واکنش هاشمی رفسنجانی به وقایع قم +عکس

به گزارش دیارمیرزا ، در ابتدای این جلسه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از حضور حماسی مردم سراسر کشور در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن تشکر و قدردانی کرد و گفت: این حضور، حاکی از درک قابل توجه و بالای مردم از شرایط خاص کشور از گذشته تاکنون است و باید همه مسئولان خود را وامدار شور و […]

به گزارش دیارمیرزا ، در ابتدای این جلسه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از حضور حماسی مردم سراسر کشور در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن تشکر و قدردانی کرد و گفت: این حضور، حاکی از درک قابل توجه و بالای مردم از شرایط خاص کشور از گذشته تاکنون است و باید همه مسئولان خود را وامدار شور و وفاداری مردم دانسته و برای رفع مشکلات و جلب رضایت آنان بیشتر تلاش کنند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از وقوع برخی بداخلاقی‌های سیاسی در کشور به‌ویژه در شهر مقدس قم گفت: وقایع این شهر در روز ۲۲ بهمن، اوج بداخلاقی‌های سیاسی در کشور بود.
ایشان افزود: قم، شهر مرجعیت و خیزش انقلاب اسلامی است و اتفاقات رخ داده در این شهر آن هم در روز ۲۲ بهمن، روز جشن ملی مردم ایران به‌هیچ‌وجه در شأن نظام جمهوری اسلامی نبود و کام دلسوزان نظام و مردم را تلخ کرد.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: ابعاد این حادثه و حوادث مشابهی که از گذشته تاکنون در نقاط دیگر کشور شاهد آن بوده‌ایم، حاکی از وجود و تقویت جریانی ناسالم از افراطی‌گری در کشور است که اگر در گذشته به طور جدّی مورد بررسی قرار می‌گرفت و با علل و ریشه‌های آن برخورد می‌شد، دیگر شاهد تکرار این‌گونه بداخلاقی‌های کور سیاسی در کشور نبودیم.
ایشان ابراز امیدواری کرد: وقایع تلخ شهر قم نیز نباید عادی تلقی شود و انتظار می‌رود به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد تا مسببین آن شناسایی و با آنان برخورد شود.
پس از سخنان آیت‌الله هاشمی، با حضور اکثریت اعضا، بررسی و تدوین سیاست‌های کلی نظام در بخش سلامت آغاز شد.
در این جلسه که سرپرست وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رؤسای کمیسیون‌های اجتماعی، بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، قائم مقام سازمان نظام پزشکی و رئیس فرهنگستان علوم پزشکی نیز حضور داشتند، پس از قرائت گزارش کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع و ارائه مصوبات پیشنهادی، اعضا و مدعوین به بحث و بررسی این سیاست‌ها پرداختند و کلیات این سیاست‌ها به تصویب نهایی اعضا رسید:
پس از تصویب کلیات و عبور از این مرحله، اعضا به صورت جزئی وارد بررسی بندهای این سیاست‌ها شدند. بر این اساس مقرر شد:
ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی و توانبخشی سلامت مبتنی بر اصول و ارزش‌های انسانی و اسلامی و نهادینه‌سازی آن براساس مؤلفه‌هایی که در جلسات آینده به تصویب خواهد رسید، انجام پذیرد.
ادامه بررسی سیاست‌های کلی سلامت در جلسات آینده مجمع پیگیری خواهد شد.
گفتنی است در پایان جلسه امروز مجمع، دکتر رضایی دبیر و سخنگوی مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک مصاحبه خبری با خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های خبری مختلف به تشریح پیشینه مطالعه سیاست‌های کلی سلامت در کمیسیون مربوطه مجمع و مباحث جلسه امروز پرداخت.
Share