هاشمی ایثار کند و نامزد شود، من پادویی اش را می کنم!

به گزارش دیارمیرزا ، کیهان نوشت: رسول منتجب نیا عضو سابق مجمع روحانیون مبارز در مصاحبه با روزنامه زنجیره ای بهار، با بیان اینکه «هاشمی اگر نامزد انتخابات شود ایثار کرده» می گوید: من این پیشنهاد را به دوستان اصلاح طلب می دهم که بیاییم دست به دست هم دهیم و متحد و منسجم پشت […]

به گزارش دیارمیرزا ، کیهان نوشت: رسول منتجب نیا عضو سابق مجمع روحانیون مبارز در مصاحبه با روزنامه زنجیره ای بهار، با بیان اینکه «هاشمی اگر نامزد انتخابات شود ایثار کرده» می گوید: من این پیشنهاد را به دوستان اصلاح طلب می دهم که بیاییم دست به دست هم دهیم و متحد و منسجم پشت سر آقای هاشمی برای انتخابات سال ۹۲ قرار بگیریم. بنده خودم حاضرم پادویی کنم.

وی در پاسخ این سوال که آیا «این بازگشت به سال ۶۸ است؟ بعد هم نه هاشمی خودش را اصلاح طلب می داند و نه بسیاری از اصلاح طلبان او را.» می گوید هاشمی الان هاشمی سال ۶۸ نیست به هر حال انسان در مسیر تکامل است، آیت الله هاشمی امروز و بعد از وقایع سال ۸۸ بسیار متفاوت از سال ۶۸ و ۷۸ و حتی ۸۸ است. فضای امروز هم فضایی است که ما باید واقع بینانه تصمیم بگیریم با توجه به واقعیت ها من فکر می کنم آقای هاشمی تنها کسی است که همه اصلاح طلب ها و جمع عظیمی از مردم پشت سرش هستند منتها باید این انگیزه در ایشان ایجاد شود و به ایشان اطمینان داده شود که همه او را می خواهند تا نامزدی را بپذیرد.
قائم مقام کروبی در حزب اعتماد ملی در عین حال با این سوال خبرنگار مواجه شد که «خود این هم تضاد است. خانواده هاشمی می گویند اصلاح طلبان این تخریب ها را انجام داده اند و الان شما می گویید اصلاح طلبان باید پشت سر او بایستند. چرا فکر می کنید بازخورد این تضاد در جامعه به نفع اصلاح طلبان است؟» وی پاسخ داد: بالاخره خود اصلاح طلبان هم در قضیه تخریب نقش داشتند اما حرف من این است که اصلاح طلبان از تندرو و کندرو و بدلی و غیربدلی و زندانی و حصر خانگی و همه و همه بیایند از نامزدی هاشمی حمایت کنند.

(پس راهبرد شما اجماع بدلی و تقلبی و تندرو و کندرو است؟) همه روی یک شخص اجماع کنیم.

منتجب نیا در بخش دیگری از این مصاحبه درباره شرط گذاری فتنه گران برخی مدعیان اصلاح طلبی برای حضور در انتخابات می گوید: اینکه اصلاح طلبان شرط بگذارند که در صورتی وارد انتخابات می شوند که زندانی ها آزاد شوند و حصر شکسته شود، رویاپردازی است.

وی همچنین درباره تفاوت هاشمی و خاتمی گفته است: آقای هاشمی یک امتیازهایی دارد که آقای خاتمی ندارد متدینان اکثریت شان هاشمی را قبول دارند؛ اهمیت نمی دهند که دخترش را گرفتند، یا به پسرانش انگ سوءاستفاده مالی زدند. در مقابل آقای خاتمی در بدنه متدینان آن محبوبیت و موقعیت را ندارد یا در حوزه نفوذ ندارد اما بین روشنفکران و مردم عادی بسیار محبوب است ولی من عرضم این است که اگر آقای هاشمی نامزد انتخابات شود آقای خاتمی هر چه اعتبار دارد به صحنه می آورد و می گوید مردم، من تشخیص دادم که آقای هاشمی امروز منجی کشور است و …

منتجب نیا این واقعیت را که حمایت از خاتمی از هاشمی در سال ۸۴ و نیز حمایت هر دو از موسوی در سال ۸۸ باعث پیروزی ائتلاف اصلاح طلبان و هاشمی نشد، مورد بحث قرار نداد.

Share