آیت الله خاتمی در یادواره شهدای پیروزی انقلاب اسلامی در رشت:

ولایت مداری یعنی علنی نکردن اختلافات

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دشمن به دنبال اختلاف بین مسئولان در کشور است، تصریح کرد: به دشمنان اعلام می‌کنیم مردم ایران با ولایت همراه هستند و از انقلاب اسلامی پاسداری می‌کنند.وی با تاکید بر اینکه مردم مسئولان را با ولایت می‌سنجند، اظهار کرد: هر مسئولی که از خط ولایت زاویه بگیرد مطرود ملت می‌شود

دیارمیرزا:  آیت‌الله سیداحمد خاتمی ظهر امروز در یادواره شهدای پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد قدس این شهر با تاکید بر برگزاری یادواره شهدا اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدای پیروزی انقلاب اسلامی با همت بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان ارزشمند است.

خبرگزاری فارس: ولایت مداری یعنی علنی نکردن اختلافات / مردم 22 بهمن جهان را مبهوت می‌کنند

وی پیروزی انقلاب اسلامی را مرهون مجاهدت و جان فشانی شهدا عنوان کرد و افزود: ایثارگری شهدا باید گرامی‌ داشته شود.

*شهادت ستون فقرات فرهنگ انقلاب است

خاتمی شهادت را ستون فقرات فرهنگ انقلاب نامید و تصریح کرد: تداوم خط مقدس شهیدان با تشکیل یادمان‌ها ادامه می‌یابد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری شهادت را از عناصر اصلی پیروزی انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: عنصر عشق و دفاع از دین از عوامل پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند فرهنگ شهادت را در جامعه کمرنگ کند، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی تز مردم‌ سالاری دینی در مقابل سوسیال دموکراسی و لیبرال دموکراسی را به دنیا نشان داده است.

خاتمی عزت ملت ایران را در پایبندی به مکتب و دین دانست و بیان کرد: شهدا قبل و پس از انقلاب از دین پاسداری کردند.

امام جمعه موقت تهران دین را مجموعه‌ای از اعتقادها، اعمال و ارزش‌ها برشمرد و اذعان کرد: تمام احکام دین برای دینداران یک اصل محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم به دنبال ورود دین در عرصه‌های مختلف در جامعه هستند، اظهار کرد: مردم در عرصه اقتصادی به دنبال بانکداری اسلامی هستند و در عرصه سیاسی انتظار دارند سیاست‌ مداران علوی باشند.

*غوغا سالاری با سیاست‌ مداری علوی بیگانه است

خاتمی غوغا سالاری با سیاست‌ مداری علوی را بیگانه خواند و افزود: اطاعت سیاست‌ مداران از ولایت مبنی بر علنی نکردن اختلاف‌ها ولایت‌ مداری است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ولایت‌ مداری را دومین عنصر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: فرهنگ شهادت با ولایت مداری گره خورده است.

وی زمان ‌شناسی و دشمن‌ شناسی را برگرفته از فرهنگ ولایت مداری ذکر کرد و یادآور شد: ولایت‌ مداری مردم ایران انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

خاتمی بصیرت را از دیگر عناصر فرهنگ شهادت برشمرد و بیان کرد: عنصر مذکور در واقعه کربلا غوغا کرد.

*دشمن به دنبال اختلاف بین مسئولان است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دشمن به دنبال اختلاف بین مسئولان در کشور است، تصریح کرد: به دشمنان اعلام می‌کنیم مردم ایران با ولایت همراه هستند و از انقلاب اسلامی پاسداری می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم مسئولان را با ولایت می‌سنجند، اظهار کرد: هر مسئولی که از خط ولایت زاویه بگیرد مطرود ملت می‌شود.

خاتمی فرهنگ شهادت را فرهنگ بصیرت و خط‌شناسی دانست و اذعان کرد: مردم ایران با بصیرت در ۲۲ بهمن جهان را مبهوت می‌کنند و دنیا می‌بیند فشار اقتصادی در عزم ملت ایران تاثیر نداشته و ملت از آرمان‌های انقلاب عقب‌نشینی نمی‌کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دین‌ مداری در تمام دوره‌ها هزینه داشته است، تصریح کرد: ذلت ناپذیری از دیگر موضوع‌ها در فرهنگ شهادت است و کربلایی‌ها با این فرهنگ در مقابل یزیدی‌ها ایستادند.

وی اعمال تحریم‌ها را فاز آخر تلاش دشمنان در مقابله با انقلاب اسلامی دانست و گفت: دنیای استکبار به آخر خط رسیده و ۳۴ سال است که تمام توطئه‌ها علیه انقلاب اسلامی را به کار برده اما نتیجه‌ای نگرفته است.

خاتمی اضافه کرد: آمریکا با اعمال تحریم‌ها نمی‌تواند در مقابل ملت به پا خاسته، شجاع و آشنا با فرهنگ شهادت ایستادگی کند.

*موشک‌های با برد ۱۵۰۰ کیلو متری تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کند

امام جمعه موقت تهران حمله رژیم صهیونیستی به ایران را یکی از ترفندهای دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: دنیا پس از جنگ هشت روزه غزه متوجه شد که رژیم صهیونیستی ببر کاغذی است و موشک‌های با برد یک ‌هزار و ۵۰۰ کیلو متری ایران، تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کند.

منبع :فارس

Share