نماینده ولی‌فقیه در گیلان: قرآن منادی آزادی و تعالیم در دنیاست

دیار میرزا : آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در مراسم تجلیل از حائز رتبه نخست رشته حفظ کل قرآن کریم نیروهای مسلح کشورهای اسلامی،‌ اظهار کرد: در زمان رژیم پهلوی دو مرکز تعلیم قرآن و مسائل اسلامی در لاهیجان وجود داشت. وی ادامه داد:‌ کانون بحث و انتقاد مذهبی ویژه دانش‌آموزان و معلمان و مرکز دیگر نیز حسینیه […]

دیار میرزا : آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در مراسم تجلیل از حائز رتبه نخست رشته حفظ کل قرآن کریم نیروهای مسلح کشورهای اسلامی،‌ اظهار کرد: در زمان رژیم پهلوی دو مرکز تعلیم قرآن و مسائل اسلامی در لاهیجان وجود داشت.

وی ادامه داد:‌ کانون بحث و انتقاد مذهبی ویژه دانش‌آموزان و معلمان و مرکز دیگر نیز حسینیه هدایت بانوان و آقایان، از کانون‌های تعلیم قرآن و مسائل اسلامی در لاهیجان بود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه در کانون بحث و انتقاد مذهبی عده‌ای از دانش‌آموزان حضور داشتند، اضافه کرد:‌ حدود ۱۳ هزار نفر شرکت‌ کننده در این کانون‌ها حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در آن زمان ساواک حسینیه هدایت را تعطیل کرد، تصریح کرد: اسنادی که از ساواک در اختیار داریم نشان‌دهنده این است که تلاش بسیار زیادی برای از بین ‌بردن این کانون‌ها کردند.

قربانی خاطرنشان کرد: ساواک می‌دانست اگر قر‌آن در جامعه حاکم شود جایی برای حکومت طاغوت نخواهد بود.

وی شکل‌گیری بیداری اسلامی را یکی از ثمرات مهم عمل به تعالیم قرآنی دانست و افزود: با به وجود آمدن بیداری اسلامی قرآنی در دنیا القاعده از این فرصت برای نشان‌ دادن خشونت استفاده کرد.

امام‌ جمعه رشت با تاکید بر اینکه قرآن منادی آزادی و تعلیم در دنیاست،‌ گفت: باید جامعه را در سایه قرآن قرار دهیم تا آیین زندگی مردم قرآنی باشد.

وی بیان کرد: در جمهوری اسلامی پس از انقلاب موانع دشمنی با قرآن از بین رفت و تمام برنامه‌های ما طبق آموزه‌های قرآنی است.

قربانی با تصریح بر اینکه بیش از یک‌هزار حافظ و قاری قرآنی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته تعداد زیادی تفسیر قرآن به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه در مجامع بین‌المللی حرف برای گفتن داریم، اذعان کرد: گیلان به لحاظ دارا بودن قاری، حافظ قرآن و استعدادهای خوب در جایگاه خوبی قرار دارد.

امام جمعه رشت، امام خمینی (ره) را مفسر بزرگ قرآن دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز از مفاخر قرآنی هستند.

وی با تاکید بر اینکه زمانی که قرآن وارد زندگی انسان شود تمام خوبی‌ها تجلی پیدا می‌کند و بدی‌ها دور می‌شود، متذکر شد: نوجوانان و جوانان گیلانی باید در راستای پژوهش در ابعاد مختلف قرآن کریم تلاش کنند.

قربانی با اشاره به مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: طبق این مصوبه در استان‌ها نماینده ولی‌فقیه در راس امور قرآنی معرفی شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای این مصوبه و برگزاری جلسات هماهنگی برنامه‌های قرآنی منسجم و سازنده‌تر در ابعاد مختلف برگزار می‌شود.

به گزارش دیارمیرزا، در مراسم مذکور از حسن رجبی نفر نخست رشته حفظ کل قرآن کریم نیروهای مسلح با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.

Share